2021-03-26, 18:23
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag kan själv tänka mig att konvertera till islam om feminismen och mansförtrycket har gått för långt, och vi är nära den gränsen nu.
Jag tror du skulle ångra dig då förmodligen män med har regler att följa inom Islam
Citera
2021-03-27, 02:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Konvertera? Är du på riktigt?

Citat:
Vad folk inte begriper är att de som har allt att förlora på utvecklingen är kvinnor. Män kan tex konvertera om nu det skulle bli ett krav och leva livets glada dagar. Nationalister och män som är emot nuvarande samhällsutveckling gör det eftersom vår kultur och våra traditioner och vårt sätt att se på rätt och fel, heder och moral är överlägsen andra kulturers.

Uttryckte mig kanske lite slarvigt. Nej, jag förespråkar sannerligen ingen konvertering, men min poäng var att har man ingen tro kan man lika gärna konvertera för männen förefaller ju ha det rätt gött i deras kultur medan kvinnorna lever som hunsade slavar på nåder. Min poäng var dessutom att västerlänningar som är emot utvecklingen gör det inte främst av egoistiska skäl utan för att deras kvinnor, barn, samhälle etc mår så mycket bättre i västerländsk kultur än annan. Viktigt att betona är också att dagens samhälle efter 68-rörelsen inte är västerländsk utan påtvingad oss av the usual suspects.
Citera
2021-03-27, 02:40
Bannlyst
Du lilla äventyrare ska veta att det i stort sätt inte finns nåt förtryck emot svenska kvinnor ifrån svenska män. Jag blir irriterad av att höra det, när man typ jobbat halva livet för att skydda er. Jag tycker ni är otacksamma. Män är starkare och vinner fysiska strider, män är oftast smartare också. Kvinnor tar bättre hand om barn, och dom vinner strider nästan alltid när domstol bestämmer var barnet ska bo. Sluta klaga! Du har så mycket möjligheter som kvinna nu. Frågan jag ställer mig, vill du ha det, jag anar en undergiven drift hos dig. Allt väl.
Citera
2021-03-27, 03:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Alla vet att Flashback är lowlife-obildat-källarfolk-stället

Det måste vara därför du känner dig så hemma här
Citera
2021-03-27, 07:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, tex kvinliga läkare, de är ju en plussafär för välfärdsamhället, men mycket mindre än en manliga läkare.

Att välfärdsamhället ska stötta de svagare av de starkare är ju själva fundamentet, är verkligheten så provocerande att det frammföralt (mer så en ”klass” utjämning) innebär att män i absoluta tal såväl som vid like-for-like individer imellan bär upp kvinnor via skattesedeln?

Är det verkligen så provocerande att kvinnor arbetar och bidrar till stor del i detta välfärdssamhälle? Utan kvinnor som arbetar hade du överhuvudtaget inte haft något välfärdssamhälle.
Det finns ett samband mellan att utföra arbete och ekonomi. Kvinnor utför arbete = pengar.
Citera
2021-03-27, 07:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det måste vara därför du känner dig så hemma här

Eller därför jag kan peka ut er
Citera
2021-03-27, 07:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Vad gör du själv här då bland allt "lowlife-obildat-källarfolk"?

Tillhör du själv källarfolket månntro, lilla fröken högfärdig?

Nej jag gör ju inte det, tvärtom. Därav kan jag peka ut er, eftersom ni uppför er/ tänker så vitt skilt från mina normala bekantskaper.
Men alltså, det säger sig själv att det inte är de högutbildade, välbärgade, charmiga och vettiga männen som sitter här, inte raketforskning direkt.

Om du nu vill veta så hamnade jag här av en slump under en googling för kanske två år sedan. Jag höll på att sätta kaffet i halsen av alla de dumheter som skrevs här, och blev helt enkelt tvungen att kommentera. Så, på den vägen är det, lilla källargosse.
Citera
2021-03-27, 08:00
Medlem
dentages avatar
Citat:
Nope, för de jag kallar idioter finns till 99%på Flashback på detta forum. Så tvärtom kan det inte vara nej.
Alla vet att Flashback är lowlife-obildat-källarfolk-stället, med undantag av vissa trådar där man diskuterar mer konkreta ting.
Om det stämmer blir jag lite rädd när jag ser 1 382 028 som är medlemmar i detta forum. Förtryck kan ta sig många former ute på gatan, jobbet, omklädningsrummet, gymet, hemma i köket. Men vad som verkligen är förtryck och vad som upplevs som förtryck kan vara två helt olika saker.
Citera
2021-03-27, 08:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Uttryckte mig kanske lite slarvigt. Nej, jag förespråkar sannerligen ingen konvertering, men min poäng var att har man ingen tro kan man lika gärna konvertera för männen förefaller ju ha det rätt gött i deras kultur medan kvinnorna lever som hunsade slavar på nåder. Min poäng var dessutom att västerlänningar som är emot utvecklingen gör det inte främst av egoistiska skäl utan för att deras kvinnor, barn, samhälle etc mår så mycket bättre i västerländsk kultur än annan. Viktigt att betona är också att dagens samhälle efter 68-rörelsen inte är västerländsk utan påtvingad oss av the usual suspects.

Att överlämna sig själv till Islam och anamma deras kultur är att förinta sig själv och allt man tror på. Det enda scenario det skulle vara aktuellt under är om du står med en pistol mot huvudet.
Citera
2021-03-27, 08:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Om det stämmer blir jag lite rädd när jag ser 1 382 028 som är medlemmar i detta forum. Förtryck kan ta sig många former ute på gatan, jobbet, omklädningsrummet, gymet, hemma i köket. Men vad som verkligen är förtryck och vad som upplevs som förtryck kan vara två helt olika saker.

Feministforumet?
Och ja man kan absolut bli rädd för mänsklighetens idioti.
Citera
2021-03-27, 08:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Inte alls, det är ett rent strategiskt schackdrag. Faktum är att jag redan har konverterat i en moské alldeles nyligen inför en imam. Hade inte tänkt avslöja det, men nu släpper jag informationen. Min fiendes fiende är min vän när det passar mig. Det gäller att vara pragmatisk om man ska vinna kriget mot mansförtrycket.

Allahu Akbar!
Hah, som om du kan någonting om schack

Men till saken, som jag tidigare sa, det förvånar mig inte eftersom du är en ryggradslös sorglig ursäkt till man.
Citera
2021-03-27, 08:04
Medlem
dentages avatar
Citat:
Feministforumet?
Och ja man kan absolut bli rädd för mänsklighetens idioti.
Nej jag menade den total summan av alla medlemmar i flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in