2021-02-23, 06:35
Medlem
Nej, detta var en kille i Göteborg, uppe vid Redbergsplatsen. Där har det märkligt nog skett två andra fall av våldtäkt som begåtts av kvinnlig förövare.
Citat:
Ursprungligen postat av Vargis
Du tänker inte på fallet med kille som blev våldtagen av en annan kille på en parkbänk, för några år sen i Stockholm?

Länk kommer editeras in här

https://www.flashback.org/p37663569#p37663569
Citera
2021-02-23, 11:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassesvin
Det behöver inte betyda att man sitter i rullstol eller har en CP-skada. Det kan också vara mentalt.

När jag var ung så fanns det två (!) brudar i min skola som hade en hel drös mentala åkommor. De var större än alla andra och var extremt impulsiva och aggressiva. En av dem brukade springa runt på kvällarna och skrika och hota folk. Helt rubbad. Folk var rädda för de här personerna.

Jag förstår att en sån person skulle lyckas hålla fast en 13-årig pojke som kanske är lite sen i utvecklingen.

Jag trodde faktiskt inte man hade såna här personer bland vanliga elever nuförtiden. Annat var det på min tid, då fanns det specialklasser som fylldes av alla möjliga udda karaktärer. Men det är ju en direkt fara för de själva och alla runtom dem.
Visst finns det såna. Känner själv igen dem från min skoltid. Ofta var dessa udda tjejer tidigare utvecklade än många pojkar, som var små och klena i jämförelse. Så den här händelsen är nog inte så konstig egentligen.
Citera
2021-02-23, 14:03
Medlem
Nån som har fup och/eller dom på g? Lite lönlöst att diskutera utan mer info.
Citera
2021-02-23, 20:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nja, tror man kan bli dömd men inte straffad. Jag tycker f.ö. att det är helt efterblivet att barn (i detta fall utvecklingsstörda) anmäls och döms, herregud, kontakta soc istället.

Nej. Är man under 15 så kan man inte åtalas.
Citera
2021-02-24, 00:59
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Är man under 15 så kan man inte åtalas.
Man kan ju dömas till att betala skadestånd? Det kanske bara är civilrättsligt då, jag har lite dålig koll.
Citera
2021-02-24, 04:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Man kan ju dömas till att betala skadestånd? Det kanske bara är civilrättsligt då, jag har lite dålig koll.

Nja, det blir snarare föräldrarna som blir skadeståndsskyldiga, men i teorin så kan även barnet bli skadeståndsskyldigt för det lyder under en annan paragraf där det inte finns någon nedre gräns.
Citera
2021-02-24, 04:12
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det är även vanligt bland lärarinnor att förgripa sig på barn.
Vanligt, sa Bill till Bull.
Citera
2021-02-24, 16:14
Medlem
OrtenProffss avatar
Någon med fup
Citera
2021-02-25, 16:31
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Att kvinnor förgriper sig sexuellt på män är ovanligt och jag tror inte heller det är vanligt att kvinnor tycker att det är ett okej beteende.
Det är inte alls ovanligt.
Den stora skillnaden är att vuxna kvinnor ger sig på unga pojkar.
Citera
2021-02-25, 19:26
Medlem
Citat:
Det är inte alls ovanligt.
Den stora skillnaden är att vuxna kvinnor ger sig på unga pojkar.

Varför hör man nästan aldrig talas om detta då? Nej, jag tror inte det är vanligt att vuxna kvinnor ger sig på unga pojkar. Däremot har det blivit vanligare att äldre kvinnor och yngre män har ihop det sexuellt men då rör det sig inte om övergrepp.
Citera
2021-02-26, 00:26
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Varför hör man nästan aldrig talas om detta då? Nej, jag tror inte det är vanligt att vuxna kvinnor ger sig på unga pojkar. Däremot har det blivit vanligare att äldre kvinnor och yngre män har ihop det sexuellt men då rör det sig inte om övergrepp.
Jo, det gör man faktiskt, men av någon konstig ovana, verkar det som att man hellre gräver ner det under mattan.
Man låtsas som att det inte finns, för det ger fel bild av kvinnor.
Ofta är dessa unga pojkar dessutom beroende av dessa predatorer som Johanna Möller och dessa:
https://www.google.com/search?sxsrf=...4dUDCA4&uact=5

Faktum är att det är oerhört vanligt att våldtäktsmän och andra grova våldsbrottslingar utnyttjats sexuellt av sina mammor när de var små.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-02-26 kl. 00:28.
Citera
2021-02-26, 10:48
Medlem
Citat:
Jo, det gör man faktiskt, men av någon konstig ovana, verkar det som att man hellre gräver ner det under mattan.
Man låtsas som att det inte finns, för det ger fel bild av kvinnor.
Ofta är dessa unga pojkar dessutom beroende av dessa predatorer som Johanna Möller och dessa:
https://www.google.com/search?sxsrf=...4dUDCA4&uact=5

Faktum är att det är oerhört vanligt att våldtäktsmän och andra grova våldsbrottslingar utnyttjats sexuellt av sina mammor när de var små.

Jag följer inte länkar. Det är inte frågan om att det förekommer att kvinnor någon gång i något sammanhang någonstans förgriper sig på killar - men du påstod att det är vanligt och det är det verkligen inte om man jämför med hur ofta män förgriper sig på kvinnor. Den vanligaste sexförbrytaren eller pedofilen är en man, oavsett vad du vill få det till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in