Japp och sen när han kom hem och hittade henne död fick han panik och stack
Så det var bara ett av Christians lustmord, men förstår fortfarande inte varför han mördade sin egen mor. Eller varför han mördade Östen för att skydda Madeleine.
Alla skådisar i denna pisserie borde få benen kapade vid knäna så att de aldrig mer kan stå framför en kamera igen. Varför skäms de inte?
Sanslöst vad dåliga de är och hur platt de interagerar med varandra. När Christian på värsta Hannibal Lecter-manér talade om sin mordlusta för den blonda i bilen, då gapskrattade jag rakt ut - av pinsamhet!
Den blonda huvudfiguren som blev gravid i serien, hennes ansiktsuttryck när hon ska begrunda något ser ut som en drogad kines. Hon kisar skumt med ögonen och ansiktet ser ut att bli förlamat i en trans av berusning.
Är så mycket uselt som sagt i denna serie så de skulle ta år att förklara.
Men en fundering: Varför mördade han alla dessa? det måste man ju få förklaring på annars är de ju ingen idé med serien. Varför kom Madde åkandes där ute på landsbygden och helt plötsligt stöter på blonda polisen som blivit skadad av Christian? Varför kom hon åkandes där? Sanslöst!
Kul också på sjukhuset när hon kommer helt hysterisk och skriker att blonda kanske inte klarar sig för hon har blivit skjuten och förlorat mycket blod, så när martin stenmark kommer in ligger hon helt pigg&klarvaken och flinar upp sig över ultraljudet. Till synes inte påverkad alls. VARFÖR?
Å herre jävlar vilken skit. Försöker fortfarande förstå varför Camilla Läckberg är en av Sveriges mest lästa författare, i alla fall bland kvinnor. Nivån i Lyckoviken når inte ens upp till Mitt livs novell eller Ponnyexpressen.
Överhuvudtaget påminner serien rätt mycket om skräp som gjorts i SVT och TV4 som Saltön, Andra avenyn eller Tre kronor.
Lika uselt som de tidigare säsongerna. Nu har plötsligt Ruben och Steffani blivit superkända med massa fans och turnerar runt överallt. Jättesannolikt...eller inte.
Hon receptionisten mamma är på besök, hon ör tydligen en riktig ragata som får nettan att låna ut pengar till henne, dialogen är i toppklass
Nettan - Hon kommer säkert få mig att skriva under på något snabblån
Nettans man - Nä det ska du inte göra.
Nettan - Du har rätt...jag ska be henne flytta ut.
🤦♀️
Det är underhållande för att det är så dåligt och så många hål!
Eller hur
Nettans mamma ligger död i soffan, scenen efter har de hunnit få dit en begravningsbyrå och ska kolla kistor. Det grinas och snoras men sekunden senare är det jubel eftersom de fått reda på att de ska få ärva miljoner. Scenen efter det verkar morsan glöm, de dricker moet och pratar om att köpa båt
Ska det föreställa humor? Tror läckberg att folk håller på sådär.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!