+52%
Det måste man ju ändå säga var en skaplig dag och då fanns det vad jag vet ingen katalysator som utlöste dagens skutt uppåt.
Man måste ändå säga att detta är starkt. I Tisdags var alla laddade till max inför årsrapporten. Men samtalet tog slut efter att de gått igenom siffrorna och inga nyheter presenterades. Detta kändes lite jobbigt då men nu när vi är tillbaka på en bra nivå så ser jag bara många uppsidor inför kommande dagar.
Vad skulle kunna skapa ett massivt tapp imorgon? Enligt mig finns det enbart manipulering som kan orsaka detta. Det finns inte en chans att folk skulle vara mätta och nöjda på dennaa nivån. De som sitter kvar nu har varit igenom helvettet flera gånger om och sitter fortfarande starka kvar på sina positioner. Måste vara 90% diamanthänder vid det här laget då alla lösa papperhänder förmodligen skakats bort vid den senare tidens mycket röda dagar. Så det måste vara en jävligt stabil grund av aktieägare just nu.
För uppsida så räcker det förmodligen bara med det momentum som byggdes upp idag för att kliva upp ytterligare en nivå. Sedan så finns det ett par saker som skulle kunna ge ännu mer styrka.
- Även om media i allmänhet undviker att skriva positivt om GME så har jag svårt att se att de inte måste ta upp nyheten att GME gick upp 52%. Detta kan få både gamla och nya aktieägare att bli taggade igen.
- Optioner. Det är fredag imorgon och en hel del optioner är nog om inte redan "in" så är de väldigt nära att vara "in the money".
- Ingen nyhet presenterades i tisdags. Finns det ett batteri av nyheter som man kan släppa, kanske t o m imorgon? Ett förtydligande om hur samarbetet med Microsoft ska gå till exempelvis. En nyhet av sådan tyngd skulle kunna växla upp raketen ordenligt. Nu finns det ingenting som antyder att det skulle släppas en nyhet just imorgon men möjligheten finns ändå med tanke på hur lite de delade med sig i Tisdags.
- Sedan räcker det väl med att Ryan Cohen lägger upp en bild på sin twitter när han sitter och röker en cigg eller nåt så kommer GME explodera!
Finns det några mer katalysatorer?