2021-02-09, 00:04
Medlem
NoTruces avatar
Det ingen kan ta ifrån dem är att Storm of the Light's Bane är ett av världens bästa BM-album.
Citera
2021-02-09, 09:45
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Jon verkade ju vara mest vara en bondtölp som åkt raggarbilar och snusat lös snus så det ser ut som en nerbränd negerby i käften. Om han nu han inte hittat denna musikstil annars hade han nog levt kvar vid Eddie Meduza och Elvis. Speciellt bad ass var han aldrig men lätt väg att gå genom att leka satan själv.
Nä det tror jag inte på. Han lyssnade på hårdrock och blev intresserad av de mer extrema banden. Sedan kan man anse vad man vill om hans tro och illdåd. Men en duktig musiker och sångare var han.
Citera
2021-02-11, 01:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det ingen kan ta ifrån dem är att Storm of the Light's Bane är ett av världens bästa BM-album.
Riktigt bra skiva, fast gillar Reinkaos bättre fast den skivan är inte riktigt trve Black Metal.
Dissection är helt klart ett av världens bästa metalband.
Citera
2021-02-11, 01:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Varför är det så svårt att få tag på skivorna Storm Of The Light's Bane och Reinkaos? Men skivan Somberlain finns nästan i överflöd att få tag på.
Citera
2021-02-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Nä det tror jag inte på. Han lyssnade på hårdrock och blev intresserad av de mer extrema banden. Sedan kan man anse vad man vill om hans tro och illdåd. Men en duktig musiker och sångare var han.
Nja, det kan diskuteras. Mycket blev betydligt sämre med åren. Särsklit efter han avtjänat sitt straff.
Citera
2021-02-12, 18:35
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Nja, det kan diskuteras. Mycket blev betydligt sämre med åren. Särsklit efter han avtjänat sitt straff.
Jaha då tycker vi helt olika då. Tycker alla skivorna med Dissection är bra på olika sätt. Sista skivan är ju ingen black metal, men ändå väldigt bra.
Citera
2021-02-14, 18:33
Medlem
Citat:
Jaha då tycker vi helt olika då. Tycker alla skivorna med Dissection är bra på olika sätt. Sista skivan är ju ingen black metal, men ändå väldigt bra.
Han tappade ju det hel efter kåken. Och ja, allt talar ju sitt klara språk med självmordet.
Jag kan erkänna att jag lyssnat massvis på hans musik. Men känns som en bondtölp idag typ om man tänker på honom som person.
Sedan ryktet om att han begick självmord för att sälja mer skivor? Eh kan vi inte bara avliva det ryktet nu? Jag har en kompis som tror detta 100% och hävdar detta.
Citera
2021-02-15, 12:42
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Han tappade ju det hel efter kåken. Och ja, allt talar ju sitt klara språk med självmordet.
Jag kan erkänna att jag lyssnat massvis på hans musik. Men känns som en bondtölp idag typ om man tänker på honom som person.
Sedan ryktet om att han begick självmord för att sälja mer skivor? Eh kan vi inte bara avliva det ryktet nu? Jag har en kompis som tror detta 100% och hävdar detta.
Tycker att sista skivan är riktigt bra. Sedan det här med självmordet så var det för att han ansåg sig vara färdig i det här livet. Enligt hans tro så ska man dö och lämna det här livet och ta sig an det efterkommande livet på andra sidan. Trist att han valde det, då han hade säkert kunnat skapa mer musik. Men det var hans val. Sen har det inget med att bandet skulle sälja mer skivor.
Citera
2021-02-15, 13:37
Medlem
Citat:
Tycker att sista skivan är riktigt bra. Sedan det här med självmordet så var det för att han ansåg sig vara färdig i det här livet. Enligt hans tro så ska man dö och lämna det här livet och ta sig an det efterkommande livet på andra sidan. Trist att han valde det, då han hade säkert kunnat skapa mer musik. Men det var hans val. Sen har det inget med att bandet skulle sälja mer skivor.
Okej ja rätt tråkigt som sagt. Men om man nu till varje pris vill avsluta jordelivet. Så tycker jag man har all rätt till det .
Citera
2021-02-15, 18:37
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Okej ja rätt tråkigt som sagt. Men om man nu till varje pris vill avsluta jordelivet. Så tycker jag man har all rätt till det .
Precis och så tänkte han också. Att det är varje människas rätt att avsluta sina liv när de känner att det är dags.
Citera
2021-02-15, 19:13
Where dead angels lie cementerar Dissections självklara plats bland de mest monumentala banden ever. Jag är inte tillräckligt true för att börja rabbla obskyra grejer men det skiter jag högaktningsfullt i. Jon var en mördare och legend, gilla läget.
Citera
2021-02-16, 01:07
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

Håller med! Synd att Jon valde att avsluta sitt liv, han kunde ha skapat många fler mästerverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in