Citat:
Ursprungligen postat av
Ville815
Skadestånd för vad? Vad pratar du om?
Jag antar att om damen ifråga studerat juridik borde hon dels känna till Lamberz och hans renommé. Och i så fall hade hon knappast kontaktat honom som "mentor". Eftersom AB inte heller nämner att hon studerar just juridik, men skriver att hon är student, antar jag att hon träffat honom av ren nyfikenhet. Kanske i tron att han fortfarande var någon att räkna med?
Om hon inte studerar juridik utan fikar ett par gånger med Lamberz för att dryfta "juridiska frågor" spekulerade jag i att hon möjligen hade ett ärende hon behövde hjälp med. Det betyder ju i och för sig inte att det måste vara just ett skadestånd. Det kan ju vara något annat hon behövde få hjälp med. Där kan ju Lambertz ha insinuerat att han skulle kunna hjälpa henne för att så att säga knyta henne närmare till sig (grooma). Möjligen genom att insinuera att hon skulle kunna ha rätt till någon slags ersättning/skadestånd eller varför inte en vårdnadstvist? På så sätt skapar han tillfälle att ses igen och lyckas till och med få hem henne på julafton.