2021-03-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Undrar bara vad ni hurrar över? Nedåtgående trenden,deadcat bouncen eller kommande 10k 😂😂😂
Nä allvarligt talat,hoppas det går för vägen för er 🙏

Vi hurrar inte för något alls. Inte jag iaf. Detta var bara ytterligare dag på vår farkost till månen. Vi vet att den kan sjunka 80% imorgon likagärna som den kan gå upp 150% så inga segrar uttagna här.

Däremot så tycker vi det är roligt att alla som är så himla negativa är tysta dagar som denna. Men så fort det blir rött så blir det livat.
Citera
2021-03-25, 22:34
Medlem
Citat:
Undrar bara vad ni hurrar över? Nedåtgående trenden,deadcat bouncen eller kommande 10k 😂😂😂

Nedåtgående trenden? Kommande 10k? Du hoppas det går för vägen för oss? Vad är det du försöker förmedla egentligen?

Beroende på hur mycket du zoomar ut så är det inte några problem att hitta en nedåtgående trend. Men så kommer du och skriver det här samma dag som GME går upp 50% på et dygn.

Försöker du vara viktigpetter? Inse att den här aktien inte har något som helst med vanliga fundamenta att göra, den har med allt annat än det att göra. Den har med att dra med brallorna på etablisemanget att göra, för att just dom har satt sig i en riktig skitposition tack vare arrogans.

Du kan åtminstonde försöka!
Citera
2021-03-25, 22:37
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Köp en aktie och sitt ner i båten, gubbjävel!
Citera
2021-03-25, 22:59
Medlem
IgorSs avatar
Mkt trolleri i den här tråden. Hade vari mer nice om flashbackare kunde hålla ihop mot världen därute. Kan vi inte försöka hjälpas åt i att mjölka den här sk "meme-aktien" efter bästa förmåga?

Har följt den ett tag å var nära att köpa in mig på en slant igår efter fallet å börja försöka swinga lite men missade denna våg. Det är ju gamling vi snackar här men lite edge har man ev om man kan aktiemarknaden eller?

/IGOR
Citera
2021-03-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Mkt trolleri i den här tråden. Hade vari mer nice om flashbackare kunde hålla ihop mot världen därute. Kan vi inte försöka hjälpas åt i att mjölka den här sk "meme-aktien" efter bästa förmåga?

Har följt den ett tag å var nära att köpa in mig på en slant igår efter fallet å börja försöka swinga lite men missade denna våg. Det är ju gamling vi snackar här men lite edge har man ev om man kan aktiemarknaden eller?

/IGOR

Bra sagt!

Men om du ska hoppa på farkosten så hoppas jag att du håller i aktierna och inte swing-tradar. Om man köper så håller man och sen kan man sälja när vi är framme på månen. Men fram tills att vi landar så är det att hålla som gäller Att många daytradar GME förstår man ju eftersom den svänger så kraftigt men den stora kraften blir större och alla tjänar mer på om alla bara håller stenhårt.

Välkommen ombord om du väljer att köpa en biljett till månen. Biljetterna kostar just nu 180 dollars / styck. Vi välkomnar alla och tycker det är roligt ju fler som hakar på resan.

Säg till om du köper biljett. Isf så ordnar vi en fin cermoni här i tråden där vi välkomnar dig ombord på farkosten.
Senast redigerad av gman2012 2021-03-25 kl. 23:55.
Citera
2021-03-26, 00:41
Medlem
+52%

Det måste man ju ändå säga var en skaplig dag och då fanns det vad jag vet ingen katalysator som utlöste dagens skutt uppåt.

Man måste ändå säga att detta är starkt. I Tisdags var alla laddade till max inför årsrapporten. Men samtalet tog slut efter att de gått igenom siffrorna och inga nyheter presenterades. Detta kändes lite jobbigt då men nu när vi är tillbaka på en bra nivå så ser jag bara många uppsidor inför kommande dagar.

Vad skulle kunna skapa ett massivt tapp imorgon? Enligt mig finns det enbart manipulering som kan orsaka detta. Det finns inte en chans att folk skulle vara mätta och nöjda på dennaa nivån. De som sitter kvar nu har varit igenom helvettet flera gånger om och sitter fortfarande starka kvar på sina positioner. Måste vara 90% diamanthänder vid det här laget då alla lösa papperhänder förmodligen skakats bort vid den senare tidens mycket röda dagar. Så det måste vara en jävligt stabil grund av aktieägare just nu.

För uppsida så räcker det förmodligen bara med det momentum som byggdes upp idag för att kliva upp ytterligare en nivå. Sedan så finns det ett par saker som skulle kunna ge ännu mer styrka.

- Även om media i allmänhet undviker att skriva positivt om GME så har jag svårt att se att de inte måste ta upp nyheten att GME gick upp 52%. Detta kan få både gamla och nya aktieägare att bli taggade igen.

- Optioner. Det är fredag imorgon och en hel del optioner är nog om inte redan "in" så är de väldigt nära att vara "in the money".

- Ingen nyhet presenterades i tisdags. Finns det ett batteri av nyheter som man kan släppa, kanske t o m imorgon? Ett förtydligande om hur samarbetet med Microsoft ska gå till exempelvis. En nyhet av sådan tyngd skulle kunna växla upp raketen ordenligt. Nu finns det ingenting som antyder att det skulle släppas en nyhet just imorgon men möjligheten finns ändå med tanke på hur lite de delade med sig i Tisdags.

- Sedan räcker det väl med att Ryan Cohen lägger upp en bild på sin twitter när han sitter och röker en cigg eller nåt så kommer GME explodera!

Finns det några mer katalysatorer?
Senast redigerad av gman2012 2021-03-26 kl. 00:53.
Citera
2021-03-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Grattis alla som höll!
Vart är belackarna nu? Helt borta som vanligt.
Älskar att trådens bästa kontraindikator träffat botten minst två gånger med sina säljrekar.

🦍🚀
Som jag påpekade tidigare, att se att GME är en +EV-bet sedan början av Mars handlar inte om att tro eller inte tro på autism och diamanter, det handlar om att vara dum i huvudet (alltså på riktigt, inte ala WSB) eller inte vara det.

Det baserar jag på att jag själv inte rör GME med tång. Det är oseriöst gammalt klassiskt wallstreet-larv för folk som inte har roligare saker för sig i livet än att flytta runt FIAT-pengar i legacy-ekonomin. Vilket jag kanske skulle tycka var coolt om jag var 70 år och född på 50-talet, men det är jag inte.

Men till och med jag med aktivt 0 exposure kan titta på grafen och situationen och säga att "jupp, det är mer troligt att detta går till månen än att det inte gör det".
Citera
2021-03-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012

Finns det några mer katalysatorer?

Ett inlägg av Elon och det tar hus i helvete
Citera
2021-03-26, 05:56
Medlem
Haddock93s avatar
Bullish som fan ändå att vi bröt 20 MA och motståndet enkelt igår på den dagliga grafen.
Citera
2021-03-26, 09:25
Medlem
10% upp i förhandeln! Hur det än går idag så tror jag vi får en spännande fredag gott folk.
Citera
2021-03-26, 09:57
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Okej. Kan du förklara det där för mig? För jag har hört det där tidigare men aldrig riktigt fattat. Har hört det där att när vi är på SSR-list så kan de ändå shorta på "upticks" etc men inte på "downticks" eller tvärtom, minns ej.

Är upticks "bids" och downticks "ask"?

När en aktie tappat 10% i värde jämfört med föregående dagens close hamnar den på SSR för resten av dagen samt hela nästkommande dag.

När aktien är på SSR så kan den bara blankas på uptick. Men den kan inte blankas på downtick.

Du vet de där gröna och röda kritorna i grafen? De gröna är upticks och de röda är downticks.

En uptick uppstår när värdet på aktien stiger och en downtick uppstår när värdet sjunker.

Citat:
Ursprungligen postat av IgorS

/IGOR

Hur vill du hålla ihop? Det finns inget ”vi”. Du får läsa på själv och bilda din egen uppfattning om du vill investera eller inte. Att köpa GME är väldigt riskfyllt och ifall du förlorar pengar har du ingen annan än dig själv att skylla. Det finns inget vi som håller ihop. Du mjölkar hur du vill eller hur du inte vill efter din egen förmåga.

Jag tror inte att du har något edge för att du kan marknaden. Kursen för GME beror på hur den manipuleras, inte fundament. Ska du köpa så gör det och blunda tills priset når vad du är nöjd med.

Du kan börja med att läsa här: https://iamnotafinancialadvisor.com/.../og/GMEv11.pdf
Citera
2021-03-26, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
När en aktie tappat 10% i värde jämfört med föregående dagens close hamnar den på SSR för resten av dagen samt hela nästkommande dag.

När aktien är på SSR så kan den bara blankas på uptick. Men den kan inte blankas på downtick.

Du vet de där gröna och röda kritorna i grafen? De gröna är upticks och de röda är downticks.

En uptick uppstår när värdet på aktien stiger och en downtick uppstår när värdet sjunker.

Okej. Tack. Men när de ändå får shorta trots SSR-list, betyder de att de tillåts att shorta så fort det ör gröna staplar, en kortsiktig uppåttrend? Men att så fort det går ner så får de inte shorta?

Det måste vara ett jävla jobb för de brokers som säljer puts etc att hålla koll på alla trender under dagen. Fast det kanske automatiseras iofs.

Jag förstår ju konceptet att shorta och hur de lånar aktier för att sänka kursen. Man lånar aktier av en broker någonstans. Säljer aktierna och då gör man det genom att skicka aktierna på "bids". Via ett script eller så så rensar de bort alla köpordrar som finns inom några sekunder så att det kan blir i princip helt tomt bland köpordarna och helt plötsligt så kan de sänka kursen dramtatiskt innan människor som ser detta hinner lägga nya köprordrar som stoppar raset.

Men det jag inte greppar är vad SSR-list hindrar och hur de shortar trots detta. Men det kanske inte är viktigt ändå då den allmänna uppfattningen verkar vara precis som du skrev innan att man kan shorta trots att vi är på listan.
Senast redigerad av gman2012 2021-03-26 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in