Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-01, 16:02
  #529
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Här är Hanna Fridens konversationer med Ardin https://mobile.twitter.com/search?q=...rc=typed_query . Jag har alltid tyckt det var skumt att Ola har en kompis(Friden) som förtalar hans andra kompis(Assange).
Jag tror ett nätverk kopplat till CIA var i aktion i Sverige. AA rekryterades tidigare på ambassaden i Washington. Ola var inblandad och åkte till USA.
Nätverket skapade tillsammans dejterna med AA o SW.
Assange kom till ambassaden ungefär samtidigt som Ola skickades till Quito. Sedan bidrog de sannolikt till att Correaregimen föll. Wikileaks var bara en täckmantel för CIA. Ola och Assange togs ut samma dag 7 år senare.
Nu är CIA:s order att Assange skall förtalas. Den som kritiserar USA skall göras ned.
HF och AA förtalar, liksom tidningarna. Ola duckar.
Citera
2021-02-01, 16:15
  #530
Medlem
Neolitikums avatar
Ola Bini, konstigt namn.
Är han jude?
Citera
2021-02-01, 16:16
  #531
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Ola Bini, konstigt namn.
Är han jude?
Jag tror han heter typ Gustafsson eller något egentligen, men jag kan ha fel.
Citera
2021-05-17, 14:49
  #532
Medlem
Nickelodions avatar
Jag har skrivit lite i JA-tråden om OB och den pågående domstolsprocessen, men kanske hör bättre hemma här. Länk dit
Citera
2021-06-30, 17:59
  #533
Medlem
Programmeraren Ola Bini från Kode åtalas för dataintrång och rättegång ska hållas inom kort. Beskedet kom från Ecuadoriansk domstol på tisdagskvällen. Ola Bini greps i Ecuador i april 2019 och har inte fått lämna landet sedan dess.

https://www.kungalvsposten.se/nyhete...dor-1.50408587
Citera
2021-06-30, 18:44
  #534
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Programmeraren Ola Bini från Kode åtalas för dataintrång och rättegång ska hållas inom kort. Beskedet kom från Ecuadoriansk domstol på tisdagskvällen. Ola Bini greps i Ecuador i april 2019 och har inte fått lämna landet sedan dess.

https://www.kungalvsposten.se/nyhete...dor-1.50408587
Det var någon som arbetade på wikileaks som kände både Ardin och Wilen och jag undrar om det var Ola Bibi, men jag vet inte vilken position han har eller om han bara är vän med Assange? Jag kan tycka att det är märkligt med någon som bara råkar känna kvinnorna dom satt dit Assange och dessutom har en högt uppsatt roll inom Wikileaks.
Citera
2021-06-30, 19:47
  #535
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det var någon som arbetade på wikileaks som kände både Ardin och Wilen och jag undrar om det var Ola Bibi, men jag vet inte vilken position han har eller om han bara är vän med Assange? Jag kan tycka att det är märkligt med någon som bara råkar känna kvinnorna dom satt dit Assange och dessutom har en högt uppsatt roll inom Wikileaks.
Vad jag kommer ihåg:
Binis ex HF var med i #prataomdet liksom Ardin. (Men ej koppling till SW)
Bini besökte JA på ambassaden ett tiotal gånger och uppträdde i Wikileakströja för att man skulle försöka få det till att han var WL-supporter och därför skulle ha knäckt Morenos iPhone (när kopplingen egentligen var att båda styrs av CIA, liksom Moreno, imho).

Assanges gamla flamma Pamela Anderson var med på "band aid" för Ola i Ecuador, tillsammans med andra lika intellektuella giganter som Varoufakis (f.d. finansminister i Grekland!) och Chomsky.

Mer än så tror jag inte finns.Men visst är det en extremt märklig koppling mellan AA och Ola så tidigt. Det tyder på att det hela var riggat. Sedan åkte Ola till USA men hamnade i Ecuador ungefär samtidigt som Assange tog in på landets ambassad.

Båda exfiltrerades efter ungefär sju år, samma dag, till fängelser i vänligt sinnade länder. Tillfällighet? Knappast.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-06-30 kl. 20:32.
Citera
2021-07-01, 07:20
  #536
Medlem
Thomas Bodström säger att Ola Binis ecuadorianska försvarare Carlos Soria har nekats att lämna in bevisning som styrker Binis oskuld, och att det som sker påminner om rättsprocesser i Belarus och Ryssland.

https://www.dn.se/sverige/ola-bini-a...och%20ryssland.
Citera
2021-07-05, 00:24
  #537
Medlem
Nickelodions avatar
Oj, PRIMICIAS har skrivit om processen mot OB som nu alltså gått till åtal. Jag har missat två viktiga punkter tidigare, nämligen att dataintrånget som OB misstänks för, inte primärt var tänkt mot CNT (Televerket) utan mot Hemliga Polisen (SENAIN). Den servern där OB kopplade upp sig var tänkt nå SENAIN men detta verkställdes aldrig som planerat. Och, OB har hävdat att uppkoppling mot den servern var via en publik IP-adress och för detta har OB fått stöd av experter via twitter bla, men CNT (Televerket) motsäger detta och framhärdar att när OB gjorde uppkopplingen var servern uppkopplad på ett privat LAN och att alltså OB redan gjort ett intrång som nådde den. Uppkopplingen som OB gjorde och har skärmdumpat talar dessutom typ om att det är SENAIN INTERNET han är på.

Detta mål som igångsattes efter påtryckningar av förra regeringen är det första och hittills enda mål av denna typ som gått till åtal nu när den nya regeringen och presidenten tillträtt. Fälls OB riskerar han 3-5 års fängelse.
Citera
2021-07-06, 09:08
  #538
Medlem
Nickelodions avatar
The Rio Times har en bra sammanfattning på engelska av läget just nu. Åklagaren verkar ha presenterat en omfattande bevisning:
MORE THAN SIXTY PIECES OF EVIDENCE AGAINST A SWEDISH COMPUTER SCIENTIST
Citera
2021-07-06, 09:35
  #539
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Uppkopplingen som OB gjorde och har skärmdumpat talar dessutom typ om att det är SENAIN INTERNET han är på.
Varför skulle han själv skärmdumpa och spara bevis mot sig själv.

Jag är skeptiskt.
Citera
2021-07-16, 15:17
  #540
Medlem
Nickelodions avatar
Igår hölls domstolsförhandlingen där OBs klagan mot YP, domaren i målet om dataintrång, behandlades. OB fick rätt, de upprepade dröjsmålen i processen bedömdes som oacceptabla och domaren YP stängdes av från OB-fallet. Det betyder att nu måste de skaka fram en ny domare innan fallet kan gå vidare.
__________________
Senast redigerad av Nickelodion 2021-07-16 kl. 15:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback