2021-02-02, 21:52
Medlem
chronoares avatar
Fin dag idag och våren blir spännande!

Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9.och-.
synact
Ser onekligen säkert ut för att vara ett biothec bolag.

RA;
1) Vi vet att receptorerna fungerar här tack vare att det finns ett annat läkemedel (Acthar gel) som fungerar (skulle absolut kalla detta för mer än "gynnsamma faktorer")
2) Vi har positiva interimsdata som enligt mig bekräftar att AP1189 har effekt
3) Vi har stark preklindata

NS;
1) Även här kan man dra långtgående slutsatser om att receptorerna fungerar tack vare att Acthar Gel fungerar.
2) Vi har väldigt starka preklindata (där vi bl.a slår Actar gel i en headtohead) och mycket annan forskning som styrker att receptorerna har effekt

ARDS;
1) En hel del preklindata på receptorerna i allmänhet. Men även på AP1189 enligt bolaget Samt många forskare som hävdar att verkningsmekanismen som AP1189 har bör ha effekt.
2) Vi har en fas2 på en annan melanocortinreceptoragonist som visade lovande resultat.

ABG:
1) ARDS är inte inräknad i ABGs oberoende riskjusterade analys på 72:- som baseras på dagens studier, dvs. Innan fas2 resultat.
2) Deras riktkurs idag icke riskjusterad 132:-
3) Deras riktkurs vid goda resultat 399:-

Oavsett vad vissa skribenter i detta forum påstår, så är bolaget i fas2 med tre studier som beräknas vara klara i Q2. (April-Juni)
Bolaget har för avsikt att sälja allt efter topline i fas2.
Dvs. H2 2021.

Ledningen har ett oklanderligt track record med flera tidigare exits efter fas2.

Men tro inte mig eller nån annan på flashback när det gäller investeringar, gå in och läs på om bolaget och bilda en egen uppfattning.
Citera
2021-02-03, 11:17
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Ett nytt Serneke fall ?
Från Synacts Discord. Vem är det i Synacts insiderkrets som är med och kurspåverkar ?

ABG 1977Idag 13:08 (2 feb -20)
Vill passa på att gratulera eder alla över den fina kursutvecklingen här på rullande 12-månaders basis. Management i bolaget har ett gott rykte och sett till framstegen som man lyckats göra är jag inte förvånad.

Tyvärr är jag förhindrad från att handla just nu på förekommen anledning.

Dock vill jag säga att min tro (personliga åsikt) är att detta bara är början på vad året har att erbjuda.

BlitzzzIdag 13:24
Av ren nyfikenhet, varför får du inte handla?

ABG 1977Idag 13:24
Jag är insynsregistrerad

Ja jag vet att ABG Sundal Collier inte äger aktier i Synact

Ja jag vet att det bara är ABG Sundal Collier kunder som säljer idag

Ja jag vet att ABG Sundal Colliers kunder får analyser innan de heligstämplas och div hemliga sällskap medlemmar använder analyserna som hemligt vapen.

Då ansluter sig ABG Sundal Colliers kunder till min bedömning att marknadsvärdet inte är motiverat!
Citera
2021-02-03, 11:32
Medlem
Ingen som har fått analysen har fått information som inte finns öppen för allmänheten ABG har inte ens sålt flest aktier idag. Det handlar om en pyttepost på 3k aktier, sluta skrika varg
Citera
2021-02-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Verkar bli rött idag också. Tror man kan vara förberedd på att kursen blöder om inte nyheter kommer snart.

Majoriteten som skriver här är ifrån SynActs discord-sekt, och flera är involverade i denna pump. Fråga er själva varför alla som haussar har så få inlägg skrivna här på Flashback samt nystartade konton.
Idag OCKSÅ, haha. Nu får du ju ge dig.

Men klart vi ligger 2kr från ATH, så måste varit många röda dagar nu.
Senast redigerad av Traders 2021-02-03 kl. 17:58.
Citera
2021-02-04, 17:36
Medlem
https://synactpharma.com/en/synact-pharma-forbereder-flytt-till-nasdaq-stockholm/
Citera
2021-02-04, 17:37
Medlem
-Mystics avatar
Så jävla gött!

Att gå från spotlight till NASDAQ Stockholm är det inte många bolag som gör

Edit... RE också!
Citera
2021-02-04, 17:40
Medlem
Och där kom den riktade. Steady on.

https://synactpharma.com/en/pressmeddelande-4-februari-2021-1731pressmeddelande-4-februari-2021-1731-synact-utreder-forutsattnin garna-for-att-genomfora-en-riktad-nyemission/
Citera
2021-02-04, 18:15
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Verkar bli rött idag också. Tror man kan vara förberedd på att kursen blöder om inte nyheter kommer snart.

Majoriteten som skriver här är ifrån SynActs discord-sekt, och flera är involverade i denna pump. Fråga er själva varför alla som haussar har så få inlägg skrivna här på Flashback samt nystartade konton.

Jävligt bra sekt! Lyckades till och med lura brallorna av investmentbanken ABG och deras kunder!
Citera
2021-02-04, 18:24
Medlem
sekten

Som sagt, går från klarhet till klarhet.
"Sekten" fick rätt igen och nu slog det in det dom hoppats på sen en tid tillbaka.

Vilken kvalité stämpel att gå direkt till small cap!
Det finns det inte många som gjort tidigare.
Och en RE som jag tidigare gissat på, men på ynka 55 milj. Fantastiskt! Blev tom mindre utspädning än man vågat hoppas på.

Imorgon blir det nog en bra synact fredag som vanligt, sen har vi några 100% kvar att klättra kommande
9-12 månaderna.

Vill tacka discorden för all fin fakta ni grävt fram som gjorde att man sparade en massa tid och kunde köpa in sig tidigare.
Om det här är vad som definierar en "sekt", skriv upp mig!

Grattis alla ägare! Nu börjar den stora uppgången.
Citera
2021-02-04, 21:19
Medlem
CHleames avatar
Erfarenhetsmässigt:
40% rabatt på medelkursen senaste 30 dagar

80% av alla aktier åker ut omedelbart (ja ja skrik ni om inlåsningstid men . . .)

180 dagar inlåsning är innan resultat från studierna presenterats.

Vilka skrek sig hesa? INGEN NE , INGEN RE vi gjorde en TO inlösen nyss
Citera
2021-02-04, 21:44
Medlem
Citat:
Erfarenhetsmässigt:

80% av alla aktier åker ut omedelbart (ja ja skrik ni om inlåsningstid men . . .)

Då har du vad jag förstår erfarenhet av att köpa dåliga bolag.

Skönt att vi får svar innan öppning imorgon, jag gissar på ca 10% rabatt.

Och nej, 180 dagars förlängd lock-up blir till efter topline resultat, redan bekräftat.

Jag skrek inget, vad jag däremot sa var att NE var uteslutet och att RE var behövligt och efterlängtat tillsammans med ett listbyte.
Vågade inte riktigt hoppas på small cap, även om vissa saker pekade mot det.

Vi säger så här, den som är mest fel ute är tyst här i fortsättningen?
Citera
2021-02-04, 21:56
Medlem
Citat:
Erfarenhetsmässigt:

Eh va? En RE har vi väntat alldeles för länge på. Det är ju ett måste för att byta lista?! Dina erfarenheter är bara att beklaga. Men som så mycket annat går det inte att applicera andra bolags historia på Synacts framtid. Som att jämföra lådbilar med en Ferrari. Tror på 5-15% rabatt. Blir det 40 % ska jag aldrig mer säga ett ord här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in