2021-03-27, 12:07
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Att Biden bjuder in Norge och Danmark till klimatmötet, men inte Sverige eller Finland är extremt märkligt. Han påstår sig ju vilja lösa ett globalt problem.

Jag kommer inte till någon annan slutsats än att det rör sig om ett uttryck för den tråkiga agendan att försöka slå isär de nordiska länderna. Globalisterna uppfattar nordisk enighet som ett hot. Därför försöker man splittra de nordiska länderna genom särbehandling.

Det har diskuterats här, vad gäller de olika nordiska ländernas Coronastrstegier och hur media hanterat detta.

(FB) Varför stängdes inte Sverige lika kraftigt som andra länder under Corona-pandemin?
Jag tycker att det är märkligt att du och dina kompisar här som ogillar klimatfrågan överhuvudtaget ogillar att Sverige inte bjuds in bland de 40. Ni borde ju gilla det istället.
Men Biden pratade med EU-ledarna förra veckan

och så står det så här:

Biden says Xi, Putin welcome at climate summit April 22

The summit will bring together 17 countries responsible for 80 percent of global emissions and global GDP. The invitee list of 40 nations includes Canada and Mexico as well as allies in Europe and Asia as well as Israel, Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Nigeria and South Africa.

Biden says Xi, Putin welcome at climate summit April 22 | Reuters

Men visst är det skönt när man hittar något att klaga på!
Citera
2021-03-27, 13:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tycker att det är märkligt att du och dina kompisar här som ogillar klimatfrågan överhuvudtaget ogillar att Sverige inte bjuds in bland de 40. Ni borde ju gilla det istället.
Men Biden pratade med EU-ledarna förra veckan

och så står det så här:

Biden says Xi, Putin welcome at climate summit April 22

The summit will bring together 17 countries responsible for 80 percent of global emissions and global GDP. The invitee list of 40 nations includes Canada and Mexico as well as allies in Europe and Asia as well as Israel, Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Nigeria and South Africa.

Biden says Xi, Putin welcome at climate summit April 22 | Reuters

Men visst är det skönt när man hittar något att klaga på!
Nej. Kolla länken i inlägget.

(FB) Varför stängdes inte Sverige lika kraftigt som andra länder under Corona-pandemin?

Globaliseringen bygger på att skapa splittring mellan folk och mellan länder. Skall man styra Sverige från Bryssel måste Sverige ha konflikter. Därför används t.ex massinvandring och extrem feminism för att slå sönder samhället.

Det är en av de allvarligaste konsekvenserna av den globala agenda som Biden står för. Man försöker slå isär länder och människor. (Se på Coronarestriktionerna och i bl.a USA: Black Lives Matter-konflikterna) Jag kan inte se någon annan orsak till att Biden inte bjuder in Sverige och Finland utan bara Norge och Danmark än att särbehandla några av de nordiska länderna.

Biden påstår sig vilja lösa ett globalt klimatproblem. Att då bara bjuda in två av de fyra länderna i regionen är extremt märkligt.
Senast redigerad av wwr 2021-03-27 kl. 13:45.
Citera
2021-03-27, 14:19
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Nej. Kolla länken i inlägget.

Globaliseringen bygger på att skapa splittring mellan folk och mellan länder. Skall man styra Sverige från Bryssel måste Sverige ha konflikter. Därför används t.ex massinvandring och extrem feminism för att slå sönder samhället.

Det är en av de allvarligaste konsekvenserna av den globala agenda som Biden står för. Man försöker slå isär länder och människor. (Se på Coronarestriktionerna och i bl.a USA: Black Lives Matter-konflikterna) Jag kan inte se någon annan orsak till att Biden inte bjuder in Sverige och Finland utan bara Norge och Danmark än att särbehandla några av de nordiska länderna.

Biden påstår sig vilja lösa ett globalt klimatproblem. Att då bara bjuda in två av de fyra länderna i regionen är extremt märkligt.
Vad har corona med klimatmöten att göra? Bespara mig dina konspirationsteorier.

