Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-21, 12:46
  #4825
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nu har jag inte hänfört mig åt ett hyckleri i arbetsrätten och den godtycklighet som finns där, utan konstaterar att den används på samma sätt som med rumpen.

Faktum kvarstår dock att soim arbetsgivare har man denna godtyckliga makt, och hur mer tydligt har detta varit de senaste 4 åren.
Och med det i tanken vad är din argumentation egentligen, och ja, då annat än att du vill ändra arbetsrätten och ta bort dessa godtyckliga avskedanden.
OCH att du faktiskt argumetnerar för ett starkare fack som arbetar för arbetarens rättigheter.

Älskar hycklerier som detta, då det är så enkelt att argumentera för Joes och Kamalas fördel då.

Och jag är definitivt för en starkare arbetsrätt och ett starkare fack, då utan så kan arbetsgivare göra som de vill.
Så inget hyckleri här inte för min del, ditt tydligt då du glömmer av alla godtyckliga avskedanden som skett de senaste åren före Joe och Kamala.

USA arbetsrätt ger Joe och Kamala samma godtyckliga möjligheter att avskeda som i de föregående 4åren, och gud vad man avskedade där.
En del fick bara vara anställda i nån dag, och dessa var "grundligt" kollade på då det handlade om ämbeten.

Så varför ska inte Joe och Kamala ha den rätten att sparka men man vill som arbetsgivare och när resten av landet har exakt samma regler?
Du glömde av detta i ditt hyckleri om Joe och Kamala, och både du och jag vet att du aldrig kommer svara på detta i ett syfte att komma fram till nått och som inte kompartmentaliserar och glömmer av saker för Joe och Kamala.

Det enda man berättar med detta är att avskedanden var fel innan också.
Varför skriver du så mycket när du ändå säger så lite?

En följdfråga: är det ett problem att argumentera för en starkare arbetsrätt? Om det inte är det, varför försvarar du Bidenadministationens godtyckliga ignorerande av arbetsrätten? Man behöver i detta fall inte ens förändra lagarna, det räcker med att sparka Kamala Harris. Varför skulle det vara problematiskt?
Citera
2021-03-21, 12:52
  #4826
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
det räcker med att sparka Kamala Harris. Varför skulle det vara problematiskt?
Jag bara öppnade tråden på random och detta är vad jag ser. Varför skulle det vara ett problem att sparka en svart kvinna i dagens USA? Är du helt jävla dum i huvudet.
Citera
2021-03-21, 12:56
  #4827
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Varför skriver du så mycket när du ändå säger så lite?

En följdfråga: är det ett problem att argumentera för en starkare arbetsrätt? Om det inte är det, varför försvarar du Bidenadministationens godtyckliga ignorerande av arbetsrätten? Man behöver i detta fall inte ens förändra lagarna, det räcker med att sparka Kamala Harris. Varför skulle det vara problematiskt?
Om Joe Biden och Kamala Harris lyfter arbetsrätten och öka den, så vet vi att ett helt segment av högerextrema kommer gråta blod över detta faktum om arbetsrätten ökar och det blir svårare att avskeda GODTYCKLIGT som nu.
Då hyckleriet består av att dessa inte vill ha en ökad arbetsrätt, utan det omvända faktiskt.

Dock måste man sätta det i ett perspektiv, och då måste man titta på tidigare administration, och där inser man att godtyckliga sparkande var ibland ett dagligt förekommande sak.

Jag gillar inte detta beslut av Joe/Kamela, men det är dock inget konstigt med det och hur det fungerar.(det har vi sett de senaste åren!)

Om inte godtyckliga avskedande ska fortsätta, så går inte det utan en lagändring och troligtvis även ett starkare fack i området arbetsrättsliga frågor.

Det är bara för komiskt när hycklare ska bestämma standarden och sen är de värre själva i EXAKT samma fråga.
Citera
2021-03-21, 13:27
  #4828
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag bara öppnade tråden på random och detta är vad jag ser. Varför skulle det vara ett problem att sparka en svart kvinna i dagens USA? Är du helt jävla dum i huvudet.
För det första, Kamala Harris är inte ”svart”, hon är lika mycket indier och dessutom en ”kriminell knarkare” om man ska följa Bidenadminstrationens praxis. Att det är problematiskt ur en leksakspolitisk synvinkel förstår jag, det är dock denna situation Demokraterna rullade ut den röda mattan för i sin identitetspolitiska kamp för att beröva Trump makten. En vicepresident i USA kan nu bryta mot regelverk helt enligt godtycke eftersom det skulle vara politiskt självmord att kalla en spade för en spade. Vita som medverkat till detta har frivilligt lagt snaran runt den egna halsen.

