2021-02-08, 21:33
Medlem
Måste tacka för tipset om Zomedia. Gick in med 6000kr och är uppe i 30 000:- sålde nyss av 10 000 för att säkra dagens vinst! Finns det mer chans på uppgång i veckan ?
Citera
2021-02-08, 21:53
Medlem
Surenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
+11,73%
+ 5,18%
+ 6,2%
+ 10,85%
+ 8,25%

Hade ni följt tipsen hade ni slagit börsen.

Tackar ödmjukast för tipsen. Jag bytte ut Investor i min portfölj mot ABG, ser framemot rapport imorgon.
Citera
2021-02-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Måste tacka för tipset om Zomedia. Gick in med 6000kr och är uppe i 30 000:- sålde nyss av 10 000 för att säkra dagens vinst! Finns det mer chans på uppgång i veckan ?

ur welcome om de nu va mitt inlägg du såg ZOM på när jag tipsade för ett tag sen Sj är jag 180% i vinst och inte sålt alls men grattis till dig! Nu i vecka vågar jag inte sägs nått om men jag tycker du ska hålla tills dom kommer ut med sin nya produkt i slutet av Mars zom är ba början jag hittade den på ca 0.25 dollar och den har flygit sen dess och jag tror den kommer flyga uppåt!!
Citera
2021-02-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DMX-
Witpo vad tror du om coegin pharma just nu? Följde ditt råd och har tjänat en mindre summa, men lutar åt att avvakta.

Dom jämförde aktien med kancerna. Så allt över ett bv på 500 mille så hade jag tagit vinsten..
Imorgon går den nog upp jävligt bra.
Grattis till vinsten.
Citera
2021-02-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skenderbeg
ur welcome om de nu va mitt inlägg du såg ZOM på när jag tipsade för ett tag sen Sj är jag 180% i vinst och inte sålt alls men grattis till dig! Nu i vecka vågar jag inte sägs nått om men jag tycker du ska hålla tills dom kommer ut med sin nya produkt i slutet av Mars zom är ba början jag hittade den på ca 0.25 dollar och den har flygit sen dess och jag tror den kommer flyga uppåt!!

Härlig dag! är uppe 500% sedan köp, sålde för 4000kr idag har kvar 8000 nu. Lär fortsätta öka till mars ju.. spännande spännande
Citera
2021-02-08, 22:31
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Helvete bra jobbat

Tack! Halvliten pos inne bara så inget man öppnar skumpan för.
Citera
2021-02-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Det går helt okej idag.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://finance.yahoo.com/quote/ocgn&ved=2ahUKEwij5-H739ruAhVD2SoKHZ3OAaAQFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw3wRTX85 T088LWiaev65j1m

Måste älska när man kan ge svar på tal, med 200%
Citera
2021-02-08, 22:39
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Måste älska när man kan ge svar på tal, med 200%

Kanske lite tur inblandat!

Kolla in AESZ på NASDAQ. Stack iväg upp över 200 % idag också, efter fördröjd reaktion sedan nyheter om Covid-19 vaccin. Troligen tog kursen även rygg på Ocugens massiva ökning. Vaccin verkar vara en het potatis nu sedan alarmerande nyheter gällande nuvarande vaccins tveksamma effekt på mutationer.

Kursen är fortfarande låg och uppsida lär finnas. Är inte insatt alls i AESZ's medicin/vaccin men ska läsa på lite mer, så detta är ingen rek eller så.
Citera
2021-02-09, 07:53
Medlem
bajssprutans avatar
Ja helvete att jag inte tog Alexander Lukas här ovanförs tips om Ocugen.
Aldrig mer jag missar ett tips från stocken. Jävla gme-tramset distraherade.

Jag har tidigare dissat Nelly group som fan här då kläder till fruntimmer är en jobbig bransch.
VD handlade dock en del aktier igår för 250k så hon verkar tro på bolaget.

Tar en liten chanspost här ifall det är uppköp eller liknande på gång.
Det här känns som en aktie som kan drabbas av hysteri bara nån influencer öppnar foderluckan om bolaget.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-09 kl. 07:57.
Citera
2021-02-09, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Vilka här gick in i GEVO efter min rek? Ligger ni kvar?

Lär komma nyheter om Blackrocks ökade investering i GEVO nu i veckan. (maybe, hehe)

https://en.wikipedia.org/wiki/BlackRock

GEVO samt AMTX har blivit hårt blankade senaste veckorna och dök. Momentum i uppgång tappades av sedan WSB-kaoset tilltog. Marknaden var osäker och många sålde av sina andelar, flera kortsiktiga investerare i bolagen sålde dock av sina innehav och slantade in i WSB-bolagen. Blankningen ökade i sin tur.

Köpläge nu? Bestäm själv. Mina rekar är "lång-knullers". Hitta ett fint dyk för entry och hoppa in. Jag skiter i vad ni gör och det gynnar mig heller inte om ni tar placering, likt Witpos pumpar...

Har ett par intressanta bolag som jag håller på att analysera inom en likande sektor, kanske kör upp dessa här på FB.

Just det, AMTX. Blackrock verkar vara intresserade där också:

https://fintel.io/so/us/amtx/blackrock

Japp, sen December.
Både i GEVO och AMTX, köpt på mig mer GEVO igår innan den hann nå 13$.
Har även köpt på mig mer AMTX för ett tag sedan, går lite trögt där.
Citera
2021-02-09, 09:28
Medlem
Zoomability har brutit upp från en närmast horisontell trendkanal på medellång sikt efter att investerare stadigt köpt på allt högre kurser för att komma in. En köpsignal har utlösts och ytterligare uppgång för aktien indikeras. Aktien har också brutit en omvänd huvudskuldra-formation. Etablerat genombrott på halslinjen vid cirka 12.35 kronor signalerar om en fortsatt uppgång till 17.00 kronor eller mer. Aktien har stöd vid cirka 8.30 kronor och motstånd vid cirka 23.20 kronor. Volymen har tidigare varit hög runt kurstoppar och låg runt kursbottnar. Volymbalansen är också positiv, vilket styrker trendbrottet.*Aktien är totalt sett tekniskt positiv på medellång sikt.

https://www.di.se/bors/aktier/zoom-4468050/analys/
Citera
2021-02-09, 09:36
Medlem
takeitchills avatar
Kan rekommendera en ny IPO idag på norska börsen: Cambi ASA.

En ESG aktie. Väldigt hett just nu med tanke på att alla vill vara hållbara och gröna. Stor tillväxtpotential!
Senast redigerad av takeitchill 2021-02-09 kl. 09:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in