Citat:
Ursprungligen postat av
NOVEMBERSPAWNED
Den typen av sex känner jag många som haft, även jag själv ibland. Och vad jag vet har ingen tjej varit emot det eller klagat på det. Strypsex är väl dock lite över gränsen men det finns ju både män och kvinnor som gillar det också. Hade definitivt velat höra kvinnornas version av vad som hänt och då inte bara de tre som anmält honom utan kanske fem andra som inte anmält.
Men Jag gillar inte den nya moralism som far över världen sedan metoo. Det är som att det letas fel på mäns beteende och man frågar sig: "oj, kan det vara övergrepp, ska vi anmäla honom". Har Soran gått över gränsen, kanske. Weinstein? Ja absolut, men det han gjorde var ju på en helt annan nivå, han är ju en sexualbrottsling, det kanske Soran också är vad vet jag. Men inget fan av att medier och tokstollar på sociala medier ska sitta och framställa sig som helgon och döma andra människor när det gäller sexuella beteenden och vad som sker i privata sovrum. Denna grupp av självutnämnda moralister och rättsskipare som sitter och hänger ut folk på sociala medier av moraliska skäl och inte brottsliga stör mig. Bra att de kan fällas för förtal.
Jaha, och? Finns många kvinnor som INTE gillar det också, som kanske gått med på en sak men inte en annan. Varför ska man intervjua dem som INTE anmält honom, är ju inte där problemet är? Alla kvinnor är inte likadana om du trodde det.. har väl snarare blivit tvärtom, går man som kvinna inte med på analt, strypsex, bli sprutad i ansiktet, det tredje och det fjärde importerad från amerikansk porr är man "pryd", "moraliskt" och liknande. Sedan finns det såklart många som tänder på det också. Sedan finns det ytterligare en kategori som är väldigt lättpåverkad av grupptryck och ger med sig, men de kanske inte bryr sig så mkt.
Folk vill ha det dem ser, inte osannolikt att många unga tjejer kan ha trott att soran pga sitt mesiga utseende var vanilj, sen när han drog fram piskorna kanske man inte vill vara med längre, och så påstås det att det var falskanmälan. "ja, men hon var ju med på det".