2021-02-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Tja Ebba är ju en PEP så där är extra viktigt att göra kontroll av syftet med överlåtelsen. Men återigen, oavsett om man inte tror det föreligger risk för penningtvätt så är det lagkrav att göra i varje fastighetsöverlåtelse oavsett om det är ett förmedlingsuppdrag eller skrivuppdrag. Man blir varnad annars.
Det fanns en PEP dokumentation på bilden på avtalet i Expressen. Det är ett krav från banken.

https://www.expressen.se/dinapengar/...okan-om-huset/

Du blir mer och mer desperat.
2021-02-24, 09:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Fint folk du jämför Ebba med, men en pedofilvurmare (Federley), en före detta fullblodsalkoholist (Schyman), är väl egentligen rätt nära narcissisten Ebba Busch.

Dvs dessa tre borde inte handha ansvar överhuvudtaget, inte inom något område och absolut inte högt uppsatta politiska positioner, för när egot går först är man fel ute.

Intressant hur du föraktar vissa "pedofilvurmare" samtidigt som du högaktar andra "pedofilvurmare" och inte minst pedofiler själva. Som vanligt fullständigt intelligensbefriade inlägg från dig.

Skillnaden är att Ebba inte dolt någonting i denna affären och inte hoppat i säng med någon sexbrottsdömd, till skillnad från t.ex. Esbjörn.

Esbjörn och Federley ligger ju så att säga i samma säng här. Men det är väl för komplext för din vilsna förvirrade hjärncell att förstå.
2021-02-24, 09:47
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Fint folk du jämför Ebba med, men en pedofilvurmare (Federley), en före detta fullblodsalkoholist (Schyman), är väl egentligen rätt nära narcissisten Ebba Busch.

Dvs dessa tre borde inte handha ansvar överhuvudtaget, inte inom något område och absolut inte högt uppsatta politiska positioner, för när egot går först är man fel ute.

Jag tog bara upp två namn, självklart hade jag kunnat ta andra namn som exempel. Vi kan ju bara ta en f.d statsminister som under sin ämbetsperiod stod upp för en extremt god värdegrund men som nu ägnar sig åt att göra affärer och tjäna pengar med en av de värsta diktaturerna... Så lite party i klänning, dricka shotz med influencers eller vara att vara dyngrak på fest kanske inte är de värsta moraliska haverierna inom svensk politik.

Men jag kan hålla med om att det är lite för mycket trams inom svensk politik. Kanske beror det på att många politiker får komma fram lite för tidigt på höga poster.
2021-02-24, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Gäller det trafikmål så bör man nog inte spela ut demenskortet. Kan sluta med att körkortet dras in. Esbjörn har dåliga rådgivare.

Rådgivarna ser det nog inte som sin uppgift att göra något som är bra för Esbjörn. Det handlar mer om att av politiska skäl göra det dåligt för hans motpart.
2021-02-24, 09:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Gäller det trafikmål så bör man nog inte spela ut demenskortet. Kan sluta med att körkortet dras in. Esbjörn har dåliga rådgivare.

Det var just det jag menade med min kommentar, demenskortet var det sista som skulle dras upp till försvar för E*björn

Onda andar, häxerier och annat oknytt skulle ha åberopas innan demenskortet skulle ha spelats , kort sagt utan att försöka vara spetsfundig, demenskortet var aldrig aktuellt i detta mål, E*björn lider ju av en sällsynt form av demens, den kommer endast när han säljer fastigheter i Marielund, gör han inte det (säljer fastigheter) så är han glasklar och full kompetent att fatta vilka beslut som helst och även köra bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Intressant att du vet att hon gjort sig skyldig till förtal när vi inte ens har en dom på det.

"Kristen"-argumentet känns förlegat. Verkar vara det enda som ni i vänstern älskar att använda trots att alla vet att kristdemokraterna är ett sekulärt parti som inte är särskilt kristna av sig från första början.
Ska du inte ta och berätta det för dom? Så dom kan byta namn!
Det är klart det fortfarande är ett kristet parti även om de nu mest tillber mammon.
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Rådgivarna ser det nog inte som sin uppgift att göra något som är bra för Esbjörn. Det handlar mer om att av politiska skäl göra det dåligt för hans motpart.

Ergo, Esbjörn har dåliga rådgivare ... 😉
2021-02-24, 09:51
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Varför släpper hon inte huset och låter den gamla mannen vara. Varför är det huset så viktigt för henne. Det hela känns osunt och sedan processa mot en gammal man.
EB kan väl hitta hundra andra hus som säkert är lika fina. Jag tycker det hela låter maniskt och som hon är en elak bitch.
Storhetsvansinne och för mig har hon tappat allt förtroende.
Tyckte hon var en frisk fläkt som kom in i politiken men det har som bara blivit värre och värre och hon har liksom spårat ur.... tappat kurs.... och känns inte stabil.

