Citat:
Ursprungligen postat av
dic-tator
Jag har nu läst igenom samtliga artiklar och har några frågor.
1) oklart vad för stödbevis som ska finnas i Joe bidens arkiv. Värt att utforska vidare tycker jag.
2)Tara reade väntade 27år med att polisanmäla Joe biden. Faktum är att hon gjorde det i april 2020. 7 månader innan valet.
Långt efter preskriptionstiden gått ut . Och i delstaten Oregon där falska anmälningar bara leder till vite. Och inte automatiskt blir ett federalt brott.
Vidare hävdar hon i sin anmälan att Joe biden förgripit sig på henne och flera namngivna känner til det.
Dessa vittnen förnekar det.
Jag hävdar inte att Tara reade ljuger. Eller att Joe biden är skyldig.
Men jag ser gärna att det utreds mer och därefter tar jag ställning.
1. Framförallt handlar det om en samtida anmälan till senaten där det framgår vad Biden gjort. Detta skulle skänka tyngd till Reades angklagelse eftersom det sdå skulle visa att hon hållit fast till samma utsaga nu som hon gjorde då när Biden var en relativ "nobody" i amerikansk politik (en senator i mängden) och att det sålunda iunte rör sig om en opportunitisk efterhandskonstruktion efter det han han blivit presidentkandidat för att på så sätt tillskansa sig mer uppmärksamhet. Flera av de som anklagade Trump misstänks ha varit just detta eftersom inget samtida bevis funnits från då de påstod att övergreppet skulle ha inträffat.
2. Nu tycket jag det låter väldigt mycket som att du misstänkliggör ett våldtäktsoffer. "Varför väntade de med att anmäla? Hade du druckit? Varför gick du ensam? Hur kort var kjolen du hade på dig? När blev du av med oskulden? Redogör detaljerat dina sexvanor" osv. Inte alls särskilt "progressivt" för en liberal som du. Jag trodde ni vänsterliberaler genomgående alltid tyckte att man skulle "tro på kvinnan" för att det inte så ni sa under #metoo och Kavanaugh-förhören?

Är det inte lite hycklande att "#metoo" och "tro alltid kvinnan" bara verkar gälla med två undantag, nämligen ifall förövaren heter antingen
Bill Clinton eller
Joe Biden? För då plötsligt blir det VÄÄÄÄLDIGT tyst på vänster- och feministflanken.
Men du vet väl om att det finns våldtäkter som ALDRIG anmäls? Och att det finns våldtäkter som avsläjar efter 30, 40, 50, 60 år eller ibland längre tid än så! Nu känner du som tur är troligen ingen som blivit våldtagen, men jag kan tala om för dig att det är ett trauma du aldrig ens kan föreställa sig att bli tagen mot sin vilja, det är ett sådant gravt övergreppt som den egna integriteten, självkänslan, tilliten, och ja, i princip allt känslomässigt du kan tänka dig. Det är inte som att någon slagit sönder en fönsterruta hemma hos dig eller gett dig en smäll på käften, det har betydligt djupare konsekvenser än så och dessa grundmuras av att samhället håller förövarna om ryggen genom att man ställer idiotiska frågor som de jag tidigare nämnde. Det är just den typen av frågor som gör att man ibland inte vill, eller orkar anmäla för att man vet att de kommer som ett brev på posten, och man vill inte fläka ut sitt sexliv så att vänner och familj kan höra alla detaljer om vad som hänt. Ibland vågar man inte heller för att man är rädd för vad gärningsmannen ska göra. En senator känner dessutom många och har större makt än "vanliga dödliga" och därför kan det kännas meningslöst att anmäla någon som man vet kommer slippa undan med detsamma just pga. den han är, och inte för att han är oskyldig. Varför Reade väntat kan bara hon svara på men jag är övertygad om att svaren får att finna i något av de ovanstående alternativen, men det som har betydelse nu är ifall smatidga dokument ger tyngd åt hennes berättelse, och det får vi inte veta så länge Bidens kompisar håller honom om ryggen.
Nu vill jag inte tro att du är en våldtäktsapologet på något sätt, men jag tycker du bör vara lite mer ödmjuk och empatisk inför våldtagna kvinnors utsatta situation och tänka på hur du uttrycker dig framgent!