2021-03-07, 15:26
Medlem
Juryn har satt sig i skiten, tycker Kläbo bör vara vinnare men.....
Bollen är först in korridoren och får välja spår enligt tidigare kommunicerade regler. Då får Kläbo välja ett annat spår. Men regler gäller ju som bekant inte Norge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Vem kan glädjas med en nation som ställer dopade åkare på startlinjen?

Måste ju inte bli rättshaverist i ett case om trängning bara för att man inte vill glädjas med dem
Citera
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Det er ingen tvil om hva Bolshunov ville oppnå. (stenge for en raskere løper)
Men det er veldig ille at slike ting skal skje hele tiden.

Ja. Dags att börja diskvalificera åkare oftare för att få bort skiten. Precis som du skriver är det inte mycket tvivel om att Bolshunov är den skyldiga den här gången.
Citera
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Räknade skateskären på Kläbo. 8 på toppen av backen. 17 innan, i, och efter svängen på upploppet. Detta är en parodi!
Bolshunov 5 runt svängen på toppen av backen och 7 därnere. Dessa såg dessutom mer ut som vanliga trampa runt svängar. Helt galet hur detta har blivit. Och våra norsksvenska kommentatorer Blomqvist och Ojala hamnar i självsvängningsextas över fusket.😡😡😡
Citera
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selamo
Kan man tycka annat än att det var Bollens fel? Han försökte ju solklart att stänga Kläbo, skär ut skidan i riktning mot Kläbo.
Problemet är att FIS godkände exakt samma sak tidigare i vinter. Så länge man inte är inne i korridorerna precis på slutet så får man preja ut motståndarna i planket.

Vi förutspådde att detta skulle bli resultatet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Jag gissar att din största idrottsliga prestation i livet är att ha kommit före en 90-årig tant till kassan på ICA?

Jag är ingen professionell idrotts man som representera mitt land. Så ja typ. Eller jag vann 60 meter i 9:an

Men tänk dig ändå att komma på plats 30-40 tävling efter tävling känns ju värt.
Citera
2021-03-07, 15:27
Medlem
DoMMs avatar
Bollen är yngre än Kläbo, han har många framtida segrar att se fram emot om han inte skadar sig eller någon liknande.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selamo
Kan man tycka annat än att det var Bollens fel? Han försökte ju solklart att stänga Kläbo, skär ut skidan i riktning mot Kläbo.

Du ser väl i tråden att det tycks olika. De som inte vill att Klæbo (och Norge) ska vinna, vill att Klæbo ska diskvalificeras. Jag kan bara säga att Klæbo inte kommer att diskvalificeras och att Bolsjunov är den som söker sig utåt och förorsakar sin egen olycka. Jag grundar det på att jag tycker svammelregeln som klarade Mäki är helt fel i sig själv. Håll rakt spår är vad som bör gälla på hela banan.
Citera
Medlem
Det är jämnt efter 50 km iaf.

Kläbo värdig segrare.

Jfr 30 km damer och alla andra sträckor över sprint...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Det vet väl du allting om. Din omgivning är väl full av psykfall.
Hata på du, inte kommer Norge dominera mindre för det. Kläbos fjärde guld!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Vem kan glädjas med en nation som ställer dopade åkare på startlinjen?
Vem i dag har fällts för doping menar du?
Citera
2021-03-07, 15:28
Medlem
Neofytens avatar
Det är bra jobbat Jens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in