Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-30, 11:41
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Så du kan hålla dina bears hur länge som helst utan förlust... det är unikt må jag säga.
Nu hittar du på igen. Jag har satt en gräns på 12 månader och utökar innehavet om det går åt fel håll för mig.
Citera
2021-01-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nu hittar du på igen. Jag har satt en gräns på 12 månader och utökar innehavet om det går åt fel håll för mig.

okej... så du ökar ditt innehav av bear och börsen fortsätter stiga.

Det hade varit intressant att se vilka certifikat du handlar med. Hade jag gjort som dig hade jag förlorat stora pengar...
Citera
2021-01-30, 11:55
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
okej... så du ökar ditt innehav av bear och börsen fortsätter stiga.

Det hade varit intressant att se vilka certifikat du handlar med. Hade jag gjort som dig hade jag förlorat stora pengar...
xact bear. OMXS30 har inte gått upp särskilt mycket utom i november.
Citera
2021-01-30, 11:56
Medlem
Citat:
Du lyckas i ett och samma inlägg få ihop att jag både gick 100% cash och 100% kortade börsen vid samma tid?

I själva verket låg jag tungt i bear i februari när börsen hade ath, gick all cash i mars vid coronadippen, och sålde allt i juni. Vinst 15Mkr på några månader:
(FB) När går ni in på börsen och fyndar efter Corona?

Gå tillbaka o läs dina inlägg. Du hade noll koll på att corona skulle inträffa och du kortade börsen i 1,5 år innan av helt andra anledningar och blödde massivt tills du blev räddad av en extraordinär pandemi när pandemier historiskt sett aldrig har slagit hårt mot börsen. Men det hände och då trodde du att du konsekvent kan tajma börsen men du har misslyckats med det rätt miserabelt sedan i somras. Innan vaccinnyheterna kom så skulle vaccin inte komma på flera år. När det kom så blev det istället usavalet. När det också lyfte börsen så blev det att börsen är övervärderad. Bara gissning efter gissning. Fortsätt klanka ned på index medan du kortar omx i blindo och påstå att gratisindexfonder/lågkostnadsindexfonder över hela världen är en tickande bomb. 😂😂😂
Senast redigerad av swesuns88 2021-01-30 kl. 11:59.
Citera
2021-01-30, 11:58
Medlem
bajssprutans avatar
Kanske egentligen. Elon Musk har uttalat sig ett flertal gånger om detta.
Förlorar alla sina pengar på GME blir det en hård smäll för varumärket Tesla. Det skulle bli en ekonomisk atombomb på börsen som skulle dra med sig annat i fallet.

Sitter Elon i själva verket på en doomsday device ? M.A.D ?

Och såhär i efterhand när man minns tråden "Varför påverkas börsen inte av corona ?"
Ja, varför gjorde den inte det, varför fortsatte rallyt till 20e Feb innan den extrema volatiliteten med rörelser på 10% upp och ner.

Hur mycket av de här rörelserna var iscensatta för att få folk att paniksälja ?
Hur agerade media de här dagarna ?

Jag minns när Goldman Sachs avrådde från köp i April. Det var då jag tryckte in rejält pga kontraindikatorn.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-01-30 kl. 12:40.
Citera
2021-01-30, 12:12
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesuns88
Gå tillbaka o läs dina inlägg. Du hade noll koll på att corona skulle inträffa och du kortade börsen i 1,5 år innan av helt andra anledningar och blödde massivt tills du blev räddad av en extraordinär pandemi när pandemier historiskt sett aldrig har slagit hårt mot börsen. Men det hände och då trodde du att du konsekvent kan tajma börsen men du har misslyckats med det rätt miserabelt sedan i somras. Innan vaccinnyheterna kom så skulle vaccin inte komma på flera år. När det kom så blev det istället usavalet. När det också lyfte börsen så blev det att börsen är övervärderad. Bara gissning efter gissning. Fortsätt klanka ned på index medan du kortar omx i blindo och påstå att gratisindexfonder/lågkostnadsindexfonder över hela världen är en tickande bomb.
Du menar att jag borde haft koll på att corona inträffade? Oookejj...

