2021-03-14, 21:37
Medlem
Nihennas avatar
Netflix, iaf svenska, har gått ner sig som fan senaste 3-4 åren. utbudet är mindre, och det tar lång tid innan nytt, intressant läggs till.

Är det värt att köpa en månadsprenumeration på nån VPN, typ ExpressVPN, för att komma åt amerikanska Netflix? Funkar det ens? När jag försökte komma åt Netflix med gratis VPN för några år sen så kände den av att jag var på en VPN och nekade mig tillträde, eller om det var att den omdirigerade mig till svenska Netflix ändå.

Hoppas på ett positivt svar, då jag vill minnas att det fanns typ 10-20 gånger så mycket content på amerikanska Netflix jämfört svenska.
Citera
2021-03-14, 21:41
Medlem
gummihajens avatar
Själv ser jag på amerikanska Netflix med hjälp av en gratis VPN-app som finns på App Store: "VPN - Super Unlimited Proxy". Fungerar utmärkt.
Citera
2021-03-14, 21:42
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Själv ser jag på amerikanska Netflix med hjälp av en gratis VPN-app som finns på App Store: "VPN - Super Unlimited Proxy". Fungerar utmärkt.
Intressant, men det låter som att det bara är för mobilen? Jag glor mest påNetflix via min TV-app eller Playstation 5, så VPNen skulle behöva ställas in via min router (misstänker jag i alla fall), såvida man inte kan chromecasta från den amerikanska Netflixen på mobilen till TVn.
Citera
2021-03-14, 21:46
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Intressant, men det låter som att det bara är för mobilen? Jag glor mest påNetflix via min TV-app eller Playstation 5, så VPNen skulle behöva ställas in via min router (misstänker jag i alla fall), såvida man inte kan chromecasta från den amerikanska Netflixen på mobilen till TVn.
Har inte testat, men att casta till TVn borde ju gå lika bra som när man inte använder VPN? Gör ett försök i alla fall vettja.
Citera
2021-03-15, 02:34
Medlem
Netflix är väldigt på VPN's när det kommer till att försöka få det bättre utbudet än man vad ska ha... även om du hittar titteln när du är på en VPN så kommer den säga att det inte går att spela upp materialet.

Det nederländska har jag kunnat kommat åt dock någon gång.

Men det är min erfarenhet.
Senast redigerad av FlexibelHottentott 2021-03-15 kl. 02:38.
Citera
2021-03-15, 08:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FlexibelHottentott
Netflix är väldigt på VPN's när det kommer till att försöka få det bättre utbudet än man vad ska ha... även om du hittar titteln när du är på en VPN så kommer den säga att det inte går att spela upp materialet.

Lösningen är att sätta upp en egen OpenVPN server i valfritt land där man köper tillgång till serverutrymme
Citera
2021-03-15, 09:45
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2021-03-15, 10:47
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen

Via webläsaren då eller?

Citat:
Ursprungligen postat av FlexibelHottentott

Hmm. Min lillasyster har lyckats komma åt Amerikanska Netflix via gratis VPN i webbläsaren flera gånger och hon kan typ ingenting om teknik
Citera
2021-03-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Via webläsaren då eller?

Hmm. Min lillasyster har lyckats komma åt Amerikanska Netflix via gratis VPN i webbläsaren flera gånger och hon kan typ ingenting om teknik

Gratis VPN och uppkopplingen via webbläsaren?
Ja, jo tjena... tittar hon i 480p då eller? Knappast trovärdigt...Kanske att hon ser titlarna men skulle vara intressant att se ifall hon verkligen ser endast utbud som finns i amerika och det går att spela upp.

Kan du nämna en tittel som finns i USA och inte här och som hon spelar upp utan problem?
Citera
2021-03-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holy-Diver
Jag använder Mullvad. Är skitnöjd, lätt värt 50 spänn i månaden (5 €). Bra interface och snabb support.

Och du använder en server som befinner sig i USA för att få amerikanska utbudet?
Citera
2021-04-04, 19:15
Medlem
MisterPlus46s avatar
Har du nytta av VPN tjänsten på fler sätt en enbart öka på Netflix utbudet så tycker jag att du ska köpa VPN. Kan rekommendera CyberGhost VPN
Citera
2021-08-24, 05:13
Medlem
Hur får ni detta att fungera? Jag har försökt på olika sätt på olika enheter, men får inte expressvpn att fungera för att spoofa netflix.

Sista försöket blir att köpa en netgear nighthawk 7000 och på den installera firmware från expressvpn.

Så kopplar jag den routern upp på det befintliga "gemensamma" Wi-Fi vi har i huset. På denna nya router kommer jag använda expressvpns smart-dns.

Det är sista chansen att få detta att fungera.

Vad tror ni?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in