Citat:
Ursprungligen postat av
dic-tator
Trots att republikanerna hotat med veto och sabotage så kommer biden lyckas...Vid rodret är alla [GOP] crazies som styr partiet mot undergång
Eftersom väljare är mer motiverade (turnout) när dem vill ha något, än när de redan fått det, så är det ju helt centralt att välja rätt reform att gå fram med. Och inget jättepaket, i närtid, skulle bli lika omtyckt, eller epokgörande, som ett garanterat arbetspaket under detta teknikskifte (som går in i en ny stark fas).
In mot mellanårsvalet, med fler fina reformer att visa upp, samtidigt som deras största antagonist, mer eller mindre, befinner sig i radioskugga, är hur man än vrider och vänder på det, bästa tänkbara utgångsläge.
Tv-skadade nobodies som dyrkar popkulturell glans och män som är famous for being famous, dem kommer antagligen vända sig bort från politiken i större utsträckning. Ja, faktum är att det tappet kan man redan börja se. Och eftersom de ytligaste, mest bedrägliga kriterierna, inte kan bäras upp av någon annan på samma vis som Trump (med stöd av Putin), så tror jag republikanerna övertolkar sina chanser i mellanårsvalet.
Visst, de har fått liiite mer kontroll över vissa distrikt, men då ska man också komma ihåg hur dåligt kampanjarbete demokraterna gjorde under pandemin. Dem respekterade kårrona, the crazies gjorde inte det, vilket betydde att man inte kunde ragga upp väljare via t.ex. dörrknackningar förrän mycket sent i valrörelsen. Den här gången kommer det dock bli väldigt annorlunda. Mycket annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av
dic-tator
Norm är den parlamentariker som kan senaten bäst av alla menar jag.
https://youtu.be/UvYN5TB_3ww
Ok, tack för tipset! Jag ska lyssna vid ett senare tillfälle.