2021-03-11, 12:29
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Han kan vara nog så otrevlig men våldsam är han inte.

Och att något är fel i huvudet på honom märks mer än väl.

Jag får ta tillbaka min tidigare utsaga - GL är häktad! En varg i fårakläder!
Citera
2021-03-11, 12:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Intressant. Aftonbladet skriver om henne som en ung student med intresse för juridik. Det visar sig att tanten är 31... Det är kanske inte så vanligt att man läser juridik när man är 31, även om det händer? Men läser man en gång till så står det aldrig att hon läser juridik heller. Däremot har hon varit "nyfiken" på ämnet. Därav att hon sökt upp honom.

Utöver det så ska övergreppet ha skett på julafton. Han bjuder henne på julbord och super ner henne. Visserligen är hon en kvinna, men han är ju 71... tänkte han skulle ha däckat framför Kalle snarare.

De har träffats och fikat några gånger. För att diskutera juridik. Hon hade inget att göra på julafton och det hade inte Lambertz heller. Han tillhör ju dessutom riskgruppen. Men är det inte lite underligt att en 31-årig kvinna inte har någon annan att fira jul med än Lamberz? Och om hon nu inte pluggar juridik, varför denna besatthet vid ämnet? Om hon har några hästar hemma borde han ha förstått att Lamberz tappat förståndet. Kanske var det han som groomade henne och hintade om små löften om ett eventuellt skadestånd eller liknande?
Det kanske var en utländsk utbytesstudent som inte kom hem pga pandemin?
Men som du skriver, hon är 31 år och en vuxen kvinna, rimligen måste hon förstå det här med blommor och bin.
Vad kunde Lambertz vilja med sin inbjudan?
Citera
2021-03-11, 12:34
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Skadestånd för vad? Vad pratar du om?

Jag antar att om damen ifråga studerat juridik borde hon dels känna till Lamberz och hans renommé. Och i så fall hade hon knappast kontaktat honom som "mentor". Eftersom AB inte heller nämner att hon studerar just juridik, men skriver att hon är student, antar jag att hon träffat honom av ren nyfikenhet. Kanske i tron att han fortfarande var någon att räkna med?

Om hon inte studerar juridik utan fikar ett par gånger med Lamberz för att dryfta "juridiska frågor" spekulerade jag i att hon möjligen hade ett ärende hon behövde hjälp med. Det betyder ju i och för sig inte att det måste vara just ett skadestånd. Det kan ju vara något annat hon behövde få hjälp med. Där kan ju Lambertz ha insinuerat att han skulle kunna hjälpa henne för att så att säga knyta henne närmare till sig (grooma). Möjligen genom att insinuera att hon skulle kunna ha rätt till någon slags ersättning/skadestånd eller varför inte en vårdnadstvist? På så sätt skapar han tillfälle att ses igen och lyckas till och med få hem henne på julafton.
Citera
2021-03-11, 12:41
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kanske var en utländsk utbytesstudent som inte kom hem pga pandemin?
Men som du skriver, hon är 31 år och en vuxen kvinna, rimligen måste hon förstå det här med blommor och bin.
Vad kunde Lambertz vilja med sin inbjudan?

Så kan det förstås vara. Hon kan för all del vara svenska också, men från en annan del av landet? Hon tänkte kanske att en julmiddag med Lamberz var coronasäker om de höll avstånd? Lamberz var inte inne på samma spår. Eller var det Cissi Wallin som behövde juridisk hjälp med sina böcker kanske? Eller material till en ny bok?
Citera
2021-03-11, 13:22
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Är det inte GL som myntade att som svensk i Sverige kan man inte bli utsatt för hets mot folkgrupp... ännu en SJW likt Virtanen alltså.. tillåt mig le en smula
Citera
2021-03-11, 13:40
Medlem
Alltid kul när högt uppsatta män gör bort sig.
Citera
2021-03-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Alltid kul när högt uppsatta män gör bort sig.
Det e inte säkert att han gjort något. Men tråkigt för GL att hans vänner består av folk som tror att alla som anklagas för brott e skyldiga. Hultman Christianson etc.
Citera
2021-03-11, 14:32
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Jag får ta tillbaka min tidigare utsaga - GL är häktad! En varg i fårakläder!

Jäpp! Men han gjorde nog inte motstånd!
Citera
2021-03-11, 14:52
Medlem
Har vi inte hört om liknande fall tidigare ...

https://www.expressen.se/nyheter/top...lea%20Sangborn.
Citera
2021-03-11, 15:39
Medlem
Som sagt, det kan alltid finnas skäl att ifrågasätta kvinnans påstående. Var det ett ömsesidigt förhållande som hon i efterhand har ångrat och "insett" att hon blev våldtagen. Det vore ju inte första gången en kvinna betett sig så.

Oavsett hur det gått till, så är det onekligen intressant att just Göran Lambertz åker dit med tanke på hans något vrickade syn på rättsskipning och brott och straff. Han kanske kan hävda att den påstådda våldtäkten är en villfarelse, eller också kan han börja med sina sannolikhetsberäkningar, om hur osannolikt det är att han skulle kunna göra en sådan här sak.
Citera
2021-03-11, 17:50
Medlem
Har inte Göran Lambertz hamnat i precis samma fälla som Julian Assange..?

Assanges försvarare har kallat Sverige 'feministdiktatur' och sagt att hans sexuella äventyr inte skulle betecknas som kriminella någon annanstans i världen utan hävdar att Assange istället blev åtalad för 'sex by surprise'.
Citera
2021-03-11, 18:09
Medlem
nickomyras avatar
https://m.youtube.com/watch?v=lsX02a...PrZyQhH8MLG0Yk

GW om Lambertz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem