Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-10, 13:54
  #32701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Vad jag vet låter de henne själv avgöra vad hon vill och tror på.
Det finns många sådana exempel men här är Du ute på ett villospår

Vad du vet imponerar säkert på många men om du läser t.ex. Twitter eller utländska medier så är det långt ifrån alla som är lika övertygade.

Så vilka som är ute på villospår kan vi diskutera länge och väl men det känns ganska meningslöst.
2021-02-10, 13:57
  #32702
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vad du vet imponerar säkert på många men om du läser t.ex. Twitter eller utländska medier så är det långt ifrån alla som är lika övertygade.

Så vilka som är ute på villospår kan vi diskutera länge och väl men det känns ganska meningslöst.
Twitters kloak till kommentarsfält är ungefär lika meningsfull som flashbacks.
2021-02-10, 14:08
  #32703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Schwabben är ren fejk, passar som smäcken på Greta. Schwab bara försöker få oss att inte se verkligheten.
(FB) The great reset. Kapitalism är död. Ny video av World Economic Forum

Orkar någon hennes Twitter längre? Har de kommit till Indien i samhällskunskapen? (Var är Inspiratören, han borde ha postat hennes betyg i samhällskunskap för länge se'n.)

Ursäkta att jag skojar. Greta är en ung skådespelerska, duktig i skolan, men jobbar på uppdrag av EU och globalisterna. Ingen skugga faller över henne men hennes Twitter sköts av proffs, är min övertygelse.

"Greta" försöker väl bara vara med och få lite fart på upproren i Indien. Bönder och ungdomar mot resten. Typisk globalisering. (Fast mest försöker hon nog bättra på sin revolutionärsimage.)

Själv hade jag fått nog av både Gretas Twitter och den här tråden som höll på att självdö men när hon sket i det blå skåpet började jag läsa lite igen och det rör på sig, kan man lugnt påstå.

Nu har det till och med bildats en grupp som heter GretaThunbergExposed och där skräder man inte orden. (110 tweets in the last hour, btw)

Gretas försök till "damage control" gick nog inget vidare, och vad jag förstår så var det hennes ursprungliga publicering som gav upphov till en polisutredning i Delhi. Det där med "uppdatering" är det inte många som går på eftersom den senare versionen var betydligt nedbantad och namn och datum hade raderats. Men den snurrar fortfarande omkring på nätet.

Vad som är mer intressant är att många börjar göra kopplingar mellan Greta och George Soros. Det finns också påståenden om att Rihanna tjänade enorma summor på att publicera uppropet och spekulationer om att Greta också bara gjorde det för pengar.

Men inte minst stor ilska över att hon lägger sig i sådant hon faktiskt inte kan känna till.

Summa summarum ett fiasko för Greta själv som kan bli svårt att släta över. Nu när hennes namn har börjat släpas i smutsen.

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
Feb 8
Replying to
@ClimateHuman
and
@GretaThunberg
Greta, det verkar som du får undvika indiska restauranger i Stockholm för ett tag!

https://www.dailysquib.co.uk/world/4...-thunberg.html

Citat:
Millions of Indians are rather pissed off with the darling Swedish eco icon activist Greta Thunberg.

“Even if we find out she order takeaway curry we will have line of people in the kitchens waiting to hock a load in her Rogan Josh or Tikka Massala. Yes, some will do a pee pee in there maybe, or put some pubic hairs in there, or pick their nose adding it to the curry. One nice gentleman said he would even wipe his arse with her chapati,” a curry restaurant chef in Stockholm, Sweden revealed.


Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
9h
Replying to
@DKihlberg
and
@GretaThunberg

https://www.mohindergulati.com/post/letter-to-greta

Citat:
However, I am writing to you with some disappointment that you have started using your well-earned bully pulpit to wade into political issues, such as farmers’ protest in India, which may not be as simple and as straightforward as you may have been led to believe.

Citat:
Do you support India to continue with the current archaic systems and waste food that could feed 100 million hungry every year?

Citat:
I wonder if you would support a system of legitimizing crime and corruption money in the hands of corrupt politicians and their cronies.
2021-02-10, 14:22
  #32704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Twitters kloak till kommentarsfält är ungefär lika meningsfull som flashbacks.

Det kan man verkligen tycka men nu är det ett demokratiskt verktyg där folk kan uttrycka sina åsikter.

Och det finns mängder av indier som reagerat negativt på vår lilla Greta.

Citat:
We will take care of our problems and find a solution, without your help and interference #FarmersProstests #GretaThunbergExposed #RihannaSoldOut

Citat:
Former COO schools Greta for her bully tactics into political issues which she doesn’t understand. #GretaGoToSchool #GretaThunbergExposed #GretaToolkit

Citat:
Shame on anyone that supported
@GretaThunberg
.
Citat:
Subverted Indians and Indian Americans should stand in front of the mirror and reflect on how easy it is to fool them.

#GretaThunbergExposed


Citat:
How is Greta Thunberg doing these days? Embarrassed? Probably not. If Soros was paying me millions to lie to the world, I'd probably shrug the embarrassment off while flying in my poisonous private jet that my parents most likely used me for.
#GretaThunbergExposed #GretaThunberg


#GretaThunbergExposed
#IndiaStandsTogether
#FarmersProtest
Citat:
Greta should be blacklisted in all all world forums ,she is a paid professional protestor,& is dangerous weapon in the hands of anarchist ,anti nationalist, terrorists org.


Citat:
Do the world call this protest? Do u really think that they r farmers? The place where they r doing its NATIONAL MONUMENT of India, same as capitol hill, USA. US shot down the protestors, WE DIDN'T. They r trying 2 run over the cops
#GRETATHUNBERGEXPOSED #INDIAAGAINSTPROPAGANDA

Citat:
Why aren’t we talking about this?
If you are against #CapitolRiots then below should also boil your blood, isn’t it???
#ToolKitExposed #GretaThunbergExposed

Citat:
@ANI
· Feb 5
Delhi Police are going to write to Google to get the IP address or the location from where the doc was made and uploaded on social media platform. This is being done to identify the authors of the toolkit which was shared on the Google Doc: Police sources

Citat:
For heaven’s sake,
@narendramodi
Ji, please don’t invite
@GretaThunberg
who will be a spoiler, knows only to criticise without any positive suggestions. She will be a disaster. #GretaGoToSchool #GretaThunbergExposed #GretaLeaks #GretaThunbergtoolkit #IndiaWithModi #Modiji #Modi

Citat:
Twitter &
@FacebookIndia
must be held accountable for loss of Billions of Dollars for leading the the International #GretaThunbergExposed Propaganda & Terrorist Attack against the
@PMOIndia
& it's DEMOCRATIC roots. Twitter must not be let loose, it's a Rabid dog on biting spree.

Det är ju gulligt att du jämför med smålänningar men personligen tycker jag att det som händer är ganska obehagligt.

Flera indier har kallat Greta för rasist. Hur ska hennes nästa damage control se ut?
2021-02-10, 14:34
  #32705
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det kan man verkligen tycka men nu är det ett demokratiskt verktyg där folk kan uttrycka sina åsikter.

Och det finns mängder av indier som reagerat negativt på vår lilla Greta.






.






#GretaThunbergExposed
#IndiaStandsTogether
#FarmersProtest













Det är ju gulligt att du jämför med smålänningar men personligen tycker jag att det som händer är ganska obehagligt.

Flera indier har kallat Greta för rasist. Hur ska hennes nästa damage control se ut?
Flera indier?? Du inser hur många indier det finns, varför tar du inte upp det stöd hon har från "flera indier".
2021-02-10, 14:56
  #32706
Medlem
Giant Squids avatar
Ang, Gretas tal som blir ringar på vattnet i kulturvärlden, så har Nicole Beutlers dansperformance Our House Is On Fire som satte upp första gången på Norrdans i Härnösand nu premiär i Holland där den ska köras i några år tror jag.

Greta Thunberg in dance form: an emotional slap in the face

Citat:
In OUR HOUSE IS ON FIRE, the choreographer shows what she is good at: evoking cast-iron images in a crystal-clear form. Beutler's dancers translate Thunberg's words into the body, literally depicted letter by letter. Letters become words and words form sentences that express thoughts in animation-like scenes. The Swedish daily Allehanda called the play 'an emotional slap in the face', 'painfully beautiful' and 'urgent'.
https://www.trouw.nl/cs-bc090d8c
2021-02-10, 14:58
  #32707
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Själv hade jag fått nog av både Gretas Twitter och den här tråden som höll på att självdö men när hon sket i det blå skåpet började jag läsa lite igen och det rör på sig, kan man lugnt påstå.

Nu har det till och med bildats en grupp som heter GretaThunbergExposed och där skräder man inte orden. (110 tweets in the last hour, btw)

Gretas försök till "damage control" gick nog inget vidare, och vad jag förstår så var det hennes ursprungliga publicering som gav upphov till en polisutredning i Delhi. Det där med "uppdatering" är det inte många som går på eftersom den senare versionen var betydligt nedbantad och namn och datum hade raderats. Men den snurrar fortfarande omkring på nätet.

Vad som är mer intressant är att många börjar göra kopplingar mellan Greta och George Soros. Det finns också påståenden om att Rihanna tjänade enorma summor på att publicera uppropet och spekulationer om att Greta också bara gjorde det för pengar.

Men inte minst stor ilska över att hon lägger sig i sådant hon faktiskt inte kan känna till.

Summa summarum ett fiasko för Greta själv som kan bli svårt att släta över. Nu när hennes namn har börjat släpas i smutsen.

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
Feb 8
Replying to
@ClimateHuman
and
@GretaThunberg
Greta, det verkar som du får undvika indiska restauranger i Stockholm för ett tag!

https://www.dailysquib.co.uk/world/4...-thunberg.html

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
9h
Replying to
@DKihlberg
and
@GretaThunberg

https://www.mohindergulati.com/post/letter-to-greta

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det kan man verkligen tycka men nu är det ett demokratiskt verktyg där folk kan uttrycka sina åsikter.

Och det finns mängder av indier som reagerat negativt på vår lilla Greta.

#GretaThunbergExposed
#IndiaStandsTogether
#FarmersProtest

Det är ju gulligt att du jämför med smålänningar men personligen tycker jag att det som händer är ganska obehagligt.

Flera indier har kallat Greta för rasist. Hur ska hennes nästa damage control se ut?
Ja Greta är utpräglad rasist. Samer och indianer behöver inte ordna klimatet.

Nu verkar det som om man börjat ringa in anstiftarna till upploppen.
Citat:
YouTube removes Punjabi songs related to farmers' protestYouTube displays a message stating, 'This content is not available on this country domain due to a legal complaint from the government'
https://www.deccanherald.com/amp/nat...st-949496.html

Många är sikher. Ett litet men inflytelserikt folk som ibland jobbar med penningutlåning och ligger i konflikt med muslimer. Påminner inte det om något ...

Här är en bild från gränsen mot Pakistan, jag har besökt platsen men bilden kommer från internet.
http://imgur.com/a/dRikWD5
2021-02-10, 15:48
  #32708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Eftersom det är pappa och mamma som skriver manus med hjälp av PR-folk så lär Gretas egen input vara minimal.
På 1980-talet fanns ett underhållningsprogram på TV som hette "Gäster med gester". Det var en samling kändisar som lekte charader inför kamera, och programmet var väldigt populärt. Utom hos dem av oss som faktiskt brukade leka charader i verkligheten. Vi såg omedelbart att programmet var scriptat, inövat och hårt regisserat. Ungefär som Greta™ idag. När man väl sett igenom skådespelet så kan man inte bli lurad att tro att det är spontant igen. Magin är bruten. Det är kanske därför som vi blir kallade "hatare". Folk vill väldigt gärna ha sina illusioner ifred, och reagerar med ilska om någon petar hål på ballongen. Om sagan om kejsarens nya kläder hade utspelats i verkligheten, så hade barnet som påpekade att kejsaren var naken, åkt på ett rejält kok stryk.
2021-02-10, 15:49
  #32709
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja Greta är utpräglad rasist. Samer och indianer behöver inte ordna klimatet.

Nu verkar det som om man börjat ringa in anstiftarna till upploppen.

https://www.deccanherald.com/amp/nat...st-949496.html

Många är sikher. Ett litet men inflytelserikt folk som ibland jobbar med penningutlåning och ligger i konflikt med muslimer. Påminner inte det om något ...

Här är en bild från gränsen mot Pakistan, jag har besökt platsen men bilden kommer från internet.
http://imgur.com/a/dRikWD5
Intressant verkligen, men driftar iväg från Gretatråden. I politik utrikes eller konspirationsforat så hakar jag gärna på en vidare diskussion.

Sikher ett litet folk???? Ca: 140 miljoner människor är Nanakpanthis över hela världen.
2021-02-10, 16:06
  #32710
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Intressant verkligen, men driftar iväg från Gretatråden. I politik utrikes eller konspirationsforat så hakar jag gärna på en vidare diskussion.

Sikher ett litet folk???? Ca: 140 miljoner människor är Nanakpanthis över hela världen.
Du tolkar ofta så märkligt, det är samma sak där. Ni globalister måste skapa oenighet, annars kan svenskar enas och ställa krav. Sikher är bara 2% av indier men ändå var förre premiärministern sikh. De har även en viss diaspora. Punjabis mot pakistanier, israeler mot palestinier. I Sverige hade vi inga muslimer så nu kör man in 100.000 muslimer om året för att hålla konflikterna gående.

Det hänger ihop med Greta och EU på det sättet att globalisterna styr genom konflikter mellan folkgrupper. Greta försöker bl.a skapa konflikt mellan ungdomar och vuxna. Hon särbehandlar även samer och indianer. Klimatagendan skiljer upp män och kvinnor.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-02-10 kl. 16:09.
2021-02-10, 16:16
  #32711
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du tolkar ofta så märkligt, det är samma sak där. Ni globalister måste skapa oenighet, annars kan svenskar enas och ställa krav. Sikher är bara 2% av indier men ändå var förre premiärministern sikh. De har även en viss diaspora. Punjabis mot pakistanier, israeler mot palestinier. I Sverige hade vi inga muslimer så nu kör man in 100.000 muslimer om året för att hålla konflikterna gående.

Det hänger ihop med Greta och EU på det sättet att globalisterna styr genom konflikter mellan folkgrupper. Greta försöker bl.a skapa konflikt mellan ungdomar och vuxna. Hon särbehandlar även samer och indianer. Klimatagendan skiljer upp män och kvinnor.
Vad var märkligt med antalet Nanakpanthis?
Det är för rörigt att föra en diskussion med dig i en tråd som specifikt handlar om skvaller om Greta. Jag diskuterar gärna vidare i en annan forumdel om handlers, Soros, att EU (=vi) tar alla dina pengar, globalister under sängen, samer och rasism och allt. Det blir jättekul.
2021-02-10, 16:32
  #32712
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad var märkligt med antalet Nanakpanthis?
Det är för rörigt att föra en diskussion med dig i en tråd som specifikt handlar om skvaller om Greta. Jag diskuterar gärna vidare i en annan forumdel om handlers, Soros, att EU (=vi) tar alla dina pengar, globalister under sängen, samer och rasism och allt. Det blir jättekul.
Tråden handlar just nu om Gretas engagemang i konflikter i Indien. Men ni som stöder Greta börjar på sedvanligt sätt moderera tråden och säga att diskussionen inte passar. Sedan blir det diskussion om någon detalj, som definitionen av Sikh. Det handlar om att få diskussionen ur spår.

Jag har sagt det jag vill säga. Det passar bra att Greta stöder konfliktagendan. Globalisering bygger på att befolkningen ligger i konflikt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback