Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Till och med DN skriver idag att motståndarna bara väntat på att göra slarvsylta av Ebba Busch.

Citat från Helmerson:

"Det är klart att många av hennes politiska motståndare väntat på denna chans. Ebba Busch har en hög profil, ett skarpt tonläge och en förmåga att göra plättar av sina opponenter så fort en tv-kamera börjar surra."

https://www.dn.se/ledare/erik-helmer...-ar-obehaglig/

Därför är damens agerande omdömeslöst och naivt, lite av ett självmål skulle man kunna kalla detta.
2021-03-02, 18:12
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Ebba Buschs husaffär är en privatsak som egentligen inte har något med politik att göra. Men nu har tvisten gått så långt att den skakar Kristdemokraterna i grunden. Förtroendesiffrorna för partiledaren faller och partiaktiva är allt mer oroade över vad historien ska innebära för redan svaga opinionssiffror.

https://www.gp.se/nyheter/ebba-busch...den-1.42297371

Det är svårt att förstå att KD trollen förvarar detta.

Jag tror visserligen att denna affär skadar (KD) men bara kortsiktigt. Inför nästa val så kommer detta vara glömt och andra frågor hamnar i fokus. Dock tycker jag att EBT borde ha backat tidigare då hon är en såpass offentlig person och ansiktet utåt för partiet.
Men det återstå att se vad som händer när det väl närmar sig val men hade jag varit i hennes skor hade jag nog insett det publicistiska problem som detta innebär, förstår inte riktigt varför hon vill fortsätta driva detta, betyder huset verkligen så mycket för henne?
2021-03-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Skitsnack! Hon har inte lurat någon.

Å hur vet du det?
2021-03-02, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Därför är damens agerande omdömeslöst och naivt, lite av ett självmål skulle man kunna kalla detta.

Trams. Ebba har agerat 100 % korrekt i den här affären.
2021-03-02, 18:17
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Å hur vet du det?

I motsats till dej har jag faktiskt följt den här tråden. Hade du gjort det kanske du inte yttrat dej så självsäkert om om lureri.
2021-03-02, 18:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tyvärr tror jag att domstolen kommer låta "nåd gå före rätt". Det är "synd om" Esbjörn, han har inte riktigt förstått vad han gjort, och även fast Ebba har rätt kommer man låta gubben behålla huset. Så att släktingarna kan pressa ut några kronor till vid en försäljning.
Stå på dig Ebba, du har lagen och folket på din sida!
Domstolen har att följa lag och praxis, sedan vad parterna anför som grund för sin talan.
Så nej, domstolen kommer konstatera att några bevis för att säljaren var så pass förvirrad att han inte förstod vad han gjorde inte finns.
Det är vad som kommer att hända.
2021-03-02, 18:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Jag tror visserligen att denna affär skadar (KD) men bara kortsiktigt. Inför nästa val så kommer detta vara glömt och andra frågor hamnar i fokus. Dock tycker jag att EBT borde ha backat tidigare då hon är en såpass offentlig person och ansiktet utåt för partiet.
Men det återstå att se vad som händer när det väl närmar sig val men hade jag varit i hennes skor hade jag nog insett det publicistiska problem som detta innebär, förstår inte riktigt varför hon vill fortsätta driva detta, betyder huset verkligen så mycket för henne?

Hon skrev på papperen och kan inte backa, då skulle hon kunna bli stämd av säljaren.
2021-03-02, 18:18
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Trams. Ebba har agerat 100 % korrekt i den här affären.

Håller helt med. Hon har gjort precis vad man skall göra. Men hade det varit en mäklare inblandad hade hon inte hamnat i en så otrevlig situation som denna.
2021-03-02, 18:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Tvärtom, om hon kör på och kör över gubbtjyven så kommer hon visa att hon inte viker ned sig och har ryggrad.
Det kommer att gynna henne politiskt.
2021-03-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
I motsats till dej har jag faktiskt följt den här tråden. Hade du gjort det kanske du inte yttrat dej så självsäkert om om lureri.

Å hur vet du att jag inte har följt tråden sedan start?

Du kan ju börja med att läsa hela inlägget som du kommenterade.

Läs först, svara sen - läs först, svara sen............................................... ....
2021-03-02, 18:20
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Till och med DN skriver idag att motståndarna bara väntat på att göra slarvsylta av Ebba Busch.

Citat från Helmerson:

"Det är klart att många av hennes politiska motståndare väntat på denna chans. Ebba Busch har en hög profil, ett skarpt tonläge och en förmåga att göra plättar av sina opponenter så fort en tv-kamera börjar surra."

https://www.dn.se/ledare/erik-helmer...-ar-obehaglig/
En sak som står klart är att politiker gärna tar till backstabbing.

Är man lite konspiratorisk så börjar man ju fundera på om det inte finns sådana krafter inom det egna partiet också. Jag tänker på att en sida säger att hon bör backa medan den andra säger att hon ska strida. Tänk om stridasidan vill ha bort henne, ser sin chans att hon får dålig publicitet dag efter dag, vecka ut vecka in, till slut måste hon bort och då ska ny efterträdare väljas.
Eftersom Ebba har fått hybris och säkert känner sig som en Hollywoodstjärna med all publicitet hon skaffat runt sitt privatliv kanske hon inte förstår att stridasidan som hon litar och lyssnar på egentligen är hennes värsta fiender
2021-03-02, 18:21
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hon skrev på papperen och kan inte backa, då skulle hon kunna bli stämd av säljaren.

Ja, det är precis det som annars kan hända. Och då behåller ju säljaren handpenningen. Det verkar som om många som yttrar sej på den här tråden inte har en susning om fastighetsaffärer. Men vi tjejer skall man ju försöka trycka till. Inte minst av gubbar som tror sej veta allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in