2021-02-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobsie
Jag skrev inlägg 32, och blev efter det tillsagd att det inte stämde, vilket det gör.

Nej, inlägg 32 har fel information om den ene. Tråkigt det skulle vara att få höra ryktesvägen att man är död.
Citera
2021-02-26, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Nej, inlägg 32 har fel information om den ene. Tråkigt det skulle vara att få höra ryktesvägen att man är död.

Ja om den ene, men det var den andra jag skrev om nu.
Citera
2021-02-27, 20:33
Medlem
Ingen som vet något om killarna? Är/var det struliga killar? Droger?
Citera
2021-02-28, 23:30
Medlem
Gillas avatar
När man kör förbi olycksplatsen (jag kör där nästan dagligen) och ser högen med "bröte"; brädor, isolering och väggsidor av det som en gång varit en friggebod så blir det tydligare att det måste ha gått ordentlig fort där i kurvan innan bilen körde av vägen.
Bilen har i princip kört rakt igenom friggeboden och sedan stannat i bortre ändan av trädgården

Husägarna vittnar om att bilen var demolerad men "stod på sin fyra hjul" i bortre änden av trädgården.
"– Den måste nog ha voltat minst tre-fyra varv, för taket på bilen var helt platt och bilen stod flera meter in, nästan i bortre änden av trädgården, berättar Anette Karlsson vidare"
https://kungsbackaposten.se/nyheter/...-fruktansvart/

Olovlig körning, för hög hastighet och rattfylleri/drograttfylleri är den troligen orsaken till olyckan.

Jag hoppas att föraren åtalas och döms för bla vårdslöshet i trafik och vållande till annans död.
Det är han och ingen annan som bär ansvaret för den här tragiska olyckan.
Senast redigerad av Gilla 2021-02-28 kl. 23:40.
Citera
2021-03-02, 21:12
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Åkte förbi idag. Står en grön container på tomten, förmodligen innehållande den fd. friggeboden
Citera
2021-03-03, 00:19
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
När man kör förbi olycksplatsen (jag kör där nästan dagligen) och ser högen med "bröte"; brädor, isolering och väggsidor av det som en gång varit en friggebod så blir det tydligare att det måste ha gått ordentlig fort där i kurvan innan bilen körde av vägen.
Bilen har i princip kört rakt igenom friggeboden och sedan stannat i bortre ändan av trädgården

Husägarna vittnar om att bilen var demolerad men "stod på sin fyra hjul" i bortre änden av trädgården.
"– Den måste nog ha voltat minst tre-fyra varv, för taket på bilen var helt platt och bilen stod flera meter in, nästan i bortre änden av trädgården, berättar Anette Karlsson vidare"
https://kungsbackaposten.se/nyheter/...-fruktansvart/

Olovlig körning, för hög hastighet och rattfylleri/drograttfylleri är den troligen orsaken till olyckan.

Jag hoppas att föraren åtalas och döms för bla vårdslöshet i trafik och vållande till annans död.
Det är han och ingen annan som bär ansvaret för den här tragiska olyckan.

Jag körde den vägen i helgen som lite makaber "olycksturism" när jag ändå passerade Kungsbacka och hade gott om tid, och jag gjorde exakt samma reflektion.
Citera
2021-03-03, 00:51
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Åkte förbi idag. Står en grön container på tomten, förmodligen innehållande den fd. friggeboden
Jag körde förbi vid 16-tiden idag och då låg friggeboden fortfarande kvar i en enda stor hög..
Citera
2021-03-04, 01:34
Medlem
Nu är C*sper M*lm registrerad som avliden på ratsit.
Vila i frid.
Citera
2021-03-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Nu är C*sper M*lm registrerad som avliden på ratsit.
Vila i frid.

Konstigt... jag har ju vetat om det men ändå, nu när det blev så konkret så gör det mer ont. Vila i frid grabben. Jag lider så med familjen... kan inte föreställa mig hur det känns för dom men hjärtat värker för er. Småsyskonen som kanske inte kommer minnas sin bror osv. Fy...
Citera
2021-03-04, 16:49
Medlem
Ja, man blir ju inte förvånad att det var ungar därifrån som kraschade. Där lär man ju ungarna att vara ute och köra trimmade mopeder och epor hela nätterna och det fortsätter så klar med bilar när de blir lite äldre. Om man vet hur det ser ut där nattetid är det ju snarare förvånande att det inte händer mer än det gör. När 14-18 åringar får vara ute på nätterna och leka med motorfordon som föräldrarna äger och vet är trimmade, så kommer det så klart gå illa till slut. I det här fallet var det tydligen en stulen bil, men grunden för beteendet är lagd sedan många år. Tur i oturen att ingen oskyldig drabbades värre än att få sin friggebod förstörd.
Citera
2021-03-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betraktare666
Ja, man blir ju inte förvånad att det var ungar därifrån som kraschade. Där lär man ju ungarna att vara ute och köra trimmade mopeder och epor hela nätterna och det fortsätter så klar med bilar när de blir lite äldre. Om man vet hur det ser ut där nattetid är det ju snarare förvånande att det inte händer mer än det gör. När 14-18 åringar får vara ute på nätterna och leka med motorfordon som föräldrarna äger och vet är trimmade, så kommer det så klart gå illa till slut. I det här fallet var det tydligen en stulen bil, men grunden för beteendet är lagd sedan många år. Tur i oturen att ingen oskyldig drabbades värre än att få sin friggebod förstörd.

Men snälla. Trimmade moppar/moppebilar/epor osv finns överallt. Sen tror jag du menar området lite mer norr om där tex CM är uppvuxen i. Hällesåker/Lindome osv.
Citera
2021-03-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Men snälla. Trimmade moppar/moppebilar/epor osv finns överallt. Sen tror jag du menar området lite mer norr om där tex CM är uppvuxen i. Hällesåker/Lindome osv.

Men snälla, är du ytterligare en som försvarar och förminskar allvaret och det ansvar som de inblandade har. Om man tror att sådanna här krascher bara sker, att de kan drabba vem som helst och att de är olyckor och inte en konsekvens av ett oacceptabelt beteende bakom ratten som orsakar fara för både inblandade och omgivningen kanske man ska tänka ett varv till. Att föräldrar låter sina barn leka med motorfordon på vägar och i bostadsområden på andra platser också gör ju inte saken bättre. Den här typen av krascher orsakat av vansinneskörningar sker ju även de på andra platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in