2021-02-10, 19:35
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Haha denna serie alltså... så otroligt mycket orealistiskt trams så man vet inte vart man ska börja. Visst brukar Camilla Läckbergs historier vara såhär tunna och löjliga?

Rättegången... hölls den i ett litet klassrum ? Varför blev det ens rättegång på det lilla det hade på henne? Oerhört löjligt. Ska inte hon som varit borta och som erkänt att hon körde på tjejen OCH kört ner bilen i vattnet då också upp i rätten? Näää hon vittnar hahaha..

Åklagaren.. får hon vara åklagare när hon känner hela ligan och då hennes son varit misstänkt i samma mål? Nä, gud så löjligt.

Advokaten...får han företräda henne när han känt hela ligan i hela livet och då han är gift med åklagaren ? Nä såklart inte, gud så löjligt.

Varför kommer hon tillbaka efter 20 år när de hittar bilen istället för att fortsätta hålla sig undan? Löjligt!

Allt med Stenmarks dotter i hennes graviditet som typ 16 åring? Jaaa vi köper hus till dem när de går i skolan utan jobb! YES så brukar det gå till! Hon gör en rent av brottslig handling och engagerar hela staden med en lögn om att hon blev strypt och de bemöts med en axelryckning. Yes så brukar de gå till.

Receptionisten hos polisen.. ja man brukar få jobba kvar på ett sånt ställe om man inte gör annat än att fila naglarna och andra diverse brottsliga handligar i sitt yrke som påverkar brottfall de jobbar med. man vill bara springa in i en vägg.

Giftemål med bokad kyrka, präst och gäster samt fest inom loppet av nått dygn...löjligt!

Stenmark rensar (!) saker ur hennes skåp för att få plats med sina kläder när han bott där ett dygn.. normalt? NEJ.

Detta är bara ett kort axplock av all idioti i denna serie.

Nra sammanfattning på ett axplock av allt som är bissart med serien

Ruben är advokatens son enligt Pernilla, han vill ta dna test lyckas ta dna på ruben, skicka iväg provet och får svar inom nåot dygn. Ja jättetroligt Camilla...

Ja jättetroligt att den äldre damen bara kan stövla in på poliskontoret och begära att få se obduktionsrapporten och att de sen alla tre kollar igenom den vid datorn. För det tar också bara nån sekund att få fram obduktionspapperen. Hon gick bara in där också för att lämna bevis, men den manlige polisen fick inte ta i den utan handskar pga fineravtryck. Ehh är det inte bara att strycka hans fingeravtryck då, varför skulle han som inte kände gubben döda honom.

Ena polisen tror att märkerna är getingstick, ja jättesannolkt med två exakt lika stora och precis brevid intill varandra med ett mellanrum på ca 1cm. Johanna förklarar då att det inte alls är getingstick, för hon har minsann sett sådana förut. Va har du sett getingstick förut, du måste vara den enda i världen som gjort det...

Arons syster som vart strypt, inte jättetroligt att en så pass ung person bara stövlar in på ett cafe, kan börja arbeta genast och sen börjar styra och ställa om hur det ska vara.

Ja jättetroligt att Johanna som är raka motsatsen till Pernilla helt plötsligt skulle vara Dannes själsfrände, hon gör ingenting hemma och de verkar inte ha nånting gemensamt. Att ha varit kära och ihop som unga är inte ett bevis på att man hör ihop.

Blir så förbannad att jag kokar på denna serie, på Camilla och alla som på fullt allvar tycker denna erie är jättebra, spännande och att skådespeleriet är kanon. De människorna behöver kolla mer serier och fimer likt mad men, breaking bad, ghost world, lost in translation och amelie from mon marte för att få lite perspektiv på saker och ting. Finns även många skandinaviska serier som är ljusår bättre tunna blå linjen, bron, exit och kalifat för att nmna några. Ser man bara 5 minuter av tunna bl linjen ser man att dennaandra polisserie är som sagt ljusår bättre än lyckoviken. Allt är bättre, dialogen, skådespeleriet, manuset, regin och hur karktärerna agerar med varandra.
Citera
2021-02-17, 21:01
Medlem
Jag vet inte varför jag fortsätter att titta... men man kan inte låta bli trots att det inte är bra.

Fatta först nu att Elvis är son till han som fick sparken hos Stenmarck. Missat detta totalt, men kollar lite halvhjärtat.

Är väl bara två avsnitt kvar? Kommer det en bli en tredje säsong?! Med tanke på att det är en såpa är det gå avsnitt/säsong.
Citera
2021-02-18, 05:42
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Jag vet inte varför jag fortsätter att titta... men man kan inte låta bli trots att det inte är bra.

Fatta först nu att Elvis är son till han som fick sparken hos Stenmarck. Missat detta totalt, men kollar lite halvhjärtat.

Är väl bara två avsnitt kvar? Kommer det en bli en tredje säsong?! Med tanke på att det är en såpa är det gå avsnitt/säsong.
Håller med, det är lätt att fastna för serien trots att den egentligen inte är speciellt bra. Men då vi tittar får vi väl ändå säga att serien har något som fångar oss och att den är bättre än vad vi vill erkänna. Skådespelarinsatserna är faktiskt helt ok också, det är väl bara Martin Stenmarck som gör en direkt dålig rolltolkning och dom andra kan man inte klaga på. Gissar att det blir en säsong 3 då serien är en succé på Viaplay.

https://www.filmtopp.se/nyhet/viapla...3-detta-vet-vi
Citera
2021-02-23, 13:50
Medlem
Avlanss avatar
Spoiler alert eller mina teorier 💁

Citera
2021-02-23, 17:47
Medlem
Man fick ju reda på att han var mördaren redan i första säsongen, så jag förstår inte varför det ens blev en säsong två?
Citera
2021-02-23, 20:51
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjKrkele
Man fick ju reda på att han var mördaren redan i första säsongen, så jag förstår inte varför det ens blev en säsong två?
Citera
2021-02-28, 06:42
Medlem
Sub---Zeros avatar
Citat:

Fick man? Hurdå? Och när?
Citera
2021-03-02, 12:47
Medlem
cosmic_dancers avatar
Så jävla usel serie, ings karaktärer ksn agera normalt med varandra.
Citera
2021-03-02, 15:49
Medlem
Sämsta serien någonsin.
Och folk tokhyllar den ?! Tycker den är spännande och bra. Vad folk ligger på för nivå är pinsamt.
Citera
2021-03-03, 08:39
Medlem
Batis avatar
Citat:
Är det verkligen så att Christian är ensam mördare? Östen trodde att det var Madde som var mördaren. Gick till polisen och talade om detta för Christian. Östen blir då mördad. Om det var Christian som mördade Östen, varför gjorde han det om inte för att skydda Madde? Det var ju inte ett av hans vanliga lustmord, utan avrättning med elpistol. Alternativt läckte Christian till Madde om att Östen var henne på spåren, och Madde mördade Östen.
Citera
2021-03-03, 17:52
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Varför mördade Christian sin egen mor? Och varför mördade han den där ungen som höll i yogalektioner? Det sistnämnda kan ju vara ännu ett lustmord men att lustmörda sin egen mor?

Att Totte och André förlovade sig var en sån jävla lat avslutning. Deras relation har inte byggts upp det minsta. De gjorde slut i varenda avsnitt, fram och tillbaka, för att André inte vågade gå fram för fort. Den friar han från ingenstans.
Citera
2021-03-03, 22:38
Medlem
Bdonks avatar
Många frågetecken efter sista avsnittet så det känns ju helt givet att det blir en tredje säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in