Däremot kunde jag förutse effekterna av corona på börsen. Här är mitt första inlägg där jag förutser corona-dippen på börsen 2020-02-27, 14:29 , och månaden därefter tjänar jag 15MKR.
(FB) VARFÖR påverkas inte börsen av CORONA?
Citera
2021-01-30, 13:06
Medlem
Citat:
Du menar att jag borde haft koll på att corona inträffade? Oookejj...

Däremot kunde jag förutse effekterna av corona på börsen. Här är mitt första inlägg där jag förutser corona-dippen på börsen 2020-02-27, 14:29 , och månaden därefter tjänar jag 15MKR.
(FB) VARFÖR påverkas inte börsen av CORONA?

Du förutspår hela tiden en dipp. Naturligtvis för då någon gång rätt. Även en blind höna hittar ett korn ibland.

Men du missade återhämtningen helt och hållet. Agerade du efter vad du skrev så är du pank nu.
Citera
2021-01-30, 13:09
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du förutspår hela tiden en dipp. Naturligtvis för då någon gång rätt. Även en blind höna hittar ett korn ibland.

Men du missade återhämtningen helt och hållet. Agerade du efter vad du skrev så är du pank nu.
Återigen, du argumenterar som om du ska dö imorgon, medans jag fattar att det kommer att hända massor med saker under 2021 också. Jag tror de bara blir negativa. Och då är det ologiskt med ATH, och jag tror jag ligger helrätt utan aktier.
Citera
2021-01-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Kanske egentligen. Elon Musk har uttalat sig ett flertal gånger om detta.
Förlorar alla sina pengar på GME blir det en hård smäll för varumärket Tesla. Det skulle bli en ekonomisk atombomb på börsen som skulle dra med sig annat i fallet.

Sitter Elon i själva verket på en doomsday device ? M.A.D ?

Och såhär i efterhand när man minns tråden "Varför påverkas börsen inte av corona ?"
Ja, varför gjorde den inte det, varför fortsatte rallyt till 20e Feb innan den extrema volatiliteten med rörelser på 10% upp och ner.

Hur mycket av de här rörelserna var iscensatta för att få folk att paniksälja ?
Hur agerade media de här dagarna ?

Jag minns när Goldman Sachs avrådde från köp i April. Det var då jag tryckte in rejält pga kontraindikatorn.

Kolla på 9/11 2001. Det tog ett tag innan börsen reagerade då också.
Citera
2021-01-30, 13:12
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Kolla på 9/11 2001. Det tog ett tag innan börsen reagerade då också.
Det är bara ett lokalt terrordåd med 5000 döda. Hur skulle det påverka världens börsföretag tänker du? Att du jämför det med corona, som orsakat den största recessionen sedan 1930-talet är otroligt. Känner du ens till att Frankrikes BNP SJÖNK 8% förra året? Och det är bara senaste siffran jag sett.
Citera
2021-01-30, 13:14
Medlem
Citat:
Återigen, du argumenterar som om du ska dö imorgon, medans jag fattar att det kommer att hända massor med saker under 2021 också. Jag tror de bara blir negativa. Och då är det ologiskt med ATH, och jag tror jag ligger helrätt utan aktier.

Du tror alltid på en negativ börs. Alltid och till sist får du rätt, men det är liksom inte så smart som du verkar tro.

Nu är du helt blank sedan sommaren, du har bear... ändå stiger din förmögenhet med 30%.

Hur fan är det möjligt??
Citera
2021-01-30, 13:15
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du tror alltid på en negativ börs. Alltid och till sist får du rätt, men det är liksom inte så smart som du verkar tro.

Nu är du helt blank sedan sommaren, du har bear... ändå stiger din förmögenhet med 30%.

Hur fan är det möjligt??
I mars låg jag fulltankad. Det är bara 10 månader sedan. Prova att inte uttala dig om vad andra tycker.

Jag kommer omedelbart vid nästa dipp att tanka fullt igen. Man ska ligga fulltankad 75% av tiden.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-01-30 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in