2021-03-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast nu är det ju på det viset, min bäste Pablo, att hovrätten med sin juridiska kunskap (som kanske överstiger din, vad vet jag?), har bedömt/slagit fast att VK trots allt INTE är en mördare i detta ärende, så varför utpekar du honom som en sådan här på Flashback?

Det är få ”människor” som irriterar mig så mycket som du. Du är icke existerande från nu.
Citera
2021-03-10, 09:38
Medlem
notknapparens avatar
DN idag, kort artikel, därför lite rumphugget citerat :

"[...]Synen som mötte polispatrullen inne i villan gjorde att de fick gå i kristerapi, paret hade mördats under utdragna och tortyrliknande förhållanden."
//
" Båda två dömdes till livstid för att gemensamt och i samförstånd ha mördat henne. Däremot dömdes ingen för mordet på mannen då domstolen ansåg att det inte var bevisat att 28-åringen, som ensam åtalats för det mordet, hade utfört det. Båda dömdes även för grovt rån."
//
"Domen överklagades och nu på fredag väntas Svea hovrätt avkunna sin dom. Men nu kan DN rapportera att 26-åringen redan släppts ur häkte, vilket tyder på att han kommer frias från mordanklagelserna."
//
"DN har pratat med Ulrika, som larmade polis när kvinnan i villan inte dök upp på en tennistävling som de båda skulle deltagit i. Mitt under pågående rån fick Ulrika ett märkligt sms från där det stod att hon plötsligt blivit magsjuk och inte kunde komma. Nu är Ulrika chockad över beskedet att 26-åringen släppts."
//
"Vallentuna är en liten ort och väninnan bor bara en kilometer från 26-åringen.

– Jag hade ingen aning om att han släppts ur häktet. Jag är livrädd att möta honom på byn eller i affären. Vi har inte fått veta något.
"

https://www.dn.se/sthlm/en-av-de-domda-for-dubbelmordet-i-vallentuna-slappt/
Citera
2021-03-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast nu är det ju på det viset, min bäste Pablo, att hovrätten med sin juridiska kunskap (som kanske överstiger din, vad vet jag?), har bedömt/slagit fast att VK trots allt INTE är en mördare i detta ärende, så varför utpekar du honom som en sådan här på Flashback?
Gör dig inte löjlig, du vet själv att det är två mördare. Det går bara inte att bevisa juridiskt.
Citera
2021-03-10, 09:41
Medlem
Om han nu tyvärr inte kan dömas för mord får man hoppas att han åker på högt skadestånd för rånet så hans ekonomi iallafall går i sank.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2021-03-10 kl. 09:43.
Citera
2021-03-10, 09:43
Bannlyst
Vi lever i sosse-sverige, vad fan hade ni förväntat er? Lär er nästa gång att aldrig någonsin pusta ut efter bara en tingsrättsdom.

Så trött på detta jävla skitland.
Citera
2021-03-10, 09:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
DN idag, kort artikel, därför lite rumphugget citerat :

"[...]Synen som mötte polispatrullen inne i villan gjorde att de fick gå i kristerapi, paret hade mördats under utdragna och tortyrliknande förhållanden."
//

Svaga poliser. Finns dom som har sett värre brottsplatser, men inte fan skrivs det om att dom får gå i samtal med psykologer. Det är väl en naturlig del av deras jobb. Varför ska media sprida sån här skit?
Citera
2021-03-10, 09:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Vi lever i sosse-sverige, vad fan hade ni förväntat er? Lär er nästa gång att aldrig någonsin pusta ut efter bara en tingsrättsdom.

Så trött på detta jävla skitland.

Hellre detta än att man låser in fler oskyldiga. Kallas rättsäkerhet och demokrati. Flytta till Kina om du vill slippa sånt här. Där hatar dom såna som dig så du kan säkert bli ditsatt för något brott du inte begått också om du har tur.
Citera
2021-03-10, 09:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gör dig inte löjlig, du vet själv att det är två mördare. Det går bara inte att bevisa juridiskt.

Du som vet, vem sköt Palme?
Citera
2021-03-10, 09:52
Medlem
Zoneinopiums avatar
Vem av dom är de som e släppt?
Citera
2021-03-10, 09:52
Medlem
Vegakaptens avatar
Ja, vad lär vi oss av detta?!
Jo, när man utför en brottslig handling så skall man alltid vara två!
Och om man vill lyckas i det här landet, så bör man inrikta sig på en kriminell karriär!
Förbannade jävla skitsverige!
Citera
2021-03-10, 09:53
Medlem
För djävligt att han ska släppas ut ur häktet och att han ska frias för mord. de var två som gick in i huset när offren levde och de var två som gick ut när de hade slaktat offren.. det här är sverige i ett nötskal.

lagen skickar ut ett meddelande till alla som vill mörda...
-se till att ni är två
-lämna inget spår
-och skyll på varandra så klarar ni er.

Det är inte konstigt att alla kriminella vill etablera sig i sverige.

Viktor kommer inte att kunna visa sig i vallentuna för alla vet vad han har gjort.
Citera
2021-03-10, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Hellre detta än att man låser in fler oskyldiga. Kallas rättsäkerhet och demokrati. Flytta till Kina om du vill slippa sånt här. Där hatar dom såna som dig så du kan säkert bli ditsatt för något brott du inte begått också om du har tur.
Han frias på en teknikalitet. Så enkelt är det. I ett annat västland hade båda blivit dömda för mord.

Nu ska vi bara se CÖ livstidsdom omvandlas till 18 år. Sen kommer dumsvenken klaga som vanligt och rösta S i nästa val också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in