Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Ja jag vet att hon inte pekat ut CP .I allt väsentligt var det ju SE hon beskrev förutom att rocken inte stämde. Samt det svårtolkade med just rörelsescheman men läser du de tidiga förhören med henne så påminner den hon beskriver betydligt bättre på SE än på CP.
Om hon nu ändrade sitt vittnesmål efter intryck av CP-rättegången är hennes vittnesmål oanvändbart för allt utom CP.
Det är just det här klippandet och klistrandet mellan olika fakta och vittnesmål blandat med fria fantasier som gör att jag och andra i tråden INTE får den här SE-soppan att gå ihop.
Det blir som någon nämnde mer av "Cluedo" och "Professor Plommonstop" av era resonemang eller mer korrekt vilda fantasier.
Om det fanns krutstänk på SEs halsduk som stämde med krutstänk på OPs rock eller någon form av teknisk bevisning tillsammans med att något eller några vittnen sagt i ett tidigt stadium att GM kunde vara SE kunde jag köpa hypotesen.
Men nu att förhöra individer efter 34 år och klippa och klistra och tro det ena och andra och övertolka precis allt blandat med ett narrativ och bias i botten av krukan inser i alla fall jag att en del fallit offer för det klassiska att utse en GM och sedan börja se mönster i allt.
Precis som Alex Jones som driver det ökända InfoWars.
Han ser konspirationer och mönster precis hela tiden. Men han lider av en narcistisk personlighetsstörning.
Människan har evolutionärt haft nytta av att se mönster men i vissa fall går den egenskapen överstyr.
I detta fall har det utan tvivel gått överstyr.
Sedan undrar jag vilken tidigare erfarenhet har ekonomijournalisten TP av att utreda brottsmål?
Är han utbildad inom vittnespsykologi?
Vet han hur man analyserar bevismaterial och vittnesmål?
Har han ens utrett en cykelstöld innan det här?
Det handlar tyvärr bara om att tjäna pengar på en konspirationsteori.
Att KP bara har ett mål och det är att hitta något tillräckligt bra för att säga att vi kommer inte runt och förbi och lägger därför ned världens dyraste och största mordutredning i världshistorien är för mig det enda som är sant i århundradets största skandal inom svenskt rättsväsende.