2021-03-26, 16:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så hur känner du att skatteutag resp insättning ut i kr , när du jämför män och kvinnor i samhället?

visste du tex att det inte handlar om "yrke" heller, även manliga sjuksöterskor är en "bättre affär" för välfärdsamhället än kvinliga diton, även om du räknar in en helt jämstäld föräldraförsäkring så har du endå en betydande skillnad kvar.

Jag ser överhuvudtaget ingen relevans i jämförelsen. Bara idioter gör såna generaliseringar, varenda normalt begåvad människa begriper att frågan är betydligt mer komplex än vad ni vill få det till, samt att det är den enskilda individen som spelar roll. Det finns gott om kvinnor som bidrar och gott om män som inte bidrar. Så, håll käften nu
Citera
2021-03-26, 16:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kvinnorna själva ligger inte bakom det i alla fall. Jag tror man måste se bortom 68-rörelsen, mot Frankfurtskolan sannolikt Sion Vises protokoll osv. Det går långt tillbaka.

Mycket snack där va

Vad folk inte begriper är att de som har allt att förlora på utvecklingen är kvinnor. Män kan tex konvertera om nu det skulle bli ett krav och leva livets glada dagar. Nationalister och män som är emot nuvarande samhällsutveckling gör det eftersom vår kultur och våra traditioner och vårt sätt att se på rätt och fel, heder och moral är överlägsen andra kulturers.

Söndersparkade skrev Nürnberg-style.

Det är ju exakt det historien visar.

Konvertera? Är du på riktigt?
Citera
2021-03-26, 16:05
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag ser överhuvudtaget ingen relevans i jämförelsen. Bara idioter gör såna generaliseringar, varenda normalt begåvad människa begriper att frågan är betydligt mer komplex än vad ni vill få det till, samt att det är den enskilda individen som spelar roll. Det finns gott om kvinnor som bidrar och gott om män som inte bidrar. Så, håll käften nu
Man kan se det tunna, ömma nässkinnets sprickor i ditt nya språk som går ut på att "alla andra är idioter".
Du vet att det kan vara tvärtom också va?
Citera
2021-03-26, 16:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag hävdar att jag har bättre koll på historian vi pratar om här och att ditt största problem är att du har svårt att ta till dig den och i stället köper de feministiska falska narrativen.
Men en lögn, om den så återberättas tio miljarder gånger blir ändå inte sant.

Inte ens om jag pekar ut Agatha Christie, Astrid Lindgren eller Tintin, vill du förstå hur man försöker gömma sin del av den.

Det är inga feministiska narrativ, historien är till stor del baserad på saker och ting, alltså fysiska bevis, som man hittat från den återgivna tiden.
Citera
2021-03-26, 16:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Man kan se det tunna, ömma nässkinnets sprickor i ditt nya språk som går ut på att "alla andra är idioter".
Du vet att det kan vara tvärtom också va?

Nope, för de jag kallar idioter finns till 99%på Flashback på detta forum. Så tvärtom kan det inte vara nej.
Alla vet att Flashback är lowlife-obildat-källarfolk-stället, med undantag av vissa trådar där man diskuterar mer konkreta ting.
Citera
2021-03-26, 16:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Konvertera? Är du på riktigt?

Jag kan själv tänka mig att konvertera till islam om feminismen och mansförtrycket har gått för långt, och vi är nära den gränsen nu. Min kvinnokritik får då plötsligt en PK-vind i seglen. Där har ni vänsterextremister något att bita i. PK syntax error.
Citera
2021-03-26, 16:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag kan själv tänka mig att konvertera till islam om feminismen och mansförtrycket har gått för långt, och vi är nära den gränsen nu. Min kvinnokritik får då plötsligt en PK-vind i seglen. Där har ni vänsterextremister något att bita i. PK syntax error.

Ja det är klart att du kan eftersom du är en sorglig ursäkt till levande varelse utan ryggrad.
Vända kappan efter vinden kallas det. Ryggradslös. Principlös. Du är ingenting med andra ord, förutom bitterhet och kvinnohat.
Citera
2021-03-26, 16:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja det är klart att du kan eftersom du är en sorglig ursäkt till levande varelse utan ryggrad.
Vända kappan efter vinden kallas det. Ryggradslös. Principlös. Du är ingenting med andra ord, förutom bitterhet och kvinnohat.

Inte alls, det är ett rent strategiskt schackdrag. Faktum är att jag redan har konverterat i en moské alldeles nyligen inför en imam. Hade inte tänkt avslöja det, men nu släpper jag informationen. Min fiendes fiende är min vän när det passar mig. Det gäller att vara pragmatisk om man ska vinna kriget mot mansförtrycket.

Allahu Akbar!
Citera
2021-03-26, 16:21
Avstängd
Citat:

Ja, tex kvinliga läkare, de är ju en plussafär för välfärdsamhället, men mycket mindre än en manliga läkare.

Att välfärdsamhället ska stötta de svagare av de starkare är ju själva fundamentet, är verkligheten så provocerande att det frammföralt (mer så en ”klass” utjämning) innebär att män i absoluta tal såväl som vid like-for-like individer imellan bär upp kvinnor via skattesedeln?
Citera
2021-03-26, 16:21
Medlem
Citat:
Nope, för de jag kallar idioter finns till 99%på Flashback på detta forum. Så tvärtom kan det inte vara nej.
Alla vet att Flashback är lowlife-obildat-källarfolk-stället, med undantag av vissa trådar där man diskuterar mer konkreta ting.

Vad gör du själv här då bland allt "lowlife-obildat-källarfolk"?

Tillhör du själv källarfolket månntro, lilla fröken högfärdig?
Citera
2021-03-26, 16:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Vad gör du själv här då bland allt "lowlife-obildat-källarfolk"?

Tillhör du själv källarfolket månntro, lilla fröken högfärdig?

Hon kallar sig själv för lärare. Den utbildningen och det yrket har ju tyvärr blivit en sopstation för inkompetenta oduglingar med vänsterideologisk slagsida. Kvinnor har förstört varenda myndighet de gjort intåg i, och den inkvoterade förstörelsen är medveten och planerad. Den djupa staten vill ha lydiga nickedockor på plats, som gör skitjobbet och inte ifrågasätter maktens ambitioner att införa totalitär diktatur.
Citera
2021-03-26, 18:19
Medlem
dentages avatar
Könsrollerna har ändrats sedan tidigt 1900 tal, det har ingenting med att kvinnors förtryck av män har ökat. Män innehar fortfarande en majoritet av resurserna och makten i världen. Men det finns även män som värderar andra saker än status och makt idag, varför det är bäst att trycka ner dessa med epitet som soyaboys och annat. och det är en ständig utveckling åt något håll. Och det kan aldrig tillfredsställa alla sidor. Jag tror även män förtrycker andra män på olika sätt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in