Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-05, 10:03
  #385
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Självklart ska varje krona till EU redovisas. Inget ska mörkas eller skönmålas. Men i en kris kan man inte räkna med att gå plus. Förra året var ett jävla röv-år och förhoppningsvis kan vi ta igen de förlorade miljarderna de kommande åren.
Bara EU:s redovisning är så dålig att man borde kräva att inte betala. Vi vet nästan inget om hur pengarna spenderas. Här i forumet hittade vi amerikanska media som redogjorde för att Italien fick 1700 miljarder och vi 33.

Flygbolagsaffären där vi hjälper storfinansen skapa flygmonopol skrevs nyss om i tråden. Där ger EU-medborgarna bort 5 miljarder kronor. Det är ändå bara 0.06 % av hela paketet. Vad har man då gjort av resten av pengarna?

Tyskarna stretar emot. Därför går det ännu inte att betala ut pengarna. Merkel sade i deras riksdag att "det kommer inte att hända igen". Men det kan man inte lita på. Hon går i pension och det kommer nya kriser.

EU tar in sina pengar på att uppfinna eller överdriva kriser. Vi har bl.a haft eurokris, flyktingkris, Coronakris.

Ju mer EU spenderar, ju mer makt får organisationen. Därför fungerar inte systemet. Det leder till vansinnesutgifter.

Nästa år kan EU mycket väl komma att påstå att klimatkris råder och kräva in lika extrema summor. Detta trots att det nu aktuella paketet höjer CO2-produktionen. Nästa år är det mycket möjligt att EU vill att vi skall sänka den igen. Bara vi betalar jättesummor.

Man måste sätta stopp för spenderar-vansinnet. Vi kommer att få betala på detta fram till 2058. Våra barn föds skuldsatta för att vi påstås behöva sätta full fart på samhället direkt efter en influensa. Det är absolut fel.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-05 kl. 10:29.
Citera
2021-04-05, 11:36
  #386
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bara EU:s redovisning är så dålig att man borde kräva att inte betala. Vi vet nästan inget om hur pengarna spenderas. Här i forumet hittade vi amerikanska media som redogjorde för att Italien fick 1700 miljarder och vi 33.

Flygbolagsaffären där vi hjälper storfinansen skapa flygmonopol skrevs nyss om i tråden. Där ger EU-medborgarna bort 5 miljarder kronor. Det är ändå bara 0.06 % av hela paketet. Vad har man då gjort av resten av pengarna?

Tyskarna stretar emot. Därför går det ännu inte att betala ut pengarna. Merkel sade i deras riksdag att "det kommer inte att hända igen". Men det kan man inte lita på. Hon går i pension och det kommer nya kriser.

EU tar in sina pengar på att uppfinna eller överdriva kriser. Vi har bl.a haft eurokris, flyktingkris, Coronakris.

Ju mer EU spenderar, ju mer makt får organisationen. Därför fungerar inte systemet. Det leder till vansinnesutgifter.

Nästa år kan EU mycket väl komma att påstå att klimatkris råder och kräva in lika extrema summor. Detta trots att det nu aktuella paketet höjer CO2-produktionen. Nästa år är det mycket möjligt att EU vill att vi skall sänka den igen. Bara vi betalar jättesummor.

Man måste sätta stopp för spenderar-vansinnet. Vi kommer att få betala på detta fram till 2058. Våra barn föds skuldsatta för att vi påstås behöva sätta full fart på samhället direkt efter en influensa. Det är absolut fel.

Som jag förstår det stred svenska politiker för att coronastödet skulle vara ett lån. Det hade såklart varit mer klädsamt. Men förr eller senare faller korthuset. Hoppas bara att Sverige kommer ut på toppen.
Citera
2021-04-05, 11:51
  #387
Medlem
Jag fattar inte hur ni orkar ta reda på var pengarna går. Vad tjänar ni på det? Det säger sig självt att allt är genomkorrupt och dolt, det är ingenting som man måste spåra eller slösa sin tid på.

Jag lägger istället all min tid på att tjäna MER pengar så att jag kan sticka härifrån.

Vilka utökade valmöjligheter i ert egna liv ger det er att slösa tid på var EU-pengar går?
Citera
2021-04-05, 13:00
  #388
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Jag fattar inte hur ni orkar ta reda på var pengarna går. Vad tjänar ni på det? Det säger sig självt att allt är genomkorrupt och dolt, det är ingenting som man måste spåra eller slösa sin tid på.

Jag lägger istället all min tid på att tjäna MER pengar så att jag kan sticka härifrån.

Vilka utökade valmöjligheter i ert egna liv ger det er att slösa tid på var EU-pengar går?
Lycka till med att resa runt och skaffa dig utlandserfarenhet så du kan bedöma var du vill arbeta eller bo! Det har EU och globalisterna också förstört med överdrivna Coronaåtgärder. Vi är på väg in i en "tidsålder av pandemier" sade v.d. Leyen.

Du, dina barn och barnbarn blir kvar och betalar på detta paket, fram till 2058. Dessutom på alla andra "kriser" EU kommer att dikta upp fram tills dess.

Mutti Hitler sade i parlamentet att "detta får aldrig ske igen" men det är troligen bara lögn. Det är möjligt att detta paket bara är början på att försöka underkasta oss massiv skuldsättning.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-05 kl. 13:13.
Citera
2021-04-05, 13:17
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Lycka till med att resa runt och skaffa dig utlandserfarenhet så du kan bedöma var du vill arbeta eller bo! Det har EU och globalisterna också förstört med överdrivna Coronaåtgärder. Vi är på väg in i en "tidsålder av pandemier" sade v.d. Leyen.

