• 5
  • 6
2021-04-04, 08:04
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Sant, men det skulle inte förvåna mig om Sverige är i jumboklassen även inom EU. Har en estnisk bekant som berättade att de vaccinerar folk mellan sextio och sextiofem nu. Här i Sverige är man inte klar med ens folk i åttioårsåldern. Totalt kaos. Och FHM ansåg i epidemins början tydligen att vaccinering inte skulle vara botemedlet, därför var man inte proaktiva. Ändå sitter Tegnell kvar. Jag bara frågar mig vad har för hållhakar på regeringen?
Men de flesta anser att EU har misslyckats med vaccineringarna. Leyen har ju medgivit det.
Citat:
Covid: EU's von der Leyen admits vaccine rollout failures
https://www.google.com/amp/s/www.bbc...urope-56009251
Citera
2021-04-04, 10:15
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men de flesta anser att EU har misslyckats med vaccineringarna. Leyen har ju medgivit det.

https://www.google.com/amp/s/www.bbc...urope-56009251
När von der Leyen dök upp så tänkte jag att hon bara måste vara bättre än den arrogante van Druncker, sen har jag fått höra att hon betraktas som allmänt inkompetent i Tyskland. Och henne sparkade alltså tyskarna snett uppåt till EU. Så man kanske inte ska vara särskilt förvånad. Svensk dinosauriemedia hyllade henne förutsägbart nog unisont eftersom hon var kvinna. Man blir så trött...
Citera
2021-04-04, 10:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
När von der Leyen dök upp så tänkte jag att hon bara måste vara bättre än den arrogante van Druncker, sen har jag fått höra att hon betraktas som allmänt inkompetent i Tyskland. Och henne sparkade alltså tyskarna snett uppåt till EU. Så man kanske inte ska vara särskilt förvånad. Svensk dinosauriemedia hyllade henne förutsägbart nog unisont eftersom hon var kvinna. Man blir så trött...
Det kan låta sjukt. Men jag menar att EU och svenska politiker tjänar på att vara dåliga, i detta fall med vaccineringarna.

Ju längre EU kan behålla nedlåsningen ju mer splittras ländernas befolkningar vilket gör att de inte kan ställa gemensamma krav på EU. Ju längre nedlåsning, ju mer pengar kan EU begära för olika åtgärder. I en annan tråd diskuteras idag om våra Corona-pengar egentligen går till att storfinansen skapar flygmonopol.
(FB) "Det absolut sjukaste som regeringen hittat på" - 150 miljarder till EU

De svenska politikerna tjänar också på att vara dåliga. Ju sämre situation de kan skapa i Sverige, ju mindre försöker vi bygga upp vårt land och EU kan då ta över. Politikerna är ju mutade bl.a genom styrelseposter och andra lukrativa extraknäck så de arbetar för att EU skall ta över.

Så det ligger i både EU:s och svenska politikers intresse att vaccinationerna fungerar dåligt hos oss.

Det är därför Serbien lyckas bättre. De politikerna jobbar sannolikt närmare folket. Man får lägga till Serbien på listan i ditt första inlägg i tråden.
Citat:
Svensken har ju hjärntvättats med hur effektivt multikultiglobalistprojektet EU är, ändå är det nationalstater som Israel, USA och Storbritannien som lyckas bättre.
Senast redigerad av wwr 2021-04-04 kl. 10:51.
Citera
2021-04-09, 16:47
Medlem
wwrs avatar
Folk vallfärdar i tiotusental till Serbien för fri vaccinering!

Citat:
She was just one of tens of thousands who journeyed to Serbia, with people from neighbouring Croatia, North Macedonia, Montenegro and Albania also making the trip to the small Western Balkan country on the outskirts of the EU.

“I am grateful to the citizens of Serbia, whose money bought the vaccine, for allowing their neighbours to get vaccinated, neighbours who do not have enough jabs at the moment.”

Bara att garva åt EU, som vanligt.

Euronews:
https://www.google.com/amp/s/www.eur...-covid-vaccine

Se på kartan. Storbritannien mörkblått.

Självständiga länder klarar detta bättre.
Senast redigerad av wwr 2021-04-09 kl. 16:52.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback