Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Läser att Harry ska på begravningen (fattas bara), men att skräcködlan Megan inte kommer.

Anledningen som ges är hennes graviditet.

Finns det nån trovärdighet i det skälet ens som bortförklaring? Om hon avslöjade graviditeten i Oprah-intervjun är den knappast särskilt långt fortskriden. Är det verkligen ett problem?

Det beror helt på hur graviditeten framskrider, hur hon mår och vilken vecka Meghan är i.
Citera
2021-04-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palindromsekvens
Wohohooo, vilken video 🥺
Den som inte orkar se hela kan börja se 9.30 minuter in på videon, när exempel på parets gemensamma uppträdanden kommer.

En del klipp är onekligen uppseendeväckande. Men ungefär hälften fattar jag inte problemen med – tex så är uppenbarligen den förberedda ordningen att MM ska skaka hand först. Där handlar det inte om hennes ego.
Citera
2021-04-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Det beror helt på hur graviditeten framskrider, hur hon mår och vilken vecka Meghan är i.

Hon hade som sagt inga problem med att flyga till sin baby shower. Hon var då drygt 7 månader gravid om jag inte minns fel.
Citera
2021-04-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
En del klipp är onekligen uppseendeväckande. Men ungefär hälften fattar jag inte problemen med – tex så är uppenbarligen den förberedda ordningen att MM ska skaka hand först. Där handlar det inte om hennes ego.

Enligt kungligt protokoll ska alltid ”the senior royal” vara den som hälsar först. MM är inte kunglighet, så hon ska snällt vänta på att Harry hälsar först. På samma sätt är det för Prince William och Kate.
Citera
2021-04-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormthesetter
Enligt kungligt protokoll ska alltid ”the senior royal” vara den som hälsar först. MM är inte kunglighet, så hon ska snällt vänta på att Harry hälsar först. På samma sätt är det för Prince William och Kate.

Min tolkning av kroppsspråken i klippen är att protokollen i så fall har ändrats. Jag ser även exempel på märkliga zoomningar i klippen. Som att tydliggörande information/beteenden döljs – man har alltså åtminstone delvis fulredigerat det så att MM ska se så osympatisk ut som möjligt.
Senast redigerad av Ville815 2021-04-10 kl. 20:34.
Citera
2021-04-10, 23:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Så var det. Sigvard valde kärleken före den sociala statusen, och det ångrade han på ålderns höst. Prins Carl Philip och vardagsfjällan Sofia Hellqvist är får ju det Brittiska kungahuset att höja på ögonbrynen. Huset Bernadotte kan således förlorat status på det internationella planet, i det fallet.

Ja, Sofia är ännu värre än Meghan. Meghan kan åtminstone spela det där feminina och ljuva, stiliga och "classy". Hon ÄR ju utbildad skådespelerska, och därför studerade hon snabbt in det korrekta brittiska överklassuttalet också. Meghan hade på intet sätt varit omöjlig som prinsessa, om hon bara hade velat fortsätta spela rollen och anpassa sig. Sofia däremot är ett skämt i en sådan roll. Hon skulle i andra kungahus i världen överhuvudtaget inte ha varit på tapeten, utan prinsen/kungen hade fått nöja sig med att ha henne som älskarinna i så fall.
Citera
2021-04-11, 07:41
Medlem
Citat:
Hon hade som sagt inga problem med att flyga till sin baby shower. Hon var då drygt 7 månader gravid om jag inte minns fel.

Menar du till den äldre sonen? Alla graviditeter är olika. Även om du mår toppen i din första graviditet kan nummer två vara jättejobbig
Citera
2021-04-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Menar du till den äldre sonen? Alla graviditeter är olika. Även om du mår toppen i din första graviditet kan nummer två vara jättejobbig

Ja det förstår jag, men jag tror också att hon är livrädd för att träffa Harrys familj. Att de ens hade mage att hålla den osmakliga smutskastningen av intervju samtidigt som Prince Philip låg för döden på sjukhuset.
Citera
2021-04-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ja det förstår jag, men jag tror också att hon är livrädd för att träffa Harrys familj. Att de ens hade mage att hålla den osmakliga smutskastningen av intervju samtidigt som Prince Philip låg för döden på sjukhuset.

Jag kommer aldrig glömma Oprahs professionell-skådespelar-chock när MM berättade om diskussionerna kring hur barnets hudfärg skulle bli, och de eventuella reaktioner det skulle kunna väcka. Oprah visste mycket väl att MM skulle berätta det och vred ut så mycket hon kunde ur ögonblicket.
Citera
2021-04-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Jag kommer aldrig glömma Oprahs professionell-skådespelar-chock när MM berättade om diskussionerna kring hur barnets hudfärg skulle bli, och de eventuella reaktioner det skulle kunna väcka. Oprah visste mycket väl att MM skulle berätta det och vred ut så mycket hon kunde ur ögonblicket.
Yes, instämmer.
Jag minns inte hur Optah formulerade det ibörjan av intervjun, men något i stil med ”Meghan vet inte vilka frågor hon ska få”. Visst, det är möjligt, men de hade pratat om innehållet före intervjun 😩
Citera
2021-04-12, 17:11
Medlem
Prins Harry är på brittisk mark igen för begravningen av Philip. Tror man kan tända en cigarett på den dåliga stämningen inom kungahuset.
Citera
2021-04-15, 10:15
Medlem
wwrs avatar
Harry förrådde sin familj för en miljard. Nu vågar familjen inte ens bära uniform när Harry är i närheten eftersom han kanske kunde må lite dåligt då. Stackars Harry!
Citat:
Royals to forgo military gear at Philip’s funeral ‘to avoid embarrassing Harry’
https://www.theguardian.com/uk-news/...rrassing-harry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in