Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag vill alltså läsa studier där kvinnor är intervjuade om sakfrågan. Jag har inte tillgång hemifrån till vissa databaser, här hemma har jag sökt i science direct. Och inte funnit något av det jag eftersöker. Jag har även "googlat", men inte heller där fått fram några resultat. Jag tänker att du som jag förmodar är påläst om "kvinnlig hypergami", lättare ska kunna veta vart det finns den sorts artiklar jag eftersöker och kunna länka dem till mig.
Om du Googlar tittlarna i listan så finns de tillgängliga, de flesta jag plockat som källhänvining (i de jag läst) fanns googlebara
(utan kostnad)
Citat:
Jag vet inte hur många av mina senaste "debatt"-inlägg jag har frågat efter detta/förklarat vad jag eftersöker. Och först nu får jag svaret "sök själv". Helt onödigt att jag har kastat bort flera inlägg på att försöka få dig/andra att först förstå vad jag söker och sedan få er att länka till sådana studier. Men nu vet jag: ni har inget sådant material att länka till, eftersom ni inte gör detta. Trist. för ett sådant material hade givit en nyanserad bild/en bredare bild. Nu fattas det tyvärr viktiga bitar i detta pussel, så jag är verkligen inte övertygad om att kvinnor "tänder på status". ni har inte kunnat skicka länkar som har gjort mig övertygad. Och det var väl lite det som var meningen från er sida? ni har misslyckats. Jag får höra med Merapi istället, hon ter sig påläst i ämnet hypergami, så hon har säkert någon information.
Det har hon garanterat, hon skulle utan vidare kunna vara chef för flera fakulteter på södertön, du borde läsa Simone de Beauvoir (fenomenolg och intreserad av kön/kvinnor)
Om du va tydlig med vad du eftersökte så hade jag ju hafft en chans, nu vill du ha någon sorts
Fenomelogisk studie, (
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fenomenologi ) som ska definera/diskutera "kvinlig hypergamy" ur ett (postmodernistiskt/femenistiskt) upplevelse perspektiv. de ska sträcka sig över flera länder, och omfatta mellan 3-15 frågor. (helst även sverige, usa verka du vara happy med?) och syftet som studien ska ha enligt dina önskemål är fortfarande oklart för mig,
jag tycker tex jenny och merapi har get en.... utmärkt nyanserad bild om fenomenet hypergami (dvs där man helt/delvis bortser från vetenskap, objektiv fakta och konsensus)
Jag tror det är ungefär så långt jag kommit, om vi bortser från den vetenskap i ämnet som finns länkat.