Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-26, 04:52
  #337
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
Som av en händelse.... inför Spanien 4 dagars (32 timmar) arbetsvecka i år.
Den spanska regeringen "står för fiolerna".

De fattigaste ska också få ett bidrag på ca 500 - 1100 Euro beroende på civilstatus/antal barn/lön etc.
Citera
2021-03-26, 05:00
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordHoratioNelson
Som av en händelse.... inför Spanien 4 dagars (32 timmar) arbetsvecka i år.
Den spanska regeringen "står för fiolerna".

De fattigaste ska också få ett bidrag på ca 500 - 1100 Euro beroende på civilstatus/antal barn/lön etc.

Källa? läser gärna mer
Citera
2021-03-26, 05:04
  #339
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag gissar att det hela är uppgjort inom 8-klövern. De fäller inte förslaget. Sedan fördelar man rösterna som det passar.

Citat:
Ursprungligen postat av leera
Röstade du möjligtvis M eller KD?

Tycker det låter rimligt enligt deras politik, V och SD är mest emot EU som jag fattar det. Även om jag inte litar på V för fem öre vad de säger.
Eller vad menar du SD har lyckats förhandla fram bakom stängda dörrar i denna uppgörelse?
Jag menar att 8-klövern alla representerar precis samma agenda. Ibland röstar några av dem lite annorlunda för att försöka täcka över att alla har samma målsättning. Några mindre framträdande representanter kanske tillåts kritisera detta paket lite lamt, sedan glömmer man det.

När SD nådde ca. 15% och borde börja göra sin röst hörd på allvar, lade de ned EU-motståndet. Som framgår av denna tråd finns goda möjligheter att attackera regeringen för detta paket, men inga partier gör det. De jobbar helt tillsammans, under ytan, anser jag.

Politikerna är manipulerade till att stödja EU helt ensidigt. Detta sker bl.a genom pressen och lönsamma extraknäck, dvs mutor.

Man försöker hela tiden, långsamt men helt ensidigt, flytta svenskarnas pengar och inflytande till Bryssel där vi har mycket dålig insikt i eller inflytande över vad som görs. Där kan storföretagen styra ostört genom t.ex lobbying och styrelseposter till politikerna (dvs mutor).

Det är, som jag skrev, ett nytt Sovjetunionen man försöker smyga upp framför våra ögon:
(FB) "Det absolut sjukaste som regeringen hittat på" - 150 miljarder till EU
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-03-26 kl. 05:13.
Citera
2021-03-26, 05:35
  #340
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Källa? läser gärna mer

Det finns mycket skrivet om 4 dagarsveckan - googla ex "Spain 4 days week". Här står en del:
https://www.businessinsider.com/spai...21-3?r=US&IR=T

Spanien tog beslut förra året om en medborgarlön (s.k. Universal Base Income) på ca SEK 12000 men backade och inför mini-inkomst (IMV) istället. Finns också mycket att läsa - "Spain UBI, IMV".
https://basicincome.org/news/2020/06...ar-from-a-ubi/
Citera
2021-03-26, 05:37
  #341
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vi i Sverige har ju röstat för att vara med i EU. Då får vi skylla oss själva. Så enkelt är det.
Våra politiker vågar inte gå emot EU, viktigtigt för dem att vi fortsätter framstå som en "superhumanitär stormakt".

Vi förväntas jobba 40 timmars veckor, ständigt betala mer i skatt och gå i pension vid 70+ så att länderna i syd kan fortsätta sin slappa livsstil.

Det här hade Sveriges regering och riksdag gått med på ändå, förmodligen. Svetige har haft alla möjligheter att vägra det här. Är inte Sverige skyldigt att gå med på, EU-medlemsskap eller ej.

Ändå har "vi" gjort det eftersom Sveriges politikerkår inte bryr sig, eller behöver bry sig, om att förvalta landet. De blir återvalda iallafall.
Citera
2021-03-26, 05:39
  #342
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag menar att 8-klövern alla representerar precis samma agenda.

Jepp.

Detta kallas för "Landet Lagom" men det mesta i Sverige är extremt och inte lagom.

Feminism: 8 partier för
"Klimatkris-övertygelse": 8 partier.
Massinvandring: 7 partier för och 1 emot.
Corona-hanteringen: 8 partier för.
EU: 8 partier för.

