4 624 besökare online
858 162 medlemmar • 45 867 748 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Integration och invandring [arkiverad version]
Ämnesverktyg
Muhammad_Akbar
Avstängd
Muhammad_Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ärlighet
Vi alla vet ju att utrycka sina känslor och åsikter på FB löser inte det ev problemet även om vi här kan ventilera och debattera varandras åsikter/erfarenheter/känslor och kanske tom lära oss något nytt.

Du debatterar på FB. Hur vet du att folk bara sitter och debatterar på FB?
Citat:
Jag personligen ifrågarsätter mycket och läser mycket(kalla mig fågelunge om du vill ). Anledningen till att jag gör det är för jag personligen inte vill döma eller generalisera en person/folkgrupp utan underlag.

Raoul har dränkt dig i underlag. Läs.

ärlighet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammad_Akbar
Du debatterar på FB. Hur vet du att folk bara sitter och debatterar på FB?

Jag har INTE sagt att jag VET det!

Jag ställde en fråga tidigare som jag inte fick något svar på (se nedan), så därav kan jag bara ANTA att det är så
Citat:
För det andra så undrar jag hur många utav Er som är politiskt engagerade, eller har framfört "fakta" och åsikter till regeringen? [/b]

Citat:
Ursprungligen postat av Muhammad_Akbar
Raoul har dränkt dig i underlag. Läs.

Och det har jag gjort därav detta svar til Raoul

Citat:
Raoul om nu detta är sant som du säger, så skall Sveriges Regeringen absolut göra något åt detta!

edit :
Citat:
Kom precis och fick se att du lagt ut mer info Tack ännu en gång.

Så Muhammad_Akbar jag vet vad jag baserar mina inlägg på

ärlighet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Ok,
Här är en av alla somaliertrådar som finns:

[/i]
Kom precis och fick se att du lagt ut mer info Tack ännu en gång.
Jag hittade lite av dessa när jag väl fick sökfunktionen att funka Raoul vet ej om du ställde frågan till mig ang pm:a mig, men jag ser inga problem med det Jag kommer inte att vara online så mycket de närmaste dagarna, men jag lovar att höra av mig asap !

Raoul
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scania
Det sämsta apologet-argument jag har hört på länge.
Detta börjar antagligen likna en häxjakt på Somalier, men det är det inte – jag anser det bara vara svårt att föra en seriös diskussion när ena diskussionsparten inte kan ta till sig vedertagna fakta. I detta fall angående Somaliers handel och vandel. Och ”kul” att den där Somaliern häruppe i tråden tog upp FGM.

"Virtually all Somali women are subjected to one of these procedures. A recent estimate by the United Nations Children’s Fund (UNICEF) places the percentage of the women in Somalia who have undergone this procedure at 90 percent. Earlier estimates had placed the percentage at 96-98 percent. A 1983 national survey by the Ministry of Health found a prevalence of 96 percent. In October 1999, CARE International carried out a safe motherhood survey in Somaliland (northwest Somalia) to determine, among other things, the prevalence of FGM/FGC. It found the practice to be universal in this area of Somalia among the women sampled, with 91 percent undergoing Type III and nine percent Type I. These suggest that it is well established in all areas of the country and in most, if not all, the ethnic groups. It is commonly performed on girls as young as six or seven years of age. (US Department of State)"

Och:

"Female Genital Mutilation (FGM) has a prevalence of about 95 per cent in Somalia and is primarily performed on girls between the ages of four and 11. This traditional practice is embedded deep within Somali culture, and the belief is widely held that FGM is necessary to “cleanse” a girl child. In some communities, girls cannot be married without it.
The health consequences of FGM are both immediate and life-long. Research has shown that FGM adversely affects the physical, mental and psycho-social well being of Somali girls and women.
A sensitive, long-term approach that ensures community ownership is required to achieve consensus about eradication of FGM in Somali communities, especially when being addressed within the context of religion (Islam).
UNICEF led workshops have been successful in bringing together a large contingent of participants (official authorities, religious leaders, youth, educators, women and men) to debate, discuss, and reach consensus about total eradication of FGM. (Unicef)"

träffar 1-10 av ungefär 232 000 vid sökning efter FGM somalia

http://www.unicef.org/somalia/SOM_FG...cacy_Paper.pdf
www.unicef.org/somalia/cpp_136.html
www.state.gov/g/wi/rls/rep/crfgm/10109.htm
http://www.newsfromafrica.org/newsfr.../art_3744.html
http://www.somali-civilsociety.org/d...M%20report.pdf
http://www.asylumlaw.org/docs/somali...gm_Somalia.pdf
happyfeminist.typepad.com/happyfeminist/2006/07/i_have_long_fel.html
siteresources.worldbank.org/INTSOMALIA/Data%20and%20Reference/20316684/FGM_Final_Report.pdf
www.violencestudy.org/a350

Inget som förekommer bland Somalier?

Raoul
Medlem
Raouls avatar
ÄGD IGEN!
Akhenaton, vart tog du vägen?
Åkte du äntligen hem till Mogadishu?
Eller var det bara för att köra en hundraprocentig trådflykt som du drog även från denna Somaliertråd? När argumenten inte finns, de behöver inte ens ta slut eftersom de inte fanns där från början, så drar du.

http://www.flashback.org/showpost.p...8&postcount=52

Akhenaton
Avstängd
Akhenatons avatar
Men snälla du sponsra inte dig själv (lämna det åt andra) såna barnsliga upptåg är både ynkligt och löjligt, det får dig att se svag ut. Men det är kanske vanor man tar upp då det var brist av beröm från andra under barntiden.

Citat:
Akhenaton, vart tog du vägen?

Fanns inget mer att tilläga, jag vet att FGM förekommer mycket i Afrikas horn,(vilket jag anser bör bekämpas) så vad var din poäng egentligen?? Trodde du kanske att du hade släpt en förödande bomb eller?

Citat:
Åkte du äntligen hem till Mogadishu?
Nej jag är fortfarande kvar i sverige, men skulle gärna vilja åka dit någon gång i framtiden då jag har aldrig varit där, men inga direkta planer än så länge.

Citat:
Eller var det bara för att köra en hundraprocentig trådflykt
Nope, ingen trådflykt, jag påstod att FGM praktiserades i europa ända tills nyligen, producerade källa och därmed var min uppgift avslutad. Har inte tid med annat skitsnack som är överflöde vilket ni "realister" gillar att driva i oändlighet, du kanske också visste att vissa av oss har liv utanför FB, eller?.

Raoul
Medlem
Raouls avatar
Hahaha!
Är du könssympad eller tänker du stynpa dina barn?

Akhenaton
Avstängd
Akhenatons avatar
Patetiskt respons!
Det vore bättre för dig att inte ens svara, men fortsätt att gräva.

Topp Dela »