Jadu, om du följt den här historien, så hade du fått reda på att
A. Det finns extremt få hus till salu i Marielund
B. Om hon bryter affären, får hon stå för alla kostnader
C. Hon ligger ute med 500' i hanpenning och omkostnader som hon inte vill förlora
D. Skadan är redan skedd och hon kan bara förora på att backa ur nu
E. Hon har försökt få till möte med Esbjörn men han backade ur bokstavlugen på tröskeln.
2021-02-24, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Vad som är Ebbas avsikt låter jag vara osagt. Hon borde inte satt sig i den här situationen överhuvudtaget. Men det är lätt att vara efterklok..
Hon sätter sig ju i situation efter situstion bara för att hon vill ha ett hus till fyndpris som hon lurat av gubben.med en låg insidervärdering vilket nog kan klassas som bedrägeri. Efterklok är hon uppenbarligen minst av allt...
2021-02-24, 10:01
Medlem
Nu har jag absolut ingen koppling till Ebba och är inte heller ett fan av hennes politik men detta är bara trams.
Jag känner flera i området som vet precis vem Esbjörn är. Han är klar i huvet och det hela handlar om att en annan person vill köpa fastigheten för att utöka sitt redan stora innehav av fastigheter i området.
Starkt av Ebba att stå på sig. Det spelar ingen roll om hon är en offentlig person eller inte, hon har rätten på sin sida. Starkt!
2021-02-24, 10:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Och SÄPO användes istället för taxi, SÄPO körde hem Margaux D, därefter hem Ebba B, dvs SÄPO missbrukades av Ebba !

Detat är åt HELVETE lindrigt sagt !

Men som vanligt är ni fullständigt verklighetsfrånvarade när det gäller något som er Gudinna gjort fel !

Tröttnar ni aldrig på att ljuga om detta?

Ebba åkte med hem till Margaux och släppte av henne där, sen åkte Ebba hem till sig, och ja Ebba följs av Säpofolk, så de åkte också med...

Det var givetvis dumt av Margaux att skriva att hon skjutsades hem av Säpo utan att nämna att Ebba var med, men det kan ju inte Ebba vara ansvarig för...

Sen kan man ju tänka att om Säpo inte följde Ebba så kanske det inte hade varit så mycket säkrare med att två tjejer följdes åt, än om en åkt ensam... Men det är nog att hårddra saken lite väl mycket...
2021-02-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har försökt hitta något citat där denne Schultz anser att Ebba Busch uttalande är förtal utan att hitta något. Om du har en länk till ett sånt uttalande så skulle jag vara tacksam om du delade med dig.

Det enda jag hittar är citat där han säger att det kan vara förtal eller att det i teknisk mening utgör förtal. Jag förstår garderingen i uttrycket att det kan vara förtal, för det är väl ungefär där vi är i diskussionerna. Det är inte entydigt utan det kan bedömas olika när juristerna sätter tänderna i det. Men jag kan för mitt liv inte förstå vad en professor menar med att det tekniskt sett utgör förtal?

Det låter som en liknande gardering som när man säger att det kan utgöra förtal, men man låter lite mer säker utan att egentligen vara det.

I vilket fall som helst så är min obetydliga åsikt att Binninge själv genom både denna och tidigare affärer har gjort sig själv till en sådan offentlig person att han kan antas tåla viss granskning. Särskilt eftersom han har utnämnt sig till jurist och valt juridiken som sitt verksamhetsområde. I det fallet har faktiskt eventuella tidigare domar ett allmänintresse. Att han går ut med ett pressmeddelande i förtid om att han tänker göra en anmälan visar att han själv söker publicitet och vill vara en offentlig person. Att han väljer att göra sin anmälan publikt och medialt innan den hamnar i juridiken ökar dessutom allmänhetens kännedom om hans tidigare dom betydligt mycket mer än inlägget på E.B:s Facebook.

Binninge bidrar till att få maximal medial uppmärksamhet i frågan genom att skicka ut ett pressmeddelande som sprider EB:s påstående till den stora allmänheten och gör det till en riksnyhet. Så om en rätt någon gång kommer att göra bedömningen att EB:s inlägg utgör förtal så bör i rimlighetens namn Binninge då dömas för medhjälp till spridning av detta och för att ha gjort inlägget allmänt känt i en betydligt vidare krets än EB.

Men jag skulle gissa att hans tidigare inblandning i Assangefallet och att han bildade Rättssäkerhetsorganisationen tillsammans med tidigare dömda Anna Ardin och Billy Butt är tillräcklig grund för att han bedöms vara en offentlig person verksam inom området juridik och att hans vandel därigenom faktiskt får granskas och kommenteras.

Det handlar helt enkelt om att om man väljer att verka inom juridiken så får man tåla att eventuella skelett i garderoben lyfts fram på exakt samma sätt som en lagstiftande politiker får tåla det. Advokater har extremt strikta etiska krav, att verka inom samma yrkesområde som jurist bör rimligen inte fria en helt från dessa etiska krav, i varje fall inte när man ser till förhållandet mellan ombud och klient. Det är självklart att en klient ska kunna förlita sig på att ett ombud inte är tidigare straffad eller vars vandel kan ifrågasättas genom tidigare kriminalitet.

Schultz är inte synsk och kan inte på förhand veta exakt hur domstolen kommer döma. Det går aldrig veta helt säkert.

Men att Schultz bedömer detta som förtal visar att det finns fog för anmälan och att det knappast rör sig om en okynnesanmälan. Det visar också att Ebba genom sitt inlägg tagit en påtaglig risk att bli dömd för förtal, vilket är skrämmande omdömeslöst för någon i hennes position. Har hon inga rådgivare? Denna affär har redan skapat mycket dålig PR för henne själv och för partiet. Att då göra saken ännu värre är idioti.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in