Fy fan. Jag vill avsäga mig medborgarskapet som jag skäms för att ha.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2021-03-26 kl. 05:52.
Citera
2021-03-26, 06:12
  #343
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
EU: 8 partier för.
Nej, SD och V är emot.
Citera
2021-03-26, 06:35
  #344
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Nej, SD och V är emot.
Det där är exempel på hur de 8 partierna försöker dölja att de alla genomför samma agenda. De lägger ut lite villospår i olika riktningar. V har visst inskrivet om EU-utträde i partiprogrammet. Men SD har väl officiellt lagt ned EU-motståndet, tror jag.

Men de agerar inte efter detta. Då skulle de slå till hårt mot regeringen när vi nu tvingas slösa 150 miljarder på EU:s misslyckade valutaexperiment, euron.

Vissa mindre framträdande representanter mumlar lite om EU- problem ibland, så att vi skall tro att de 8 har olika åsikter.

De styr oss käpprätt in i det nya Sovjetunionen (EU) där företagen styr i Bryssel och vi inte kan påverka något.
Citera
2021-03-26, 07:04
  #345
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där är exempel på hur de 8 partierna försöker dölja att de alla genomför samma agenda. De lägger ut lite villospår i olika riktningar. V har visst inskrivet om EU-utträde i partiprogrammet. Men SD har väl officiellt lagt ned EU-motståndet, tror jag.

Men de agerar inte efter detta. Då skulle de slå till hårt mot regeringen när vi nu tvingas slösa 150 miljarder på EU:s misslyckade valutaexperiment, euron.

Vissa mindre framträdande representanter mumlar lite om EU- problem ibland, så att vi skall tro att de 8 har olika åsikter.

De styr oss käpprätt in i det nya Sovjetunionen (EU) där företagen styr i Bryssel och vi inte kan påverka något.
Varken V eller SD har något som helst att säga till om.

SD fungerar mest som kontrollerad opposition och ett sätt för övriga högerparti att locka väljare genom att hinta om samarbete med dom. Och V har enbart något att säga till om ifall det är något S håller med om, vilket S sen hävdar är deras eget förslag.

Resten av partierna jobbar rätt lika.
Citera
2021-03-26, 07:11
  #346
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Varken V eller SD har något som helst att säga till om.

SD fungerar mest som kontrollerad opposition och ett sätt för övriga högerparti att locka väljare genom att hinta om samarbete med dom. Och V har enbart något att säga till om ifall det är något S håller med om, vilket S sen hävdar är deras eget förslag.

Resten av partierna jobbar rätt lika.
Vi verkar vara överens.
Citera
2021-03-26, 07:15
  #347
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi verkar vara överens.
Nja, skillnaden är att både V och SD hade gjort skillnad ifall de hade kunnat.
Ingen av dessa partier är för varken EU eller annan typ av globalism.
Citera
2021-03-26, 07:21
  #348
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Nja, skillnaden är att både V och SD hade gjort skillnad ifall de hade kunnat.
Ingen av dessa partier är för varken EU eller annan typ av globalism.
Nej då skulle de agera efter detta. De skulle attackera regeringen hårt och försöka vinna opinion för att gå ur EU, men det gör de inte. Just nu finns goda möjligheter att attackera detta dyra paket.

Det är bara ett villospår när V har skrivit in partiprogrammet att de vill gå ur EU. Det är bara för att försöka få oss att tro att något av partierna har annan åsikt.

SD har dessutom givit upp EU-motståndet.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där är exempel på hur de 8 partierna försöker dölja att de alla genomför samma agenda. De lägger ut lite villospår i olika riktningar. V har visst inskrivet om EU-utträde i partiprogrammet. Men SD har väl officiellt lagt ned EU-motståndet, tror jag.

Men de agerar inte efter detta. Då skulle de slå till hårt mot regeringen när vi nu tvingas slösa 150 miljarder på EU:s misslyckade valutaexperiment, euron.

Vissa mindre framträdande representanter mumlar lite om EU- problem ibland, så att vi skall tro att de 8 har olika åsikter.

De styr oss käpprätt in i det nya Sovjetunionen (EU) där företagen styr i Bryssel och vi inte kan påverka något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback