Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-01, 14:36
  #205
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Nej.
Why!

I och försej har silvret rusat 8% idag men jag tänkte shortsqueeze-rusning...
Citera
2021-02-01, 15:22
  #206
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Jag brukar inte vara den som darrar när orosmolnen hopar sig.
Men det vi ser nu är inte naturlig börshandel över huvud taget. I vanliga fall rekommenderas att fylla på mer i dippar och krascher men denna gången överväger jag på riktigt att lämna skeppet.
Att köpa aktier som är flera 1000% övervärderat och kunna tjäna flera 100% på aktien är väll själva grundrecept på en bubbla?
Vad är era tankar kring detta? Hur länge vågar ni hänga kvar?

Du har läst på varför det går att köpa en aktie som värdera 1000x mer än det riktiga värdet?
Citera
2021-02-01, 15:37
  #207
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det var rimligt att censurera Hitler. Hade internet funnits på hans tid hade jag gärna tagit ner hans twitter. Inga likheter i övrigt med modern tid.

Ja, för censurera Hitler hade stoppat den underliggande utvecklingen som ens gjorde det hela möjligt. Förstår inte människor som dig att storskaliga förändringar är betydligt större än vad det projiceras genom.
Citera
2021-02-01, 15:50
  #208
Medlem
Silver är en lögn som pushas av hedgefonderna och gammelmedia.

Först så försökte gammelmedia få privatpersoner att sluta köpa GME genom att attackera GME köpare. Detta skedde fredagen den 22 samt förra måndagen. Bland annat kallade massmedia folk som köper GME aktier för nazister och wallstreetbets discord stängdes av pga rasism. Dessutom hade man intervju med massa höjdare inom finansbranschen som hotade med ny lagstifning mot vanligt folk osv. Detta hade snarare en motsatt effekt. Wallstreetbets insåg att deras köpande hade rejäl effekt och köpte mer.

När detta inte funkade så började i tisdags några gammelmedier sprida lögner om att Melvin och de andra skulle ha täckt sina korta positioner. De sa att Melvin hade täckt med 34% förluster. Dessa lögner kombinerades med att Melvin ÖKADE sin korta position för att trycka ner aktiepriset. De satte sig ännu mer i skiten. Denna nya korta position finansierades med $2.75B som Melvin fick i lån från Citadel. Syftet var att sänka GME aktien och på så sätt skapa panik hos WSB.

När detta inte fungerade så började samtliga större gammelmedier i USA på onsdagkvällen att sprida lögner om att Melvin täckt sin korta position under onsdagen. Och samtliga gammelmedier som skrev att Melvin täckt i tisdags tog bort sina artiklar och började istället skriva om hur de täckt i onsdags med över 50% förluster. När börsen öppnades på torsdagen så stängde de flesta handelsplattformar av folk från att köpa mer GME (vilket är olagligt) aktier samtidigt som hedgefonderna körde en short ladder attack (vilket är tokolagligt) för att trycka ner aktiepriset. De första timmarna när USA börsen var öppen så skedde dessutom en massiv ddos attack mot reddit så folk hade svårt att komma in på WSB.

Men allt detta misslyckades så i fredags och nu på måndag så är det nästa strategi som gäller istället. Nästan alla gammelmedier går ut och hyllar WSB. Gammelmedia är förvånad över att WSB kan ha en sån massiv inverkan på silverpriset. Inte ett ord nämns om GME. Massa bottar börjar också spamma på twitter och andra sociala medier om silver. Samtidigt som allt detta sker så har Citadel köpt på sig enorma långa positioner i just silver.

https://www.youtube.com/watch?v=UvVh...acultureLegacy

De vet att det finns massor med människor som tror att de missade tåget med GME. Därför pushar de den här historien. Silver är dock inte nästa GME. GME är unik. Det finns ingen annan aktie som är ens i närheten lika shortad. Hedgefonderna sitter verkligen i fällan när det gäller GME. Och det är verkligen inte försent att gå in i GME. Att de försöker manipulera folk att inte köpa GME och t.o.m. begår flera lagbrott för att stoppa folk från att köpa GME är bevis på att de är livrädda för att folk ska fortsätta köpa GME.
__________________
Senast redigerad av brota 2021-02-01 kl. 15:54.
Citera
2021-02-01, 16:09
  #209
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har det inte trätt fram någon ung oerfaren börshysteriker med diagnoser ännu som via media delar med sig av sin nyvunna expertis.




Greta låg hemma och grät innan hon blev fixerad vid isbjörnar. Det här gänget av incels verkar ha haft för mycket fritid under lockdown.

https://www.google.se/amp/s/amp.redd...incels_online/
Citera
2021-02-01, 16:44
  #210
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Ja, för censurera Hitler hade stoppat den underliggande utvecklingen som ens gjorde det hela möjligt. Förstår inte människor som dig att storskaliga förändringar är betydligt större än vad det projiceras genom.
Om man tystat Trump på twitter, jag trodde han skulle tysta sig själv när han tillträdde men så smart var han inte, så hade iallafall inte capitolium stormats. Och om Hitlers retweets av "Judar är onda" raderats så hade världen sett lite bättre ut.
Citera
2021-02-01, 16:47
  #211
Avstängd
wwrs avatar
Det väsentliga jag vill säga är att ungdomarna som påstås kämpa framgångsrikt mot Wall Street har stöd av Reddit, tidningarna och säkert även av Wall Street. Annars skulle de inte ha en chans. Lika lite som Greta skulle få prata i världspressen om hon inte sade vad den och storfinansen vill höra.

Etablissemanget bygger en bubbla som de kommer att skylla på ett gäng ungdomar. Det är oroande. Kommer de att försöka spräcka flera bubblor tillsammans och skapa en börskrasch?
Citera
2021-02-01, 17:04
  #212
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Inte mer hazardspel än att köpa en aktie. På kort sikt är det lika stor risk att aktien tickar upp som ner.

Dessutom förutsätter optionshandeln att det går och hedga sina optioner via bla blankning.

Aktier är ett delägande i ett företag. Eller borde vara det. Men nu byter stora delar av stor företag ägare varje dag. Vilket är ett problem då det sänker kravnivån mot styrelsen.

Blankning är ren spekulation.
Företget o dess aktier blir inget annat än hästar på dagens lopp.
Citera
2021-02-01, 17:16
  #213
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om man tystat Trump på twitter, jag trodde han skulle tysta sig själv när han tillträdde men så smart var han inte, så hade iallafall inte capitolium stormats. Och om Hitlers retweets av "Judar är onda" raderats så hade världen sett lite bättre ut.

Ja, för män i björnpälsar och amerikanska flaggor är verkligen inte stage:at.
Citera
2021-02-01, 17:34
  #214
Avstängd
wwrs avatar
Jag tror båda de främsta påstådda squeeze-offren kommer från judiska familjer. Steve Cohen och Gabe Plotkin.

Många kritiserar ju det starka judiska inflytandet i storfinansen.

Hela WSB känns väldigt riggat. Judiska investerare åker dit för att skapa sympati för kidsen.

Jag fortsätter att sälja lite hela tiden men tusan vet vad som kommer att ske. Uppåt lär det inte gå, tror jag ...
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-02-01 kl. 17:36.
Citera
2021-02-01, 17:35
  #215
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
De vet att det finns massor med människor som tror att de missade tåget med GME. Därför pushar de den här historien. Silver är dock inte nästa GME. GME är unik. Det finns ingen annan aktie som är ens i närheten lika shortad. Hedgefonderna sitter verkligen i fällan när det gäller GME. Och det är verkligen inte försent att gå in i GME. Att de försöker manipulera folk att inte köpa GME och t.o.m. begår flera lagbrott för att stoppa folk från att köpa GME är bevis på att de är livrädda för att folk ska fortsätta köpa GME.
Har du någon teori om hur man kan vara så dum, och driva en hedgefond, så man kortar över 100% av en aktie? Och hur kommer det sig att ingen annan hedgefond eller liknande såg detta och insåg vinstmöjligheten med en squeeze?

Min teori är att finansfolk inte är smartare än busschaufförer.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-02-01 kl. 18:23.
Citera
2021-02-01, 18:19
  #216
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Har du någon teori om hur man kan vara så dum, och driva en hedgefond, så att man kortar över 100% av en aktie? Och hur kommer det sig att ingen annan hedgefond eller liknande såg detta och insåg vinstmöjligheten?

Min teori är att finansfolk inte är smartare än busschaufförer.
Bra påpekande.
Det där är inga dumma personer.
Talar också för att detta är riggat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback