Citat:
Ursprungligen postat av
sjelvefan
Att det hela har ägt rum är ju inte samma sak som att det är en självklarhet med ett sådant förbud. Och vad gör det egentligen för skillnad i praktiken? Utöver att man kanske slipper höra om det. Men, folk kommer ju inte sluta tro/förneka saker bara för att man kommer med ett förbjud?
Möjligtvis att färre hittar till diverse propaganda men man kan ju inte förbjuda bort tankarna i sig, man kan bara förbjuda bort att slippa höra om det. Fast förmodligen helt utan att någons övertygelse har förändrats av det.
Jag tycker också att det är ren idioti att påstå att det inte avrättades galet många människor och förneka det, men jag tror det finns bättre sätt att bekämpa extremism.
Jag tror inte heller att det går att förbjuda bort att någon exempelvis supportar IS eller om någon påstår att ingen har avrättats av IS, annat än om de faktiskt utför "fysiska" brott och alltså inte bara handlar om att förbjuda deras galna tankar och övertygelser.
En annan fråga är även var man ska dra gränsen för "förnekelse"? Det blir lätt godtyckligt och det går ibland att tolka saker olika. Det är ju till exempel viss skillnad på att säga att "ingenting har hänt" och att diskutera dess omfattning och antal avrättade? Osv.
I alla andra historiska krig och större händelser är det väl ändå en självklarhet att uppskattningarna av dödstalen varierar och ingen förbjuder historiker från att vara oeniga om hur exakt allting har gått till och hur dess omfattning ser ut.
Anledningen till varför det diskuteras ett förbud är för att verkligheten är att tyskarna ville förhindra fler av de massmord judar utför när de sprider marxism, så tyskarna internerade judar i arbetsläger för att kunna få ut dem från sitt land, då Tyskland hade marxister i Ryssland och judar som korrumperat sig till makten i andra länder att oroa sig över.
Istället har judar förfalskat historien och hävdat att tyskarna utförde massmord, när sanningen är att enbart judar har utfört massmord.
Hur tror du gemene man kommer att ställa sig till judarna när deras lögner avslöjas?
Kommer någon tycka att judar ska ha något som helst inflytande över andra och andras länder, när judar ljuger och mördar för att ta makt?