Du blir kvar och betalar på detta paket, fram till 2058. Dessutom på alla andra "kriser" EU kommer att dikta upp fram tills dess.

Mutti Hitler sade i parlamentet att "detta får aldrig ske igen" men det är troligen bara lögn. Det är möjligt att detta paket bara är början på att försöka underkasta oss massiv skuldsättning.


Man kommer fortfarande kunna flytta till andra länder. Jag fattar inte vad problemet är. Om man inte vill betala skatt så finns det länder för det också.

Vi har redan massiv skuldsättning.

Vad menar du att problemet är?
Citera
2021-04-05, 13:22
  #390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Jag fattar inte hur ni orkar ta reda på var pengarna går. Vad tjänar ni på det? Det säger sig självt att allt är genomkorrupt och dolt, det är ingenting som man måste spåra eller slösa sin tid på.

Jag lägger istället all min tid på att tjäna MER pengar så att jag kan sticka härifrån.

Vilka utökade valmöjligheter i ert egna liv ger det er att slösa tid på var EU-pengar går?
Du är ju strängt efterbliven. Hör själv: Italien får 1700 miljarder av EU. Sverige får 33 miljarder.

Gissa vem som betalar in mest till EU?
Citera
2021-04-05, 13:22
  #391
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Man kommer fortfarande kunna flytta till andra länder. Jag fattar inte vad problemet är. Om man inte vill betala skatt så finns det länder för det också.

Vi har redan massiv skuldsättning.

Vad menar du att problemet är?
Det framgår av mina senaste inlägg. Det blir rörigt om jag upprepar det. EU har just startat med massiv gemensam skuldsättning.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-05 kl. 13:26.
Citera
2021-04-05, 13:24
  #392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimewavesweden
Du är ju strängt efterbliven. Hör själv: Italien får 1700 miljarder av EU. Sverige får 33 miljarder.

Gissa vem som betalar in mest till EU?
Då kanske vi kan köpa billigare pasta och gå i vinst på det ändå.
Citera
2021-04-05, 13:32
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimewavesweden
Du är ju strängt efterbliven. Hör själv: Italien får 1700 miljarder av EU. Sverige får 33 miljarder.

Gissa vem som betalar in mest till EU?


Fortfarande... vem fan bryr sig? Det är redan gjort och folk är redan förståndshandikappade - vad ska du göra åt saken?

Åter till frågan. Hur påverkar det ditt liv att du tar reda på var pengar går? Varför väljer du inte att förbättra ditt egna liv istället och skiter i vad eu-politiker gör?

Tror du att jag bryr mig minsta lilla om vad eu-politiker gör? Nej, inte det minsta lilla! Jag bryr mig BARA om mina egna intressen och har en plan för MIN framtid. Jag sitter inte som en idiot och studerar var eu-pengar går eftersom det inte bidrar till något i mitt egna liv.

Om ni nu är så trötta på var eu-pengar går eller inte går flytta härifrån så att ni slipper betala.

Varför löser ni inte era egna problem? Har ni ens börjat lösa era egna problem eller är ni mest intresserade av att gnälla?
Citera
2021-04-05, 13:34
  #394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det framgår av mina senaste inlägg. Det blir rörigt om jag upprepar det. EU har just startat med massiv gemensam skuldsättning.


Så vad planerar du att göra? Ska du lämna EU nu?

Vad får det för praktisk konsekvens i ditt egna liv att du studerar eu:s utgifter?
Citera
2021-04-05, 13:43
  #395
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Så vad planerar du att göra? Ska du lämna EU nu?

Vad får det för praktisk konsekvens i ditt egna liv att du studerar eu:s utgifter?
Tråden handlar om EU:s paket, inte om våra val i livet.

Jag lämnar detta en stund och hänvisar till mina senaste inlägg. Jag menar att flera skribenter försöker dölja EU:s katastofala paket med inlägg som är utanför ämnet.
Citera
2021-04-05, 15:45
  #396
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Så vad planerar du att göra? Ska du lämna EU nu?

Vad får det för praktisk konsekvens i ditt egna liv att du studerar eu:s utgifter?

Hmmm. Dina inlägg är något märkliga. Om man jobbar stenhårt för att bli ekonomiskt oberoende eller bara ha ett någorlunda drägligt liv är det givetvis väldigt illa när skatter höjs för att finansiera andra länders korruptiop genom ett högst tvivelaktigt "Coronastöd". Känns inte heller bra att ens barn och barnbarn blir satta i skuld för all framtid; generationer som är helt oskyldiga men föds med en skuld de inte valt. EUs utgifter får med andra ord väldigt negativa konsekvenser i våra liv.

Jag har själv den något naiva synen att det är vi EU-medborgare som bestämmer vart våra skattepengar ska gå. Är förmodligen ett gammalmodigt synsätt. Tycker också att det är riktigt otäckt att dessa 135 miljarder inte debatteras mer i MSM. Nu har tack och lov den tyska författningsdomstolen tillfälligtvis satt stopp för bidragen och vi kan bara hoppas att fler länder reagerar. Våra svenska marionetter vet vi redan var vi har, tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback