2021-02-15, 20:55
Medlem
Hunnerkungens avatar
Var är Ester nu?
Citera
2021-02-15, 21:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Var är Ester nu?

Det senaste som dock är Karins egna ord och alltså inte så mycket att lita på, Från hennes handskrivna brev: Hunden Ester är omhändertagen och hon är också hjärtsjuk och någon måste ta hand om henne för nu är hon omhändertagen på hundstallet, IGEN! Kan bli avlivad.
Citera
2021-02-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Var är Ester nu?
Det undrar man verkligen. Var är Ester nu?
Citera
2021-02-15, 21:51
Medlem
Jofs avatar
KL. Kognitiv svikt uppenbarligen. Enl referaten av förhör verkar det nästan tveksamt om det var så stor ide att fullfölja förhören. Hon har svårt att följa en röd tråd.
Citera
2021-02-15, 22:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin svamlar med flit för det är en taktik hon skulle använda för att snurra bort rätten.
Observera att ibland kommer svaren blixtsnabbt utan eftertanke, vilket du också har märkt.
Varför behöver Karin behandling nu efter en knivskärning som eventuellt hände i Sarajevo 2017?
Var det ens i Sarajevo med tanke på vad hennes hundvakt skriver?

Karin har kanske en gammal skada i magen som hon inte minns hur den uppkom mycket tidigare enligt uppgift i tråden. Den skadan ska vara väldigt ojämna sårkanter. Fallit genom en glasdörr?
Sarajevo är det ens en knivskärning? Fallit genom en glasdörr, fallit på ett glasbord?
Ja, hon säger nånstans (encrochat?) att det är en medveten strategi.
Förutom att domare och jurister är så korkade på datorer att det kan hon pladdra bort. 😂

För övrigt behövde hon väl en reoperation pga sammanväxningar tarm/tarmvägg som sviter efter Sarajevo?
Hon babblar nåt så kopiöst så det är svårt att följa.
Resten är helt weird. Såsom skador på analreflexen. För att inte tala om förtjockad hjärtvägg.
Citera
2021-02-15, 22:15
Medlem
Citat:
Karin svamlar med flit för det är en taktik hon skulle använda för att snurra bort rätten.
Observera att ibland kommer svaren blixtsnabbt utan eftertanke, vilket du också har märkt.

Hur Karin får alla skador? Hon blir för full och ramlar och ramlar på vänster sida har hon själv berättat i förhör. Men det skyller hon på sin dåliga balans efter den lilla stroken, full är hon absolut inte enligt henne själv. Men bl.a poliserna som LOBar henne ser en väldigt berusad kvinna.

Karin är ett unikum Inte visste jag att Sankt Göran skickade hem patienter på grund av corona redan i dec 2019 Bara ännu en lögn till från Karin.
Det första verifierade fallet av covid-19 i Sverige fick sin diagnos den 31 januari 2020 i Jönköping.

Utskrift av ett samtal som finns i fupen från 200412. Aktbilaga 366, sidan 40.
https://docdro.id/Hg6ecRM Aktbil 366 2020-10-08

Karin blev smittad i början av mars 2020 av personen som blev hemskickad från sjukhuset i slutet av dec 2019 pga coronan. OM hon nu ens har varit sjuk...

N: Mmm. Men när blev du smittad?
K: Ehh, nu ska vi se. Det var en person…nu ska vi se…som hjärtopererades…jag måste tänka efter nu här bara…en person som jag faktiskt lärde känna när jag själv låg inlagd för den här bukoperationen före jul. Då låg jag inlagd i fem veckor, den här jättestora operationen.
N: Mmmm
K: Då låg han inlagd för att han hade fått en stroke. Och då upptäckte sen att stroken, han varken röker eller drack eller tränade och var väldigt ung och så där, då upptäckte dom att stroken hade uppkommit på grund av han hade ett medfött hål i hjärtat
N: Oj
K: Och det… i slutet av december så gick dom in i vaden och täppte igen hålet. Och då blev han hemskickad nån gång på grund av det var Corona på sjukhuset, på Sankt Göran.
K: Och, jag kan ju tycka så här i efterhand (ohörbart) inte ovänner men vi har liksom ingen superkontakt längre och det hade det inte gjort (ohörbart) heller, men han säger då ja han är hänging och…han är hängig och han är hängig och han är hängig och så frågade han (ohörbart) lite svag och…kan kan jag…ååå…jag tycker som mycket om Ester ååå. Kan inte jag komma liksom och ja, vila upp mig lite. Jag kan ju ta hand om dig, jag finns (ohörbart).
Så kommer han och så är han skitdålig och har feber och så sa jag bara så här du jag tycker inte att det här är nåt lustigt liksom. Antingen har du Corona eller så eller så har du nåt annat, jag ska inte ta ansvar för det liksom.
N: Mmm
K: Nej, då åkte han och det måste ha varit i…det här måste vara i början på mars. Och sen är det så enligt infektionsläkaren, överläkaren som behandlade mig, så vet man att de allra flesta insjuknar fem dar efter att man blivit smittad
N: Ja
K. Så det blev jag. Fem dar senare så var jag jättesjuk, så det måste ha varit..fasiken..tionde den tionde mars eller nåt sånt som det…(ohörbart) och dom senaste två veckorna har jag haft jävligt ont.
N: Mmm
K: Ja.
N: Jobbigt
K: Men men. Nä men som nån kompis sa till mig att…du har verkligen nio liv alltså

Det är mycket mer i den fupen om det här samtalet för Karin räknar i vanlig ordning upp en massa skador och sjukdomar. ORKA!

Sen har vi knivskärningarna. Den i Sarajevo säger Karin hände 2017 men nu blir det rörigt för då var hon ju knivskuren och låg på sjukhus i Sverige som jag uppfattar det.
Från Fup 373 sidan 1890. https://docdro.id/t51h9sY Aktbil 373 del 3 sidan 1482-2431.
H: är Karin. Står för Hörd. FL är FörhörsLedaren.
Förhör med Lilja, Karin Cecilia; 2020-06-03

H: För jag låg på alltså sjukhus. 17 var ju knivhuggningen på hösten och sen låg jag inlagd, 18…
FL: Men om vi hänger upp det på det då Karin, knivhuggningen då. Det var den som var i Sarajevo om jag förstår saker rätt eller i…
H: Ja, det var ju en svensk som gjorde det och jag fick ju samma hälsning som i…
FL: Mm…
H: … Stockholm.
FL: … men det var i alla fall i Sarajevo 2017…
H: Ja.
FL: … på hösten.
H: Ja.

Varför behöver Karin behandling nu efter en knivskärning som eventuellt hände i Sarajevo 2017?
Var det ens i Sarajevo med tanke på vad hennes hundvakt skriver?

Karin har kanske en gammal skada i magen som hon inte minns hur den uppkom mycket tidigare enligt uppgift i tråden. Den skadan ska vara väldigt ojämna sårkanter. Fallit genom en glasdörr?
Sarajevo är det ens en knivskärning? Fallit genom en glasdörr, fallit på ett glasbord?

Tack för svar!
Tycker det är väldigt mycket prat om sjukdomstillstånd.
Huvudvärk, kräkningar, svimningar och tom hjärtstopp vid nåt tillfälle? Nästan så man får funderingar kring Münchhausens syndrom i kombination med mytomani?
Knepigt.
Citera
2021-02-16, 08:59
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tack för svar!
Tycker det är väldigt mycket prat om sjukdomstillstånd.
Huvudvärk, kräkningar, svimningar och tom hjärtstopp vid nåt tillfälle? Nästan så man får funderingar kring Münchhausens syndrom i kombination med mytomani?
Knepigt.

Har jag förstått det rätt att exmaken tog ut skilsmässa sedan hon fått en stroke och sedan hon fyllt femtio?
Citera
2021-02-16, 10:02
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Har jag förstått det rätt att exmaken tog ut skilsmässa sedan hon fått en stroke och sedan hon fyllt femtio?
Nej, tvärtom.
Citera
2021-02-16, 17:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Men hur kan du ha fått för dig något dylikt???
Har du inte läst något i tråden?

HOL tog ut skilsmässa 2013. Karin är född 1968-11-30 och är 52 år nu.
HOL tog ut skilsmässa det året Karin fyllde 45, hon var 44 när han begärde skilsmässa.
Karin hade då haft ett tilltagande alkoholmissbruk som har accelererat sedan 2007.

Den lilla stroken med god prognos fick Karin mars 2014 och den har inte ett dugg med skilsmässan att göra, men hon använder den som ursäkt för allt.

Det är Karins alkoholism och oberäkneliga våldsamma beteende som är orsak till skilsmässan.
Hon misshandlar både barnen och HOL men även andra. Barnen är födda 2002 och 2004.
HOL är rädd för sitt liv för det är yxa och kniv inblandat.

Karin slår en vinflaska i huvudet på HOL och skär sig sedan själv med den trasiga flaskan och ringer och anmäler HOL för misshandel.
HOL blir anhållen och Karin försvinner med barnen. När barnen hittas kan dom berätta sanningen och HOL släpps. Det var en av många falska anmälningar mot HOL som Karin har gjort.
ALLT som Karin råkar ut för skyller hon på HOL.

Karin är LOBad ett antal gånger, den sista vi vet om är från samma kväll som hon har släppts efter första anhållandet.
Karin LOBas kl 22.57 den 9 sep 2019.
LOB Södermalms polisstation enligt FUP bilaga 371 sidan 4. https://docdro.id/EHUr17a

2012/09 Intervention om KLs alkoholmissbruk.
2012/10/09 Första SoL-utredningen av familjeförhållandena (lades ner 2013 feb). Under perioden var det flera SoL-utredningar, men listar inte de övriga.

2013/sommaren HOL flyttar ut
2013/08/01 LOB + Misshandel, ett bett (frikänd, domare Pernvi)
2013/08/31 LOB
2013/10/23 Ansökan äktenskapsskillnad.
2013/12/16 KL anmäler misshandlad av HOL, utsatt för trauma. (HOL frikänd)
2013/12/19 LVU varning och HOL flyr med barnen utomlands över jul.
2013/12 HOL ansöker om ensam vårdnad av barnen

2014
2014/01 KL skulle ha haft jourtjänstgöring vid Svea Hovrätt (Enligt KL)
2014/01/31 Ingen hjärnblödning enligt datortomografi
2014/02/26 KL ansöker om kontaktförbud för HOL (nekas)
2014/03/30 Liten hjärnblödning enligt röntgen. Ca 2-3 veckor gammal.
2014/04/7-21 Två veckor rehabilitering för hjärnblödning
2014/04/14 LOB under rehab, se raden ovan.
2014/08 Äktenskapsskillnad laga kraft

2015
2015/01/5-6 Allvarlig incident mellan KL och barnen. Polisanmäldes och lades ner.
2015/början HOL ansöker om kontaktförbud (nekas)
2015/03/21 LOB + Våld mot tjänsteman och Våldsamt motstånd (dömd)
2015/sommaren Minst två stycken LOB
2015/? KL eventuell ANSTIFTAN. En man anmäler hos polisen att KL ska ha försökt anstifta mord (lades ner).
2015/12/07 HOL tilldöms ensam vårdnad samt kvarsittningsrätt av lägenhet.
2015/12/ KL eventuell ANSTIFTAN av misshandel av HOL, överfallen i trapphus, slag och sparkar (lades ner).

2016
2016/02 HOL beviljas kontaktförbud
2016/03/07 DOM Våld mot tjänsteman + Våldsamt motstånd (första gången KL döms i domstol)
2016/06/01 Vräkt från lägenhet på Kungsholmen pga inte betalat hyran.

2017
2017/04/22 LOB + Våldsamt motstånd (dömd)
2017/05/22 LOB + Våldsamt motstånd (dömd)
2017/07/06 KL får 100.000kr inbetalat från en Advokatfirma som hävdar att det gjorts av misstag. (dömd)
2017/11/26 KL har skadat huvudet och sys med 4 stygn som inte kan tas bort 12 dagar senare (KL hade inte tvättat håret och all sårskorpa var kvar).

2018
2018/09/26 DOM Våldsamt motstånd x 2

2019
2019/04/03 – DOM (Tredskodom, 100.000kr felaktigt utbetalt). Domare Hullman?
2019/09/03 KLs överklagan av bodelning avvisas.
2019/09/06 HOL blir skjuten i sitt trapphus kl 9.00
2019/09/06 KL anhålls för ANSTIFTAN 3
2019-09-09 KL frisläppt då bevis saknas för häktning

Vill du läsa hela finns den här (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Du bör läsa på om du ska följa tråden.

Här finns en mer utförlig sammanställning gjord 2019-09-28 och det är bara slutet som är fel MGM, men det var vad vi visste då.
Skytten är dömd, BILLY Rieloff Aspillaga. Han fick 12 år i Tingsrätten, överklagade till Hovrätten och fick 14 år.
Här är länken till till den mer utförliga sammanställning (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Vill du grotta ner dig i fupar finns dom här (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2021-02-16, 18:38
Medlem
Jofs avatar
Nån undrar om om kan vara dement eller ha klar kognitiv svikt, eftersom hon svarar så snabbt och smart ibland. Svaret på den undran blir. JA, det går.
Olika minnesfunktioner, olika kognitiva förmågor. En dement person kan i en sammanhållen situation utan störningar fungera helt ok. MEN om man avbryter eller pratar om något utanför just nuet. Så funkar personen kognition inte.
Därför kan en del uppleva att dementa personer är helt normala. I stunden.

Kan vara så med KL. Jag har tidigare gissat på Korsakoffs syndrom. En sån person kan lösa svårt korsord. Sen sudda ut lösningen och sen med lika stor möda och behålning lösa det igen.
Det må vara hur det vill med KL:s diagnos, men en kognitiv undersökning eller ett enkelt demenstest (Minimental test) borde belyst detta.
Citera
2021-02-16, 23:36
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Men hur kan du ha fått för dig något dylikt???
Har du inte läst något i tråden?

HOL tog ut skilsmässa 2013. Karin är född 1968-11-30 och är 52 år nu.
HOL tog ut skilsmässa det året Karin fyllde 45, hon var 44 när han begärde skilsmässa.
Karin hade då haft ett tilltagande alkoholmissbruk som har accelererat sedan 2007.

Den lilla stroken med god prognos fick Karin mars 2014 och den har inte ett dugg med skilsmässan att göra, men hon använder den som ursäkt för allt.

Det är Karins alkoholism och oberäkneliga våldsamma beteende som är orsak till skilsmässan.
Hon misshandlar både barnen och HOL men även andra. Barnen är födda 2002 och 2004.
HOL är rädd för sitt liv för det är yxa och kniv inblandat.

Karin slår en vinflaska i huvudet på HOL och skär sig sedan själv med den trasiga flaskan och ringer och anmäler HOL för misshandel.
HOL blir anhållen och Karin försvinner med barnen. När barnen hittas kan dom berätta sanningen och HOL släpps. Det var en av många falska anmälningar mot HOL som Karin har gjort.
ALLT som Karin råkar ut för skyller hon på HOL.

Karin är LOBad ett antal gånger, den sista vi vet om är från samma kväll som hon har släppts efter första anhållandet.
Karin LOBas kl 22.57 den 9 sep 2019.
LOB Södermalms polisstation enligt FUP bilaga 371 sidan 4. https://docdro.id/EHUr17a

2012/09 Intervention om KLs alkoholmissbruk.
2012/10/09 Första SoL-utredningen av familjeförhållandena (lades ner 2013 feb). Under perioden var det flera SoL-utredningar, men listar inte de övriga.

2013/sommaren HOL flyttar ut
2013/08/01 LOB + Misshandel, ett bett (frikänd, domare Pernvi)
2013/08/31 LOB
2013/10/23 Ansökan äktenskapsskillnad.
2013/12/16 KL anmäler misshandlad av HOL, utsatt för trauma. (HOL frikänd)
2013/12/19 LVU varning och HOL flyr med barnen utomlands över jul.
2013/12 HOL ansöker om ensam vårdnad av barnen

2014
2014/01 KL skulle ha haft jourtjänstgöring vid Svea Hovrätt (Enligt KL)
2014/01/31 Ingen hjärnblödning enligt datortomografi
2014/02/26 KL ansöker om kontaktförbud för HOL (nekas)
2014/03/30 Liten hjärnblödning enligt röntgen. Ca 2-3 veckor gammal.
2014/04/7-21 Två veckor rehabilitering för hjärnblödning
2014/04/14 LOB under rehab, se raden ovan.
2014/08 Äktenskapsskillnad laga kraft

2015
2015/01/5-6 Allvarlig incident mellan KL och barnen. Polisanmäldes och lades ner.
2015/början HOL ansöker om kontaktförbud (nekas)
2015/03/21 LOB + Våld mot tjänsteman och Våldsamt motstånd (dömd)
2015/sommaren Minst två stycken LOB
2015/? KL eventuell ANSTIFTAN. En man anmäler hos polisen att KL ska ha försökt anstifta mord (lades ner).
2015/12/07 HOL tilldöms ensam vårdnad samt kvarsittningsrätt av lägenhet.
2015/12/ KL eventuell ANSTIFTAN av misshandel av HOL, överfallen i trapphus, slag och sparkar (lades ner).

2016
2016/02 HOL beviljas kontaktförbud
2016/03/07 DOM Våld mot tjänsteman + Våldsamt motstånd (första gången KL döms i domstol)
2016/06/01 Vräkt från lägenhet på Kungsholmen pga inte betalat hyran.

2017
2017/04/22 LOB + Våldsamt motstånd (dömd)
2017/05/22 LOB + Våldsamt motstånd (dömd)
2017/07/06 KL får 100.000kr inbetalat från en Advokatfirma som hävdar att det gjorts av misstag. (dömd)
2017/11/26 KL har skadat huvudet och sys med 4 stygn som inte kan tas bort 12 dagar senare (KL hade inte tvättat håret och all sårskorpa var kvar).

2018
2018/09/26 DOM Våldsamt motstånd x 2

2019
2019/04/03 – DOM (Tredskodom, 100.000kr felaktigt utbetalt). Domare Hullman?
2019/09/03 KLs överklagan av bodelning avvisas.
2019/09/06 HOL blir skjuten i sitt trapphus kl 9.00
2019/09/06 KL anhålls för ANSTIFTAN 3
2019-09-09 KL frisläppt då bevis saknas för häktning

Vill du läsa hela finns den här (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Du bör läsa på om du ska följa tråden.

Här finns en mer utförlig sammanställning gjord 2019-09-28 och det är bara slutet som är fel MGM, men det var vad vi visste då.
Skytten är dömd, BILLY Rieloff Aspillaga. Han fick 12 år i Tingsrätten, överklagade till Hovrätten och fick 14 år.
Här är länken till till den mer utförliga sammanställning (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Vill du grotta ner dig i fupar finns dom här (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Tack för sammanfattningen och den här tidslinjen!
Försökte sätta ihop den i huvudet medan jag lyssnade/lyssnar på Prime Crimes inspelning från tingsrätten, men eftersom knappt någon av de som deltar där verkar ha koll på 2013 eller 2018 är det svårt att hänga med.
Är bodelning och lägenhet gjord och såld eller inte? Har KL pengar eller inte? Har CF och Ö verkligen blivit inbjudna till Långvind?
Och varför låter KL som en JM i helt annan tråd om Arboga avseende ”alla är så elaka mot mig”?

Din tidssammanfattning gör det lite klarare i alla fall.

Nu har jag inte lyssnat igenom alla delar av inspelningarna från Prime Crime, men jag har hittills inte hört något om LOBar,
Polisers eller sjukvårdens perspektiv på KLs bakgrund och/eller skador? Finns det NÅN trovärdighet kring KLs uttalanden om att annan person ligger bakom hennes myckna skador?
Citera
2021-02-17, 00:08
Medlem
Det är så sorgligt att en kvinna som KL med topputbildning och dito jobb, med alla (?) förutsättnngar att leva ett gott liv, kan förstöra allt för sig själv.
Uppenbarligen genom att supa sig till en alkoholism, inte ta konsekvenserna av sina handlingar, fortsätta hata och hota och hela tiden skylla allt på alla andra - och till sist försökt mörda sitt ex och utsätta sina barn för allt detta.

Ganska självklart att hon har en personlighetsstörning botten (gissar på borderline) som har förstärkts av alkohol.

När man läser tidslinjen, som nån nyligen la ut här, vad hon har gjort så blir man nästan mållös.

Straffet verkar rättvist och hon har själv förstört sitt liv.
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-17 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in