2021-04-11, 00:38
Medlem
AlternativLivsstils avatar
Eftersom jag inte vet vad den officiellt kallas så beskriver jag den så här; bollen som hänger med gummisnoddar mellan golv och tak. Hyfsat slapp och fjädrar bra. Hur tränar ni med den?
Citera
2021-04-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlternativLivsstil
Eftersom jag inte vet vad den officiellt kallas så beskriver jag den så här; bollen som hänger med gummisnoddar mellan golv och tak. Hyfsat slapp och fjädrar bra. Hur tränar ni med den?

Du ser ju hur de tränar med den i klippen där du ser den? Menar du varför de tränar med den?
Citera
2021-04-11, 00:45
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxPower89
Du ser ju hur de tränar med den i klippen där du ser den? Menar du varför de tränar med den?
Bör väl rimligen handla om att träna reflex och koordination, samt möjlighet till förbränning, d.v.s. bygga långa muskler..
Citera
2021-04-11, 00:52
Medlem
Är tränare själv så inget bror duktig tack, det gäller bollen som hänger i mellan golv och tak. Personligen brukar jag köra jabbar och ducka bakåt och sida när den fjädrar tillbaka.

Det är ungefär det jag lär ut till mina elever också. Men har ni tips på bättre rörelser? Tänker att den är till för att öva slag step tillbaka. Slag tillbaka. Etc.

Personligen när jag kör själv gillar jag att träna jabbar och cirkulera runt den för att träna motståndarens huvud och vart den är när man rör sig och saknar sparringspartner.
Citera
2021-04-11, 12:52
Medlem
Brottargalnings avatar
Double end bag du menar? Har inte en sån på det lokala boxningsgymmet så ingen aning vad den heter på svenska.
Citera
2021-04-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Double end bag du menar? Har inte en sån på det lokala boxningsgymmet så ingen aning vad den heter på svenska.
Vet inte heller vad den kallas, men tror du är inne på rätt spår. Speedball är förmodligen päronbollen. Denna hänger från två cykelslangar både från tak och golv.
Citera
2021-05-01, 10:05
Medlem
Double end bag är till för att träna försvar, dvs du slår till bollen, och sedan kör du bob and wave och blockeringar. Den är också bra för att se hur pass ordentliga dina slag är. Om du tex slår den med en vänsterkrok, ska bollen flyga rakt i den riktning du har slagit den med.

Jag tränade personligen på ett gym i 6 månader innan jag förstod vad den var till för. Jag trodde först att den var till för att träna upp pricksäkerhet, dvs att försöka träffa bollen efter att du har slagit till den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in