Biden vet naturligtvis att klimatkrisen är ett globalt problem, han gick ju med i Parisavtalet igen. Men alla släpper inte ut lika mycket CO2. Det är löjligt att låtsas att detta är något att hänga upp sig på.
Citera
2021-03-27, 14:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Biden vet naturligtvis att klimatkrisen är ett globalt problem, han gick ju med i Parisavtalet igen. Men alla släpper inte ut lika mycket CO2. Det är löjligt att låtsas att detta är något att hänga upp sig på.
Sambandet är att både Corona och nu klimatmötet används för att splittra regionen.

Biden representerar den globala agendan. Våra nordiska länder hade starka och även socialt framstående system. Därför hotas EU och andra globala institutioner av nordiskt samarbete.

Se hur tidningarna försöker splittra de nordiska länderna.

Jag skulle tro detta är orsaken till att Biden bara bjuder in två av våra 4 länder. Han vill skapa splittring hos oss. Självklart borde man bjuda in samtliga för att lösa vad han kallar ett globalt problem.
Citera
2021-03-27, 14:39
Medlem
snygg-Harriss avatar
Citat:
Självklart borde man bjuda in samtliga för att lösa vad han kallar ett globalt problem.
Samtliga? 195 st på ett zoom-möte? Det låter förvisso görligt, men även onödigt, och inte minst, lite tidsödande.
Citera
2021-03-27, 14:42
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snygg-Harris
Samtliga? 195 st på ett zoom-möte? Det låter förvisso görligt, men även onödigt, och inte minst, lite tidsödande.
Nu klipper du och försöker förvanska inlägget.
Citat:
Jag skulle tro detta är orsaken till att Biden bara bjuder in två av våra 4 länder. Han vill skapa splittring hos oss. Självklart borde man bjuda in samtliga för att lösa vad han kallar ett globalt problem.
Samtliga 4 nordiska länder som ligger nära varandra.

Att bara välja två är en stark och märklig markering.
Citera
2021-03-27, 14:48
Medlem
Citat:
Att Biden bjuder in Norge och Danmark till klimatmötet, men inte Sverige eller Finland är extremt märkligt. Han påstår sig ju vilja lösa ett globalt problem.

Jag kommer inte till någon annan slutsats än att det rör sig om ett uttryck för den tråkiga agendan att försöka slå isär de nordiska länderna. Globalisterna uppfattar nordisk enighet som ett hot. Därför försöker man splittra de nordiska länderna genom särbehandling.

Det har diskuterats här, vad gäller de olika nordiska ländernas Coronastrstegier och hur media hanterat detta.

Känns ärligt talat som att Biden inte har koll. Har svårt att se något skäl till att det skulle vara en markering.
Bidens start som president är tyvärr inte lovande alls. Och jag tycker ändå fruktansvärt illa om Trump, och är otroligt tacksam över att han är borta.
Citera
Medlem
snygg-Harriss avatar
Citat:

Kan ju också vara så att vi inte har jänkarna att lära särskilt mycket. Men, men, men, fila på dina konspirationer du istället, kanske kan du skruva till verkligheten tillräckligt mycket så att du själv tror på den tillslut.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:

Undrar hur Löfven tar detta? Ingen journalist som frågat?
Citera
2021-03-27, 15:12
Medlem
klybans avatar
Citat:

Undrar varför man är så ointresserad och ta reda på varför man bjuder in de nämna och utelämnar andra och om detta möte med Joe Biden.
Känns som de tycker det är ointressant av någon skum anledning.
Citera
2021-03-27, 16:38
Avstängd
dic-tators avatar
Citat:

Han kanske bara vill samtala med nordiska Nato länder denna gång?
Citera
2021-03-27, 16:47
Medlem
Egentligen förtjänar detta en egen tråd för joe bidens hälsa är verkligen inte bra

https://www.youtube.com/watch?v=SdfvIvYPPRo&t=79s

Hur länge kan han sitta i detta tillståndet?? ett par månader??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback