2021-03-27, 08:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Inte alls, det är ett rent strategiskt schackdrag. Faktum är att jag redan har konverterat i en moské alldeles nyligen inför en imam. Hade inte tänkt avslöja det, men nu släpper jag informationen. Min fiendes fiende är min vän när det passar mig. Det gäller att vara pragmatisk om man ska vinna kriget mot mansförtrycket.

Allahu Akbar!

Varför inte jude? Skulle se fler fördelar med och konvertera till jude. Din avatar där, är ju också en riktig jude rövslickar. Muslimer hatar man, bortsett från idiot vänster liberaler, som inte kan få nog multikulti in över gränsen. Men kanske är förklaringen den, att muslimer i större omfång redan har övertagit flera offentliga sektorn, såsom vården och undervisning. Jag kan som muslim hatar inte neka dig och behandla mig vid sjukdom, jag är tvungen och ha dina äckliga muslim händer på min kropp. Usch!
Citera
2021-03-27, 08:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Är det verkligen så provocerande att kvinnor arbetar och bidrar till stor del i detta välfärdssamhälle?

Det är väll inte mer eller mindre provocerande än att de inte bidrar i någon större del utan belastar i stor del. (Vilket är sant om man tillämpar enkel eller för den delen mer komplicerade matematiska modeller.

Att kvinnor arbetar är väll för att patrirkatet inte ska förtrycka dem?

Citat:
Utan kvinnor som arbetar hade du överhuvudtaget inte haft något välfärdssamhälle.
Det finns ett samband mellan att utföra arbete och ekonomi. Kvinnor utför arbete = pengar.

Nä , utan män.

men varför ska kvinnor och män i samma arbete ha en sån enorm skillnad i belastning på vällfärden ,på vilketsätt är det jämställt, om nu kvinnor endå utför arbete (räkna en rak 20%+ ökning på din inkomstskatt för att jämna ut dit förhöjda utag i jmf med din manliga arbetskamrat)

Eller ska vi bara nöja oss med att det är ”jämställt” för att kvinnor är den svagare ”klassen” ?

Lite som jag har gjort gällande allt ”mitt” överskott som finansierar lärares, sjuksköterskors ,äldrevårds existens (det är altso inte deras förvärsarbete som finnansierar deras egna belastning på vällfärden, i synnerhet inte de som råkar vara kvinnor
Senast redigerad av slö 2021-03-27 kl. 08:17.
Citera
2021-03-27, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det har väl mer eller mindre alltid varit så.

Sverige är ju ett gammalt klassiskt bondesamhälle och i bondesamhällen har kvinnan styrt.

Japp, vi hade nycklarna till huset, för att huset var vår domän.
I vikingetiden tog vi även hand om allt, eftersom mannen var utomlands i "business" syfte.
Citera
2021-03-27, 08:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Mannen är genetiskt programmerad till att vara en toffel. Det gäller hela världen, bara att Sverige av någon anledning råkar vara värst. Det har alltid varit så. Högre krav har alltid ställs på män vilket lätt motiveras med att mannen är överlägsen kvinnan på alla områden. De män som inte levde upp till manliga krav fick ingen avkomma. Kvinnor får alltid avkomma om de nu inte är väldigt defekta.

Den framtida mannen torde troligtvis bli ännu mer överlägsen kvinnan samtidigt som toffelfaktorn stiger ytterligare. Alternativt omformas vi till typ getingar med ett fåtal drönare.

Ju, de får kids med andra defekte, så passar pengarna.
Citera
2021-03-27, 08:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Japp, vi hade nycklarna till huset, för att huset var vår domän.
I vikingetiden tog vi även hand om allt, eftersom mannen var utomlands i "business" syfte.

Skillnaden nu är att det är fullt för kvinnan at ta sig an nycklarna till huset (fint för männen däremot)

Det har hafft en mycket otäck effekt på kvinnors själblid och psykiska mående, de upplever sig som förtryckt och får ångest av att städa upp efter sig själva.....

Det är något min 4 åring redan hanterar utan nämvärt kognetiv dissonans i jmf med snitt kvinnan.

Vikinga kvinna fick makt genom att ta ansvar, den moderna kvinnan kräver makt utan att förstå ansvar.
Citera
2021-03-27, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Skillnaden nu är att det är fullt för kvinnan at ta sig an nycklarna till huset (fint för männen däremot)

Det har hafft en mycket otäck effekt på kvinnors själblid och psykiska mående, de upplever sig som förtryckt och får ångest av att städa upp efter sig själva.....

Det är något min 4 åring redan hanterar utan nämvärt kognetiv dissonans i jmf med snitt kvinnan.

Vikinga kvinna fick makt genom att ta ansvar, den moderna kvinnan kräver makt utan att förstå ansvar.

Du vet väl, att det är saken ovidkommande hur din 4 åring klara städning . Hemma hos mig är det tvärtom, här har jag en vuxen 4 åring, som inte har lärt sig och städa. Dit argument saknar evidens. Det måste ha varit sorgliga varelser till kvinns du har omgivit dig med, som har kunnat påföre ett sådant trauma.
Citera
2021-03-27, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Där har du fel. Kvinnor tar emot 4 Mkr netto från män under en livstid. De arbetar oftare inom offentlig sektor, är oftare sjukskrivna. Jag hoppas ni blir sodomerade och våldtagna av era kära "ensamkommmade barn" som egentligen är 30+ hela bunten. Jag kommer att skratta! Era jävla luder, skörda vad ni har sått!

Varför så arg, dessa 'skäggbarn' är ju dina bröder i tron?
Citera
2021-03-27, 09:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du vet väl, att det är saken ovidkommande hur din 4 åring klara städning . Hemma hos mig är det tvärtom, här har jag en vuxen 4 åring, som inte har lärt sig och städa. Dit argument saknar evidens. Det måste ha varit sorgliga varelser till kvinns du har omgivit dig med, som har kunnat påföre ett sådant trauma.

Den genomsnitlige, inte alla kvinnor.

Det är från studier om den psykologiska effecten av att göra obetalt arbete (dvs städa upp efter sigsjälv )

Den har en negativ effekt på kvinnors självbild men en positiv på männs .

Den bäst underbygda förklaringen jag läst utgår ifrån att värdet av obetalt arbete sjunkit kraftigt (pga av teknisk utvekling, högre dispoible inkomst (skattade kr räcker till mer) och dagis/skola/fritids/äldrevård.

”Hemmafruns” värde på 50-60 talet var enormt, det bästa än förvärvsarbetande man kunde göra var att ge frun hela paychecken och be om veckopeng. Utan planering och ansvar klarade sig inte medelklasshushållet sig utan frun i huset, (matpriser, konsumtionsvaror, kläder och skor va inte något man bara klickade hem)

Män har dock kvar värdet av förvärvsarbete och påverkas inte av devalveringen av obetalt arbete.
Citera
2021-03-27, 09:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är väll inte mer eller mindre provocerande än att de inte bidrar i någon större del utan belastar i stor del. (Vilket är sant om man tillämpar enkel eller för den delen mer komplicerade matematiska modeller.

Att kvinnor arbetar är väll för att patrirkatet inte ska förtrycka dem?

Nä , utan män.

men varför ska kvinnor och män i samma arbete ha en sån enorm skillnad i belastning på vällfärden ,på vilketsätt är det jämställt, om nu kvinnor endå utför arbete (räkna en rak 20%+ ökning på din inkomstskatt för att jämna ut dit förhöjda utag i jmf med din manliga arbetskamrat)

Eller ska vi bara nöja oss med att det är ”jämställt” för att kvinnor är den svagare ”klassen” ?

Lite som jag har gjort gällande allt ”mitt” överskott som finansierar lärares, sjuksköterskors ,äldrevårds existens (det är altso inte deras förvärsarbete som finnansierar deras egna belastning på vällfärden, i synnerhet inte de som råkar vara kvinnor

Allt ditt snack här behöver du underbygga med relevanta siffror, annars är det just precis bara snack.
Du babblar till exempel om att manliga läkare skulle vara mer lönsamma för samhället än kvinnliga och annat underligt dravel. Underbygg dina påståenden, med annat än egna känslor och åsikter.

Och fortfarande sitter du och drar alla över en kam. Varför inbillar du dig att det skulle vara mer legitimt för en man att belasta välfärden bara för att en annan man har bidragit i hög grad?
Citera
2021-03-27, 09:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Det är från studier om den psykologiska effecten av att göra obetalt arbete (dvs städa upp efter sigsjälv )

Den bäst underbygda förklaringen jag läst utgår ifrån att värdet av obetalt arbete sjunkit kraftigt (pga av teknisk utvekling, högre dispoible inkomst (skattade kr räcker till mer) och dagis/skola/fritids/äldrevård.

”Hemmafruns” värde på 50-60 talet var enormt, det bästa än förvärvsarbetande man kunde göra var att ge frun hela paychecken och be om veckopeng. Utan planering och ansvar klarade sig inte medelklasshushållet sig utan frun i huset, (matpriser, konsumtionsvaror, kläder och skor va inte något man bara klickade hem)

Män har dock kvar värdet av förvärvsarbete och påverkas inte av devalveringen av obetalt arbete.

Det var ett himla tyckande på dig idag.
Hemmafruns värde var enormt så att någon kunde ta hand om barnen när mannen rände på bordeller efter jobbet menar du?
Citera
2021-03-27, 09:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Nej jag menade den total summan av alla medlemmar i flashback.

Det gjorde inte jag. Vissa forumdelar är aktuella här, framförallt de delar där det rör sig kränkta vita unga män som skyller sina misslyckande på alla omkring dem.
Citera
2021-03-27, 09:37
Avslutad
Citat:

Jag förstår att du drömmer dig tillbaka på 50 talet, att du tror att det var en dröm för kvinnor och vara 'hemsittare'. Men det är en DRÖM. Läs Simone de Beauvoir beskrivningar om sin mamma, hur hon mistrivades med detta liv. Kvinnorna käkade nervemedicin, för att stå ut med tristess. Risken för att mannen hittade någon ny och yngre modell, låg alltid latent, och man fick hålla sig 'ung och snygg' så länge som möjligt. Jag är är inte en förespråkare av det samhälle vi har idag. Kvinnorna lever fortfarande, som männen, i ett kapitalistisk system. Frågan är alltid i sitt ursprung; politik.
Individualismen har tagit överhanden i människors liv, och människor trivs inte bara med sig själv, ej heller utvecklas man i nämnvärd grad. Jag är inte skolat, och till och med inte svensk, därav min klumpighet i text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in