Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-25, 14:56
  #277
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Du är all over the place. I röran låter det bland annat som du efterlyser att Armand genomgår plastikoperation och byter namn till något svenskt, exempelvis Anders Hedlund.
Nu trollar du. Jag lämnar sina inlägg en stund så att inte tråden förstörs.

Mondo har franskt namn och franskt utseende. Eftersom politiker och media är mutade att lämna över våra pengar till EU som Frankrike försöker leda, så får Mondo så mycket positiv mediabevakning att han blir tråkig. Det är min uppfattning. (Han är dessutom amerikan.) Sötsliskig historia, men duktig och trevlig kille.
Citera
2021-01-26, 21:54
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han och familjen vann alla pris som fanns på Idrottsgalan. Grattis Mondo! Han är trevlig och bäst i världen. Bara att applådera.

Men inte tycker jag han bara skall dyka upp och snyta priserna mitt framför näsan på de som tränat under sämre förhållanden i Sverige.

Det hela är en kupp av EU som vanligt. Vi skall ha en fransman (franskt namn och påbrå) som anför trupperna i Tokyo (fast OS verkar inte bli av). Ungefär som Macron skall leda EU.

Men jag applåderar en duktig och trevlig idrottsman. Inte hans fel.

Hur menar du att han haft bättre träningsförhållanden än andra svenskar?
Citera
2021-01-27, 00:53
  #279
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Hur menar du att han haft bättre träningsförhållanden än andra svenskar?
Det amerikanska systemet, bl.a skolidrotten, är byggt för att producera friidrottsstjärnor. Var det inte därför hans mor flyttat dit? Klimatet också annorlunda. Detaljerna i det måste jag dock lämna till andra att kommentera.

Jag har inget emot honom eller att han tävlar här. Men man får intrycket att det hela baseras på politik. Han behandlas kraftigt positivt i media och fick alla priser på Idrottsgalan. Han har den rätta invandrarbakgrunden (1. Cajun 2. amerikasvensk)

Den viktigaste frågan i svensk politik nu är om vi svenskar skall sköta Sverige eller om vi skall låta Sverige skötas från Bryssel/EU. Utländska intressen försöker ta över landet. Det känns som han är en del av den propagandan. Han har franskt namn och utseende. Vi skall som vanligt få lära oss att vi svenskar inte klarar något själva utan det som kommer från utlandet är bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Mondo har franskt namn och franskt utseende. Eftersom politiker och media är mutade att lämna över våra pengar till EU som Frankrike försöker leda, så får Mondo så mycket positiv mediabevakning att han blir tråkig. Det är min uppfattning. (Han är dessutom amerikan.) Sötsliskig historia, men duktig och trevlig kille.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-27 kl. 01:22.
Citera
2021-01-27, 23:52
  #280
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu trollar du. Jag lämnar sina inlägg en stund så att inte tråden förstörs.

Mondo har franskt namn och franskt utseende. Eftersom politiker och media är mutade att lämna över våra pengar till EU som Frankrike försöker leda, så får Mondo så mycket positiv mediabevakning att han blir tråkig. Det är min uppfattning. (Han är dessutom amerikan.) Sötsliskig historia, men duktig och trevlig kille.
Alltså jag ogillar också EU väldigt mycket, men att tro att en halvcajun/halvsvensk idrottare från Louisiana skulle ingå i något Frankrikecentrerat EU-projekt är väldigt, väldigt foliehattigt.
Citera
2021-01-28, 01:09
  #281
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det amerikanska systemet, bl.a skolidrotten, är byggt för att producera friidrottsstjärnor. Var det inte därför hans mor flyttat dit? Klimatet också annorlunda. Detaljerna i det måste jag dock lämna till andra att kommentera.
Friidrottare gillar när det är torrt och varmt, så det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har inget emot honom eller att han tävlar här. Men man får intrycket att det hela baseras på politik. Han behandlas kraftigt positivt i media och fick alla priser på Idrottsgalan. Han har den rätta invandrarbakgrunden (1. Cajun 2. amerikasvensk)
Du är för ung eller för dum i huvudet. Troligen båda. Minns du inte hur det gullades med Sanna Kallur, hennes världsrekord och andra prestationer? Eller med Carolina Klüft? Med Patrik Sjöberg? Charlotte Kalla? Svenska medier älskar svenska världsstjärnor och världsrekordtagare i mediala sporter. Gullandet med Ludmilla Enqvist, var det svensk-ryska maffian som beordrade svensk massmedia att ägna sig åt den?

Superidrottaren Sergej Bubka detroniseras bara en gång. Det var 2020.
Citera
2021-01-28, 01:15
  #282
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Friidrottare gillar när det är torrt och varmt, så det stämmer.


Du är för ung eller för dum i huvudet. Troligen båda. Minns du inte hur det gullades med Sanna Kallur, hennes världsrekord och andra prestationer? Eller med Carolina Klüft? Med Patrik Sjöberg? Charlotte Kalla? Svenska medier älskar svenska världsstjärnor och världsrekordtagare i mediala sporter. Gullandet med Ludmilla Enqvist, var det svensk-ryska maffian som beordrade svensk massmedia att ägna sig åt den?

Superidrottaren Sergej Bubka detroniseras bara en gång. Det var 2020.
Luddan har jag svarat på här
(FB) Skvaller om stavhopparen Armand Duplantis (rubrik red./moderator)
Citat:
"Du är för ung eller för dum i huvudet. Troligen båda"
Det där är ju också EU-trollningen. Ni försöker skapa personkonflikter i forumen så att svenskar skall förlora sina digitala mötesplatser.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-28 kl. 01:18.
Citera
2021-01-28, 14:50
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det amerikanska systemet, bl.a skolidrotten, är byggt för att producera friidrottsstjärnor. Var det inte därför hans mor flyttat dit? Klimatet också annorlunda. Detaljerna i det måste jag dock lämna till andra att kommentera.

Om man lyssnat på intervjuer med hans mamma så säger hon dock tvärtom - att det amerikanske skolsystemet inte gynnade deras barn. Det var väldigt styrt vad man fick träna och när. De hade gärna hellre velat ha som i Sverige att man kan självmant välja en idrottsklubb att ansluta sig till. Så det blev upp till föräldrarna att ordna träningsmöjligheter i stavhopp för barnen, bland annat genom en egen stavhoppsställning på gården.

Sen är systemet säkert bättre när man blir äldre.
Citera
2021-01-31, 00:40
  #284
Medlem
wwrs avatar
Mondo höll på att förlora sitt svenska pass. Hela världen höll andan.
Citat:
Uppsalabo hjälte när Duplantis tappade passet
https://www.gp.se/sport/uppsalabo-hj...set-1.40661963

Nog är bevakningen överdriven.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-31 kl. 01:36.
Citera
2021-02-13, 18:40
  #285
Medlem
Nu har han skaffat svensk flickvän iallafall. https://www.instagram.com/desireinglander/

19-årig modell.
Citera
2021-02-24, 00:23
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlantisx
Nu har han skaffat svensk flickvän iallafall. https://www.instagram.com/desireinglander/

19-årig modell.

Oddsen att hon hade kollar på honom om han var exakt samma person men inte en hyllad kändis?

Det är något lite roligt med det här modelldejtandet.
Citera
2021-03-30, 12:19
  #287
Medlem
Jag har ju hört om tanken med att öka 1 cm i taget på WR, och bara försöka på WR på en höjd i var tävling, för då kan man få max antal WR-bonusar under en säsong, och pengar spelar roll, särskilt i stavhopp som knappast är som Formel 1 i lönenivå..

MEN, kan man inte bli lite orolig om man vore Duplantis, att han aldrig provar att verkligen maxa?

Han ser ju för fan ut att hoppa över 6,30 ibland, när han som ingenting tar sig över 6,00 och 6,05, och bara när han slog 6,18 ser det ut att åtminstone finnas 10 cm till att ge!
På 5,75 och 5,85 kunde ju för fan hans motståndare få plats att hoppa mellan honom och ribban!!

Tänk om han peakar nu, aldrig peakar igen, och förlorar sitt WR om 10 år till nån på 6,19 m när ALLA vet att han kunde tagit sig över 6,30-6,35 i år, och blivit WR-hållare för åtminstone resten av mitt liv..

Jag fick samma känsla med Bolt och 100/200 m-rekorden, och det stör mig ännu att att han inte gav 100% hela vägen in på ett av de WR-loppen..
Citera
2021-03-30, 12:27
  #288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Jag har ju hört om tanken med att öka 1 cm i taget på WR, och bara försöka på WR på en höjd i var tävling, för då kan man få max antal WR-bonusar under en säsong, och pengar spelar roll, särskilt i stavhopp som knappast är som Formel 1 i lönenivå..

MEN, kan man inte bli lite orolig om man vore Duplantis, att han aldrig provar att verkligen maxa?

Han ser ju för fan ut att hoppa över 6,30 ibland, när han som ingenting tar sig över 6,00 och 6,05, och bara när han slog 6,18 ser det ut att åtminstone finnas 10 cm till att ge!

Med Bubka var det riktigt frustrerande att aldrig få se hur högt han verkligen kunde hoppa. Det talades om att han tog 6.20 på träning.

Håller med om att Duplantis 6.18-hopp såg ut att vara mycket högre. 6.30 känns klart inom räckhåll för honom under karriären om han får vara skadefri och bibehåller motivationen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback