Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Nog ligger det något i det.
Man gör ett litet uttalande, kontrollerar att debatten inte växer och sedan bara beslutar man saken. Ifrågasätter någon hur lite debatt frågan skapar så hänvisar man till någon jävla kvasidebatt som aldrig hände.
När man vaknat så känner man igen MO.
Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Förintelsen handlade inte om att "nazisterna dödade judar". Detta är en enormt mycket större fråga än något sådant patetiskt uttalande.
Den som skriver historien bestämmer i stora drag också vår världsbild och det är vad judarna gjort.
Folk har idag så lite aning om vad AV egentligen handlade om att de i princip tar fiktiva Hollywood produktioner som historiska fakta. Och det är ingen slump.
Instämmer. Men den tjänar symboliskt till att sprida "rätt" bild av historien från sent 1800-tal och fram till nutid. När man väl genomskådat en lögn leder det till att man utforskar fler etablerade "sanningar".
Citat:
Ursprungligen postat av
priamos2014
Bara tio år tidigare gjorde judiska bolsheviker samma sak med ukrainas folk.
Ett folkmord sverige inte ens erkänner och den som tystade ner det när det hände fick pulitzer priset.
Från 1939 och ett antal år framöver gjorde man samma sak med tyska folket och sedan folken i västvärlden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Bara början. Snart kommer det förändrade presstödet, som skall koncentreras till digitala medier, utformas så att det slår ut alternativa digitala medier. (Rekommenderar Ledarsidorna.se:s artikel om detta)
Allehanda krav på att erhålla presstöd skräddarsys av politikers proxyn som utredningar och kommissioner så att alternativa medier till MSM dör sotdöden.
Rekommenderar folk att aktivt stödja de olika alternativmedierna.
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Ett ogenomtänkt förslag som förhoppningsvis hamnar i papperskorgen.
Om vi förbjuder förintelseförnekare att yttra sig hamnar vi på ett sluttande plan: var går sedan gränsen? Med tiden riskerar vi få en katalog med undantag och för varje undantag gör vi en inskränkning i yttrandefriheten. För min del är förintelseförnekelse i grunden en konspirationsteori, och där har vi, och kommer vi att ha, en uppsjö. Lycka till med den gränsdragningen i lagtext…
Morgan Johanson har tidigare fått skrota förslag som att göra inskränkningar i grundlagen angående föreningsrätten.
Det finns andra lagar som t.ex. hets mot folkgrupp som kan gå att tillämpa i vissa situationer. Men att "bara" var medlem i t.ex. en nazistisk organisation eller uttrycka åsikter räcker inte för att göra ett sådant radikalt ingrepp i grundlagen.
För grundproblemet förblir alltid detsamma: den dagen vi gör undantag luckrar vi upp grundlagen: idag tycker vi att A är ett problem, i morgon är det B, C och D. Och sedan rullar det på.
Om regeringen verkligen ser förintelseförnekelse som ett problem är det bara att ta tag i skolan, deras stora fiasko.
Nja, skolan lyckades nog hjärntvätta oss allesammans. Det som satte igång mitt uppvaknande var när jag fick höra att man riskerade tio års fängelse för att förneka det. Det var ca tio år sedan och det tog mig ett år från jag fick känslan att det här kanske är en lögn till jag vågade läsa på om det. När man väl insett att den officiella berättelsen inte stämmer så kommer resten av uppvaknandet ske i en rasande takt. Så tillvida vore det kanske bra om "lill-Hitler" genomför sin nya förtryckarlag. Den lär väcka miljoner av svenskar och den kommer leda till att HMF så småningom tas bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
bovelen
Det finns en vida citerad rapport från röda korset om hur många som dog i 'förintelse lägren', vilka riktigt sagt var arbetsläger.
Runt 280.000 personer.
De dog av att de allierade bombade sönder förnödenhetslinjerna (tågräls, vägar, broar, etc) och fabriker som kunde tillverka förnödenheter som mat och mediciner, så att de dog av svält eller tyfus.
Att förstå detta, och att diskutera detta, kommer bli olagligt ifall politiker tror att politikers roll är att representerar media-judarna, inte det svenska folket.
Det var rapporter som publicerades då. Sedan länge har man infiltrerat även RK och därefter spridit information om att den gamla rapporten var falsk. Vänta bara, snart kommer DrTinnitus eller någon annan gate-keeper och skriker att
det är debunked sedan länge.