För det andra, presidenten sparkar vem han vill. OM han verkligen äger makten, vilket han naturligtvis inte gör. Biden själv kallar Kamala ”president Harris” och det är helt uppenbart att han leds runt som en imbecill fårskalle som får snubbla runt i trappor och snacka intetsägande goja så att det blir lämpligt att avsätta honom pga ”hälsoproblem”.

Det här är inga banbrytande teorier, jag vill bara se om jag kan få byfånen klyban att förstå att även han leds omkring som en lallande idiot, dock inte av Biden utan snarare den välmenande psykvården.
Citera
2021-03-21, 13:29
  #4829
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om Joe Biden och Kamala Harris lyfter arbetsrätten och öka den, så vet vi att ett helt segment av högerextrema kommer gråta blod över detta faktum om arbetsrätten ökar och det blir svårare att avskeda GODTYCKLIGT som nu.
Då hyckleriet består av att dessa inte vill ha en ökad arbetsrätt, utan det omvända faktiskt.

Dock måste man sätta det i ett perspektiv, och då måste man titta på tidigare administration, och där inser man att godtyckliga sparkande var ibland ett dagligt förekommande sak.

Jag gillar inte detta beslut av Joe/Kamela, men det är dock inget konstigt med det och hur det fungerar.(det har vi sett de senaste åren!)

Om inte godtyckliga avskedande ska fortsätta, så går inte det utan en lagändring och troligtvis även ett starkare fack i området arbetsrättsliga frågor.

Det är bara för komiskt när hycklare ska bestämma standarden och sen är de värre själva i EXAKT samma fråga.
Du är medveten om att Biden är en right winger ut i fingerspetsarna va?
Citera
2021-03-21, 13:33
  #4830
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Du är medveten om att Biden är en right winger ut i fingerspetsarna va?
Ja, Joe är en hardcore moderat och om vi ska överföra det till Sverige mått.
Och gillar inte alls Joe, men alternativen är lusigt nog än värre och där man anser arbetsrätten att avskeda godtyckligt var nått man pysslade med nästan dagligen stundtals och de senaste åren.

Men ni kallar aldrig Joe för rightwing, utan för kommunist och vänsterbliven, så nått har gått allvarligt fel i argumentationen ser jag.
Citera
2021-03-21, 13:41
  #4831
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, Joe är en hardcore moderat och om vi ska överföra det till Sverige mått.
Och gillar inte alls Joe, men alternativen är lusigt nog än värre och där man anser arbetsrätten att avskeda godtyckligt var nått man pysslade med nästan dagligen stundtals och de senaste åren.

Men ni kallar aldrig Joe för rightwing, utan för kommunist och vänsterbliven, så nått har gått allvarligt fel i argumentationen ser jag.
👋😯 Hallå, klyban. Fokusera. Här. Titta på vad jag skriver. 👋😯

Det är JAG som pratar med dig, det finns inget ”ni” här. Rösterna i ditt huvud är inte verkliga, lyssna på mig, inte dem. Joe är inte ”hardcore moderat”, han är extremhöger jämfört med dem. Du vet, samma extremhöger du ojar dig över i varje inlägg? Känner du aldrig att något är fel med din verklighetsbeskrivning?
Citera
2021-03-21, 14:00
  #4832
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
👋😯 Hallå, klyban. Fokusera. Här. Titta på vad jag skriver. 👋😯

Det är JAG som pratar med dig, det finns inget ”ni” här. Rösterna i ditt huvud är inte verkliga, lyssna på mig, inte dem. Joe är inte ”hardcore moderat”, han är extremhöger jämfört med dem. Du vet, samma extremhöger du ojar dig över i varje inlägg? Känner du aldrig att något är fel med din verklighetsbeskrivning?
Eftersom vi pratar USA politik betyder det då att Joe är extremhöger(Allt enligt dig) och bananrepublikanerna står än mer till höger.
Inte så konstigt att arbetsrätten är så dålig och godtycklig, med extremhöger Demokraterna och banarepublikanerna som står än mer till höger.
Så berättar du igen att arbetsrättens godtycklighet är okey, och man ställer sig mycket frågande till varför du särskiljer Joe och glömmer av alla godtyckliga avskedanden de senaste 4 åren och gör hyckleriet kristallklart.

Vad skulle felen vara i att USA kan avskeda på godtyckliga grunder och hur ska det bli verklighetsfrånvänt?
Den dagen Joe kommer ifatt den tidigare administrationen i godtyckliga avskedanden, så kan vi börja diskutera nått om Joe.
Nu berättar det bara om ett hyckleri.
Citera
2021-03-21, 14:16
  #4833
Medlem
Kommer det att bli av den här gången, eller dyker det upp några fler undanflykter?

Biden kanske utför några fler stunt utför trappan för att slippa svara på frågor.

President Biden, after 60 days in office, has yet to hold news conference

Citat:
The White House says Biden will meet with reporters this coming Thursday
Citera
2021-03-21, 14:47
  #4834
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Eftersom vi pratar USA politik betyder det då att Joe är extremhöger(Allt enligt dig) och bananrepublikanerna står än mer till höger.
Inte så konstigt att arbetsrätten är så dålig och godtycklig, med extremhöger Demokraterna och banarepublikanerna som står än mer till höger.
Så berättar du igen att arbetsrättens godtycklighet är okey, och man ställer sig mycket frågande till varför du särskiljer Joe och glömmer av alla godtyckliga avskedanden de senaste 4 åren och gör hyckleriet kristallklart.

Vad skulle felen vara i att USA kan avskeda på godtyckliga grunder och hur ska det bli verklighetsfrånvänt?
Den dagen Joe kommer ifatt den tidigare administrationen i godtyckliga avskedanden, så kan vi börja diskutera nått om Joe.
Nu berättar det bara om ett hyckleri.
Återigen bara obegripligt svammel till svar. Jag är inte nöjd med ovanstående, vill du försöka igen?

Du säger att du inte är nöjd med extremhöger-Joe, denna gamla Ku Klux Klan-hangaround, men anser att ”alternativen är ännu värre”. Vad skulle dessa alternativ till extremhöger vara, extrem-extremhöger? Vänster?

Exempel: Du har ju körkort och... Förlåt, skojade bara.

Körkort innebär krav som du tyvärr inte når upp till. Nästa gång du åker färdtjänst, be din chaufför att hela tiden hålla höger så kommer du att märka att du till slut befinner dig till vänster om var du påbörjade din resa. Avlägsna dig från Kina tillräckligt konsekvent så kommer du till slut hamna i Kina. Är det vad du menar med att ”alternativen är värre”? Hotet är inte nödvändigtvis Trump, utan en SuperBiden? Förklara gärna för en som inte hänger med i dina glada svängar över hela vägbanan.
__________________
Senast redigerad av Coronaknemo 2021-03-21 kl. 14:58.
Citera
2021-03-21, 14:52
  #4835
Medlem
wwrs avatar
Demokraterna och etablissemanget har riggat en situation där man vill manipulera en icke-vit kvinna till presidentposten. Biden verkar delta med sina svammelattacker, snubblande och tafsande.

Möjligen kommer Biden att lägga av före 2024 och man kan placera Harris som president utan att hon valts till det, med en vice som folket inte haft något att yttra sig om. I vilket fall får hon gräddfil fram till valet 2024.

Media öser på med information om Harris där Biden får stå i bakgrunden. Det amerikanska folket verkar lika överkörda som vi. (Vi har 8 partier som alla älskar att ge bort våra pengar till EU.)

Man får hålla med Greta. Systemet måste förändras. (Fast inte som Greta tänker sig.) Folk måste få chansen att välja mellan alternativ som de kan ställa sig bakom, inte alternativ som är manipulerade.

http://imgur.com/a/gvjLUOf

Citat:
Harris seeks her own unique path at White House

This is a unique situation,” said Joel Payne, a Democratic strategist. “Joe Biden has acknowledged the transitional nature of his presidency and that creates expectations for Kamala Harris that we just haven’t seen for a modern vice president.

https://thehill.com/homenews/adminis...at-white-house
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-03-21 kl. 15:01.
Citera
2021-03-21, 14:52
  #4836
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Kommer det att bli av den här gången, eller dyker det upp några fler undanflykter?

Biden kanske utför några fler stunt utför trappan för att slippa svara på frågor.

President Biden, after 60 days in office, has yet to hold news conference
Det kan mycket väl gå av stapeln. Det börjar bli dags för de verkliga makthavarna att avveckla den där människospillran till handdocka, varför inte låta honom prata utan manus och självmant rulla ut mattan hela vägen ut från Vita Huset?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback