Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Nu har jag inte handlat på C.O särskilt mycket även innan detta kom i dager, men det blev spiken i kistan från min sida. Jag har ändå gått över till huvudsakligen Jula och även Biltema då kvaliteten i förhållande till priset varit ett skämt sista åren på C.O.
Sen förvånar det mig att företag går ut med politiska utspel, ser man inte alla som potentiella kunder? Tydligen inte, för mina pengar vill man inte ha. Samma gäller med t ex MAX hamburgare.
Tror faktiskt C.O kommer försvinna som fysisk butik och jag tror inte de kommer överleva som postorder heller om inte de får ordning på sin kraftiga kvalitetsbrist samt sina politiska ställningstaganden.
Vilka politiska ställningstaganden har CO gjort?
Generellt gällande politiska ställningstaganden som företag gör finns det två skäl. Det ena är att ägaren/ägaren vill använda en plattform som når ut till många för att framföra sina egna politiska ställningstaganden. Detta även om det påverkar företagets inkomst, det är trots allt bara människor bakom alla företag.
Det andra är att man räknar med att tjäna på sina politiska ställningstaganden även om vissa kunder väljer att handla någon annanstans. Jag tror inte man generellt ska överskatta kundflykten på grund av politiska ställningstaganden så länge man inte är för långt ut åt något håll.