Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-02-13, 22:36
Jag skulle röka "hasch" med en polare för 5 år sedan. Kommer aldrig glömma detta någonsin,

Jag tar spliffen och drar i mig 5 bloss efter ett tag så får jag extrema overklighetskänslor jag vet knappt vart jag är eller vad jag heter, Sen började han prata med mig och fråga om jag känner av något, Jag börjar stamma och tappar talförmågan jag kan knappt prata alls känner hur ansiktet domnar bort tappade känseln totalt, Jag rusar hem i full panik öppnar dörren mamma kör mig direkt till akuten jag kan inte heller prata i bilen jag försöker men allt var så overkligt och gick inte att få fram ord ens, Jag hoppar ut ur bilen vi är framme vid akuten vi blir insläppta direkt när vi kommer in så tuppar jag av på golvet sen vaknar jag säkert 10-15 minuter efter, och ligger i en sjukhussäng dom tar prover på mig jag får pissa allt är fortfarande overkligt kändes som jag inte var i min kropp ens allt där inne var overkligt. Min fråga är nu vad i helvete fick jag i mig? Var det endast hasch, Min polare som var erfaren rökare sa att han fick lite ovanlig panikkänsla av detta rökat. Har gått och tänkt på detta i alla år, om det var en form av stroke eller vad det var? Sen så for jag hem säkert 1 timme efter jag hade varit där, Sen la ja mig ner och sov problemet är att overklighetskänslorna var kvar säkert 2år efter detta. Nu idag har jag inte dom kvar alls vilket är väldigt skönt. Och rör aldrig mer röka då man är tvärnojjig för att få tillbaka detta
Citera
2021-02-13, 22:39
Han fick dock ingen strokeliknande effekt som jag fick, Endast noja typ. Alltså jag tänker folk som säger att hasch och weed är ofarligt? Jag trodde ju det tills jag rökte.
Citera
2021-02-13, 22:39
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Jag skulle röka "hasch" med en polare för 5 år sedan. Kommer aldrig glömma detta någonsin,

Jag tar spliffen och drar i mig 5 bloss efter ett tag så får jag extrema overklighetskänslor jag vet knappt vart jag är eller vad jag heter, Sen började han prata med mig och fråga om jag känner av något, Jag börjar stamma och tappar talförmågan jag kan knappt prata alls känner hur ansiktet domnar bort tappade känseln totalt, Jag rusar hem i full panik öppnar dörren mamma kör mig direkt till akuten jag kan inte heller prata i bilen jag försöker men allt var så overkligt och gick inte att få fram ord ens, Jag hoppar ut ur bilen vi är framme vid akuten vi blir insläppta direkt när vi kommer in så tuppar jag av på golvet sen vaknar jag säkert 10-15 minuter efter, och ligger i en sjukhussäng dom tar prover på mig jag får pissa allt är fortfarande overkligt kändes som jag inte var i min kropp ens allt där inne var overkligt. Min fråga är nu vad i helvete fick jag i mig? Var det endast hasch, Min polare som var erfaren rökare sa att han fick lite ovanlig panikkänsla av detta rökat. Har gått och tänkt på detta i alla år, om det var en form av stroke eller vad det var? Sen så for jag hem säkert 1 timme efter jag hade varit där, Sen la ja mig ner och sov problemet är att overklighetskänslorna var kvar säkert 2år efter detta. Nu idag har jag inte dom kvar alls vilket är väldigt skönt. Och rör aldrig mer röka då man är tvärnojjig för att få tillbaka detta

Det där kan hända. Särskilt om man provat det fåtal gånger, kanske bara rökt någon gång så kroppen fixat receptorer till det och så röker man inte på ett tag och sen vips så röker man och kroppen tar upp allt.
Citera
2021-02-13, 22:41
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Det där kan hända. Särskilt om man provat det fåtal gånger, kanske bara rökt någon gång så kroppen fixat receptorer till det och så röker man inte på ett tag och sen vips så röker man och kroppen tar upp allt.

Det var andra gången eller första jag rökte, minns inte riktigt. Men riktigt obehagligt var det, Så det var alltså ingen stroke? jag tyckte personligen allt stämde in på en stroke därför jag gått och grubblat på vad det igentligen var, För normal snetändning är väl mer panikångest? Inte det som jag upplevde
Citera
2021-02-13, 23:06
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Kan ha varit spice.. smakade det nåt speciellt?
Citera
2021-02-13, 23:13
Medlem
panikångest kallas det.

du har svagt psyke och jag avråder dig från att använda cannabis.
Citera
2021-02-13, 23:16
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
panikångest kallas det.

du har svagt psyke och jag avråder dig från att använda cannabis.

Fast, Nej det var skillnad på dessa 2 rökningar. Andra gången så fick jag bara panikångest snabb puls andningsvårigheter inte förlamning eller tappade talförmågan som denna gång? Självklart ska jag undvika det
Citera
2021-02-13, 23:16
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Kan ha varit spice.. smakade det nåt speciellt?

Det var brunt, Vad jag vet. Tänkte inte på smaken men kan ha varit utblandat absolut kommer nog aldrig få reda på det :/
Citera
2021-02-13, 23:26
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Därför man bara röker vad man själv har meckat, eller åtminstone sett när det meckats...
Citera
2021-02-14, 00:00
Medlem
Thraxxs avatar
Låter som när jag och min polare rökte salvia 😁 Eller så fick du en rejäl sned tripp.
Citera
2021-02-14, 00:27
Medlem
GeleZachas avatar
Har haft liknande upplevelser en gång, som hyfsat van rökare. Dock långt ifrån lika grova som dina, men kunde ändå knappt prata, kändes som att jag skulle svimma, fick obehagliga hallucinationer osv. Hade också extrema minnesluckor dagen efter, men min polare som också rökte men inte fick lika grova upplevelser menade på att jag skulle ha slitit tag i honom och försökt säga saker och verkade sjukt rädd. Och detta var alltså efter bara en spliff eller så. Förmodligen utblandat med nåt skit, vet dock ej vad tyvärr
Citera
2021-02-14, 01:05
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Var säkert jävligt potent skit och eftersom du var ny så kunde du inte hantera det. Vet folk som svimmat av hash. Vissa får noja helt enkelt. Man ska aldrig kämpa emot droger, bara flyta med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in