2019-09-07, 17:53
Medlem
Trezors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej när jag mådde som sämst i mitten av januari hade jag min testosteron nivå på 11,1 men min läkare tyckte det var normalt och så kämpa på så blir det bättre snart😡😡. Men har köpt lite grejer på apotek.se så nivån har stigit till 15 i mitten av april och nu är den på 18 men jag har som du inte något morgon stånd och det är långt kvar till min gamla kåthet som jag hade för c:a 1 år sedan jag kunde få ribba om jag såg ett par stora bröst eller en dam med en stor mun och jag är ändå 51 år

Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Får jag fråga vad det är för saker du köpt på apoteket som har hjälpt dig höja ditt testosteron? Ja det är dåligt att vården är så otroligt försiktigta med att skriva ut något som kan kontra lågt testosteron!

Ja samma här förr kunde man få ribba som du säger bara av att se någon tjej med stora bröst stor rumpa och liknande, och det där med morgon stånd tar på psyket på en att man inte längre får, inte roligt när man enbart är 28 år som jag är :/

Vad sägs om att själva göra TRT? Kostar ca 200 kr per månad.
Citera
2019-09-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trezor
Vad sägs om att själva göra TRT? Kostar ca 200 kr per månad.
Hej vad är TRT ???
Citera
2019-09-07, 19:54
Medlem
Trezors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej vad är TRT ???

Det är testosterone replacement therapy. Testosteroninjektioner två dagar i veckan.
Citera
2021-03-16, 20:52
Medlem
Citat:
Det är testosterone replacement therapy. Testosteroninjektioner två dagar i veckan.

Hur får man ut de? Trt är det nebido eller vilket?? Och är det inte recept belagt jag lider själv utav testosteron brist.. jag får ingen hjälp har en nivå strax under 10 är 29 år gammal.. har symptomen som säger att det kan vara testosteron brist.. läkaren hjälper inte mig.. privat kostar det en del.. vad ska jag göra?? Uppskattas för förslag.. ska jag höja den naturligt kommer den inte till normal nivå.. jag lider även utan erjection dysfunktion.. tidigt utlösning något som inte var tidigare..
Citera
2021-03-17, 09:14
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hifarn
Hur får man ut de? Trt är det nebido eller vilket?? Och är det inte recept belagt jag lider själv utav testosteron brist.. jag får ingen hjälp har en nivå strax under 10 är 29 år gammal.. har symptomen som säger att det kan vara testosteron brist.. läkaren hjälper inte mig.. privat kostar det en del.. vad ska jag göra?? Uppskattas för förslag.. ska jag höja den naturligt kommer den inte till normal nivå.. jag lider även utan erjection dysfunktion.. tidigt utlösning något som inte var tidigare..
Ibland är det nödvändigt att försöka sänka sitt värde ytterligare för att kunna få hjälp av primärvården.
Det finns en stor TRT tråd här på Flashback!

Länk till TRT tråden: (FB) Nebido och AAS (Tråden om TRT /mod)

I Sverige finns det Nebido injektionsbehandling som ges med ungefär 5-12 veckors intervall samt behandling med gel man smörjer på kroppen dagligen, oftast testavan eller tostrex.

I USA behandlar man oftast med en snabbare sort av testosteron som ges 1-2 gånger per vecka, denna sorten ges enbart på licens i Sverige och är långtifrån vanlig att lyckas få. Den finns på svarta marknaden, men då står man utanför vårdens hjälp.
Citera
2021-03-17, 09:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
I USA behandlar man oftast med en snabbare sort av testosteron som ges 1-2 gånger per vecka, denna sorten ges enbart på licens i Sverige och är långtifrån vanlig att lyckas få. Den finns på svarta marknaden, men då står man utanför vårdens hjälp.
Nästan 500 licenser finns det idag på sustanon.
Citera
2021-03-17, 09:35
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nästan 500 licenser finns det idag på sustanon.
Tack för info, jag trodde licenserna gällde testosteron Enanthate?
Citera
2021-03-17, 09:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Tack för info, jag trodde licenserna gällde testosteron Enanthate?
Det är mycket möjligt det finns licenser på andra preparat, min siffra gäller specifikt sustanon och min källa är läkemedelsverket, bara maila o fråga sålänge det gäller ~2012 och senare så brukar dom lämna ut uppgifter.
Citera
2021-03-28, 16:30
Medlem
Trezors avatar
Citat:

Tjena kompis,

Strax under 10 är extremt lågt för en 29-åring och under referensvärdet till och med i Sverige som är på 10.

Referensvärdet baseras på vad jag förstått ett genomsnitt för män i alla åldrar så det är grovt missvisande, 10 i nivåer är typ vad en 70-åring har.

I Tyskland är referensvärdet 16 tror jag det var och i USA 20 (har jag läst på detta eminenta forum)

Mitt exempel var för någon som självmedicinerar på Testosteron Enanthate köpt utan recept från den fria marknaden. Enligt svensk lag krävs recept.

Det vanligaste inom svensk vård är injektion med Nebido typ var 5:e-12 vecka.

Jag har också haft svårt att få det på recept av helt klart okunniga läkare och har det fortfarande inte.

Testat 8.2 hos en doktor - "du har lågt men inte allvarligt lågt, du kan inte få injektioner" samt 8.6 hos en annan som meddelade att pga mitt blodvärde på 170 samt EVF på 0.5 "föreligger ingen chans för testosteronbrist" (ja, hon skrev chans) . Båda kvinnliga.

Hur får man ut det?
Vad ska jag göra???
Detta privata alternativ verkar in så dyrt jämfört med tex rewell som tar 695kr/månad för injektioner livet ut: (FB) Hur DU får testo på recept
(FB) Hjälp (TRT) lågt testosteron?

Offentlig:
(FB) Testosteron värde
Han nämner remisshjälpen.se men dem rekommenderar att en läkare skriver remiss till Anova, även fast de kan göra det också. Anova har slutat med egenremisser.

Dock har den specifika läkaren som arbetade på Anova och hjälpte trottwell gått i pension men det borde ju finnas andra.

Ett annat tips, Bayer Medical kunde dock inte hjälpa mig när jag ringde och tyckte det var en konstig fråga att rikta till dem:
(FB) Naturligt lågt testosteron behandling?

Flera:
(FB) kan jag ha för lågt testosteron?
(FB) Kampen för ett testosteron recept
Senast redigerad av Trezor 2021-03-28 kl. 16:33.
Citera
2021-03-28, 17:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
samt 8.6 hos en annan som meddelade att pga mitt blodvärde på 170 samt EVF på 0.5 "föreligger ingen chans för testosteronbrist" (ja, hon skrev chans)
idiotsnack, varken hb eller evf har med testosteronbrist att göra däremot kan båda värdena stiga vid behandling till dödliga nivåer.

Citat:
Vad ska jag göra???
Med 8.6 så är det inte särskilt svårt att medvetet sänka det till ännu lägre nivåer men innan du ens tänker på sånt så bör du titta på varför det inte är högre, bla osunt leverne, missbruk och många mediciner kan strula med testosteronet.
Citera
2021-03-28, 17:17
Medlem
Trezors avatar
Citat:

Ett till förslag:

Läste här på forumet, hittar inte inlägget nu, om en man som ska ha uteslutit kolhydrater och gått från 9 till 25. På två månader tror jag det var. Han skrev ungefär "testa inga kolhydrater under en månad och gör sedan ett nytt test" och "strikt LCHF".

Bjuder in dig till att kolla in LCHF-kategorin på levafett.com

Kanske börja med dessa:
https://levafett.com/2015/07/17/ar-d...eller-samlare/
https://levafett.com/2015/07/08/4-my...m-gor-dig-fet/
https://levafett.com/2015/07/14/4-va...stag-med-lchf/
Citera
2021-03-29, 12:03
Medlem
Trezors avatar
Citat:

Fler förslag:

Tipsen i kommentarsfältet här: https://dinamediciner.se/nyheter/tes...-mot-trotthet/

Stefan Arver som nämns i artikeln och kommentarsfältet har hand om testosteronbehandling på denna privata klinik, oklart om han också jobbar offentligt: https://2-heal.com/om-oss/

https://svenskandrologi.se/privatperson/vardgivare/

https://www.andro-urologi.se/?page_id=16

https://capiostgoran.se/mottagningar...inskt-centrum/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in