Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-04, 14:09
  #32653
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Blanda inte in mig i detta.

Greta manipuleras av globalistiska nätverk för att sprida kaos.
Du har inte förstått att bönderna slåss mot globalisterna? Hur snurrig är du?
2021-02-04, 14:14
  #32654
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du har inte förstått att bönderna slåss mot globalisterna? Hur snurrig är du?
Ni som stöder Greta och EU försöker bara slå sönder svenska forum med att fokusera på personkonflikter så jag lämnar dina inlägg en stund. Ni söker konflikt precis som Greta gör i Indien.

Greta manipuleras till att sprida kaos och destabilisera regeringar
Citat:
The 'toolkit' -- Ask India Why. Global Farmer Strike First Wave’ -- gave instructions on how to target the Indian government and some corporates houses.

The Delhi Police on Friday lodged an FIR against the creators of the toolkit that Greta Thunberg had tweeted while showing support to farmers' protests in India and charged unknown persons under section 153A (promoting enmity between different groups on grounds of religion, race) and Section 120B (criminal conspiracy) for trying to incite violence in India.

hundreds of violent farmers attacking policemen with swords, sticks and stones and trying to run them over with tractors.
https://in.news.yahoo.com/greta-thun...100953564.html
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-02-04 kl. 14:33.
2021-02-04, 14:39
  #32655
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ni som stöder Greta och EU försöker bara slå sönder svenska forum med att fokusera på personkonflikter så jag lämnar dina inlägg en stund. Ni söker konflikt precis som Greta gör i Indien.

Greta manipuleras till att sprida kaos och destabilisera regeringar

https://in.news.yahoo.com/greta-thun...100953564.html
Du var tvungen att redigera in lite nonsens ändo. Som sagt aktivist toolkits är standard inom aktivist och proteströrelser. Greta tar ställning mot Big Agro och elitistiska grupperingar, hon står på den sida som du hävdar att du själv befinner dig i. Dina yttranden slår knut på sig själv. Pröva att vara lite medverkande i riktig aktivism istället, din energi skulle göra mer nytta där. I all välmening.

Indien är ett gagaland på många sätt och de rika gör allt för att vara nummer ett, jag vet, jag har bott där.
2021-02-04, 14:48
  #32656
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du var tvungen att redigera in lite nonsens ändo. Som sagt aktivist toolkits är standard inom aktivist och proteströrelser. Greta tar ställning mot Big Agro och elitistiska grupperingar, hon står på den sida som du hävdar att du själv befinner dig i. Dina yttranden slår knut på sig själv. Pröva att vara lite medverkande i riktig aktivism istället, din energi skulle göra mer nytta där. I all välmening.

Indien är ett gagaland på många sätt och de rika gör allt för att vara nummer ett, jag vet, jag har bott där.
Globala intressen kan försöka kasta Indien i ännu större etniskt kaos. Det verkar vara Punjab, Sikher, inblandade, de som ockuperade templet med åtföljande militäraktioner, de som sköt fru Gandhi. Jag har gjort en del resor där. Jag har besökt det Gyllene Templet. Trevligt folk. Bjöd på mat. Men man skojar inte om politik med dem. Ett slags broderfolk till israelerna. Har ett finger med i mycket. Förre PM var sikh trots att de är ganska liten andel i Indien.

Greta har manipulerats till att vara med och få fart på brasan i Indien vad jag kan se. Det handlar om revolution. Globalismen kan inte ta makten ur händerna på folk utan kaos och konflikt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-02-04 kl. 14:51.
2021-02-04, 16:24
  #32657
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Nu har hon dessutom blivit polisanmäld



https://www.indiatoday.in/india/stor...902-2021-02-04
Hon personligen är inte föremål för någon polisanmälan från Delhis finest, polisen.
Utan bara den digitala toolboxen med hur man kan protestera effektivt med fredliga medel.
Ännu ett case för Indiens Sherlock Holmes, good luck. Nattmössan på....
2021-02-04, 21:02
  #32658
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du har inte förstått att bönderna slåss mot globalisterna? Hur snurrig är du?

Det är väl snarare globalister som vill destabilisera nationalisten Modis regering?
Modi är Indiens Trump (inte exakt men lite grann)
__________________
Senast redigerad av stone_sleeper 2021-02-04 kl. 21:12.
2021-02-04, 22:14
  #32659
Medlem
Varför vill Greta™ att priset på diesel skall halveras i Indien? Och varför finns det vuxna människor som tycker att Greta™ har något vettigt att säga? Är det samma människor som har skor med kardborreknäppning och tycker att grundskolekompetens är något ouppnåeligt? (Och som tycker att musiker, skådespelare och kungligheter är relevanta informationskällor, vad gäller vetenskapliga spörsmål.)
2021-02-05, 00:08
  #32660
Medlem
RobRoyss avatar
Bra att det kom fram till slut vem det är som äger Greta i och med hennes Twittermiss häromdagen. Inget nytt under solen visserligen men nu är det åtminstone bekräftat. Alla som stryker etablissemanget medhårs är ägda.

Oops, Greta.

https://t.me/RGiuliani/811?single
https://t.me/RGiuliani/812?single
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2021-02-05 kl. 00:25.
2021-02-05, 01:14
  #32661
Medlem
Ïngen som fattar att hon har rätt i det hon säger??
2021-02-05, 01:29
  #32662
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementbruden
Ïngen som fattar att hon har rätt i det hon säger??
Att det är som att vårt hus brinner? Att det är panik? Att vi bara har tio år på oss att rädda planeten? Al Gore sa ungefär samma sak, och ungefär samma typ av människor som säger att Greta har rätt sa att han hade rätt.
2021-02-05, 01:35
  #32663
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementbruden
Ïngen som fattar att hon har rätt i det hon säger??

Frågan är mer om hon marknadsförs på rätt sätt, https://m.youtube.com/watch?v=hG52OCp8sNI
2021-02-05, 02:06
  #32664
Avstängd
wwrs avatar
Haha. Den lilla revolutionären kom undan polisen på en teknikalitet
Citat:
Delhi Police register FIR against authors of 'toolkit to aid farmers protests' shared by Greta Thunberg

Delhi Special Commissioner of Police (Crime) Praveer Ranjan on Thursday said that Delhi Police have registered a first information report (FIR) against the authors of a "toolkit to aid farmers" that was shared by several people on social media, including Swedish climate activist Greta Thunberg, clarifying, however, that it did not "name anybody".
https://www.dawn.com/news/1605453/de...greta-thunberg

Hon är en verklig vattenmelon. Grön på utsidan och röd inuti.


Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det är väl snarare globalister som vill destabilisera nationalisten Modis regering?
Modi är Indiens Trump (inte exakt men lite grann)
Visst är det globalister som sprider kaos.

Här är en bra bild på Modi tillsammans med några kompisar som jag sparade undan för ganska länge sedan. Jag tror han kan spela båda sidor.

http://imgur.com/a/OE5HQ1F

Jag är inte helt insatt. Indisk politik är komplicerad. Men nu handlar det om att skapa kaos och revolution, oberoende av vad Modi säger sig stå för.

Jag tror sikherna kan vara inblandade. När de ockuperade det gyllene templet dödades minst 500, Rajiv G har sagt upp till ett tusen. (Innan tjejen med bombbältet sprängde honom i atomer. Och mamma Indira tömde hennes sikhiske livvakt ett helt magasin i.) Greta har nog hittat passande miljö. Lite annorlunda än Kungsholmen.

Mycket speciellt folkslag. Trevliga, tystlåtna, ler ofta, ganska långa. Väldigt tillmötesgående när man rör sig i deras områden. Men man vill inte ha problem med dem.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback