2021-02-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Håller faktiskt med dig. Kan kanske gå med på “medioker” placering. Som bäst. Eller nej den suger.

Idag pratade jag med en släkting, han kan inte åka till ett närliggande lassaret för att byta kateter för att det inte finns någon som KAN gör bytet. Utan han måste åka ytterligare 5 mil till ett annat sjukhus för att byta. Ingen hemskjukvård tillgänglig här inte. Heja den svenska välfärden.
Hur är det med apoteket? Är det öppet på helgen eller måste man säga till sin sjukdom att vänta tills dom öppnar på måndag och kan ta min medecin. Heja svenska välfärden.

Ahhhaaaaa fan vad glad jag är. Ironiskt när vi diskuterar skatter att bilfirman ringde och imorgon kan jag hämta min nya bil. Aaaahhhh fan så jävla glad. Jag tjänar bra på att bo och skatta här i usa, som jag annars skulle skattat bort stor del av i sverige. Ha ha nice,Sug min röv alla ni som tror det är bättre med skatterna o dyl i sverige än usa. Ha ha

Jag säger som björn borg. “ pank det är jag väl inte, jag har så jag klarar mig” ha ha grym lirare som besegrade svenska skatte systemet och bor kvar i sverige.
Citera
2021-02-18, 06:15
Medlem
Jag förstår det också en liten ort som kumla har varit på tapeten i några veckor en ort där ingenting hände förut Förutom den vanliga sociala misär som pågått i varenda by sen urminnes tider och anledning vi haft enstaka polis får nu väktare insatt pga kaos för 96000 :- i månaden och om det behöver bli polis 106 k . https://www.google.com/amp/s/amp.svt...-plats-i-kumla

Lite spännande saker som händer där

Eftersom det är kaos i varenda by och stad så behöver vi höja skatterna . Det är Micronivå med kumla men räknar man ihop alla dessa ställene blir det Macro och enorm påverkan på samhället. Inte ens plastskatten på plastpåsar betalade för detta.

Sen är det fantastiskt med att bara kunna gå in på sjukhus och få hjälp oerhört mycket som vi får men snart går väl hälften av skatten till bidragsbrott och kriminalitet sen blir man förbannad när folk får avslag pga att dom inte har flyktingskäl men en ny lag upprättas och alla får stanna och får bidrag utbildning sjukvård. Det är orättvist för nu har vi inte råd att ta emot riktiga flyktingar men nu är det försent och de flesta som ändå fått avslag för att dom inte räknades in på nya lagen, driver omkring på stan och säljer knark och hotar folk i väntan på nya lagar och drar ner rykten för resten som sköter sig. Man åker helt enkelt inte tillbaka till landet. Men visst regeringen vill ha det såhär det är bara att höja skatterna . Miljardvinster till privata bolag på skattepengar Enorma fusk i välfärden. Gemene pensionär fick 37 kronor mer i månaden . Billigast att inte sätta någon i fängelse.

Det måste man kunna skriva . Men skit i samma. Ingen som bryr sig ändå.
Citera
2021-02-18, 06:17
Medlem
Citat:
Ahhhaaaaa fan vad glad jag är. Ironiskt när vi diskuterar skatter att bilfirman ringde och imorgon kan jag hämta min nya bil. Aaaahhhh fan så jävla glad. Jag tjänar bra på att bo och skatta här i usa, som jag annars skulle skattat bort stor del av i sverige. Ha ha nice,Sug min röv alla ni som tror det är bättre med skatterna o dyl i sverige än usa. Ha ha

Jag säger som björn borg. “ pank det är jag väl inte, jag har så jag klarar mig” ha ha grym lirare som besegrade svenska skatte systemet och bor kvar i sverige.
Vi skulle kunna ha det bättre i Sverige men hela systemet har blivit urholkat, vi har inte varit i närheten av den misär och kriminalitet som finns i USA men vi börjar närma oss.
Citera
2021-02-18, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Vi skulle kunna ha det bättre i Sverige men hela systemet har blivit urholkat, vi har inte varit i närheten av den misär och kriminalitet som finns i USA men vi börjar närma oss.

Det finns mycket fattiga människor i usa men jobbar man så kan man ha det bra. Du skulle fan inte tro mig om jag berättar hur bra polis ( mm dom har mycket att lära sig angående skjuta folk speciellt african/american people) men det är ordning och reda, polisen kommer fort som fan om man ringer. Skolan är världsklass, sjukhusen helt grymma och gör man något så får man stå till svars. Inte som i sverige där det inte finns något ansvar alls.
Om dit barn blir mobbad i skolan, bara ringa polisen och det blir ett jävla pådrag och utredningar.
Citera
2021-02-19, 09:00
Medlem
Vi skall inte höja några jävla skatter pga Corona - kineserna skall betala varenda jävla förlustkrona
ink betala krogar o caféer.

Kineserna/kina är skadevållarna - kineserna/kina skall betala

Sen skall invandrarna som kollektiv betala skador som invandrare orsaker - se t ex efterlyst -
varför skall svenska skattebetalare o försäkringsbetalare betala
Citera
2021-02-19, 09:11
Medlem
Citat:

Ja i Sverige skattar svenskarna 70% för att betala ut till systembelastande blattar som hatar Sverige och egentligen vill se landet brinna. Sverige är ett djupt dysfunktionellt land och svenskar förtjänar allt elände som de kan få, kanske om 10 år till av extremt kaos och kriminalitet att de lärt sin läxa.

Varsågod Svenne din dumme fan
Citera
2021-02-19, 10:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Donald? Är det du?
Citera
2021-02-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Donald? Är det du?

Ha ha That is a great insult!!!! Holy shit! to be called Donald!!!!I hate Donald t....
Ha ha good one.
Citera
2021-02-20, 23:23
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hon är snartare än politiken som S tvingar henne att fronta, tro mig.
Sedan tycker jag att hon som person är rätt otrevlig men det är en annan sak.

Nej jag tror inte dig. Bara för att en hora kommit på att man tjänar snabba pengar genom att sälja sin kropp, innebär inte att hon hon är smart.
Det innebär mest att hon är äcklig.
Kanske en dålig jämförelse, eller nej det var det inte alls.
Citera
2021-02-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NigNog
Talas redan om att öka skatterna på kapital.
Nog bäst att undvika all form av egendom som registreras av staten. Så länge de vet att du äger något så kommer de försöka ta det ifrån dig.
Köp guld, silver och möjligen lite crypto. Göm väl.

Läskigt när man tänker på hur banker o stater trycker pengar och öser ut det i systemet. Vi andra då? Vi som sköter oss och jobbar hårt, när dessa pengar ska betalas tillbaka (det ska dom) kommer det resultera i högre skatter som självklart drabbar oss....
Citera
2021-02-22, 20:02
Medlem
Citat:
Det finns mycket fattiga människor i usa men jobbar man så kan man ha det bra. Du skulle fan inte tro mig om jag berättar hur bra polis ( mm dom har mycket att lära sig angående skjuta folk speciellt african/american people) men det är ordning och reda, polisen kommer fort som fan om man ringer. Skolan är världsklass, sjukhusen helt grymma och gör man något så får man stå till svars. Inte som i sverige där det inte finns något ansvar alls.
Om dit barn blir mobbad i skolan, bara ringa polisen och det blir ett jävla pådrag och utredningar.

Det skjuts ihjäl fler vita människor av polisen än svarta och latinos sammanslaget varje år i USA. Varför har polisen där mycket att lära när det gäller att skjuta ihjäl speciellt svarta människor menar du?
Citera
2021-02-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Det skjuts ihjäl fler vita människor av polisen än svarta och latinos sammanslaget varje år i USA. Varför har polisen där mycket att lära när det gäller att skjuta ihjäl speciellt svarta människor menar du?

Dom har mycket att lära att inte diskriminera människor över huvudtaget. Speciellt svarta.

Vad tror du hade hänt om idioterna som stormade capital hill var svarta!!! Blood bad!!!!
Men det låter som om du inte har en aning om rasism över huvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in