2021-01-30, 00:09
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Betyder detta att gamestop kanske börjar öppna upp butikerna i Sverige igen?
Det hoppas jag inte. De var jävligt dyra och deras inbytesprogram för tv-spel var rena rånet.
Citera
2021-01-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Nej. r/WSB bull-scenariot är att Ryan Cohen går in och gör om GameStop till näthandelskedja. Det ses som positivt att GameStop stänger butiker och på så sätt drar ner på kostnaderna.

Hahaha, alltså ALLA kommer ju stötta GameStop efter detta. De kommer bli gigantiska om de börjar med handel över världen...

Är dock rädd för att ägarna blir köpta och inte vågar rida på vågen.
Citera
2021-01-30, 00:11
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
För den som nämnde collusion

"Collusion occurs when entities or individuals work together to influence a market or pricing for their own advantage."

De flesta gör inte detta för sin egen vinning. De gör det för att sätta dit blankarna.

Igen, problemet är att gamarna har gapat efter alldeles för mycket när de blankade mer än hela freefloaten.

De har blivit tagna med byxorna nere. Det här är så rätt.

Vitruvianske mannen, jag har inga fantasier om att bli rik. Jag är bara med och tvålar till en marknadsförstörande företeelse.

Sannolikt resulterar detta i att jag torskar alla investerade pengar, hedgarna blir bailade på något sätt, förtroendekris för bankväsendet, blankning blir totalt hemlig så att business kan fortsätta för gamarna.

Följderna efter det vågar jag inte tänka på.
Själv tror jag på lambos nästa vecka! Hoppas att du också tjänar en lambo på detta!
Citera
2021-01-30, 00:15
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Det hoppas jag inte. De var jävligt dyra och deras inbytesprogram för tv-spel var rena rånet.
Bla bla bla... Jag älskar aktien. 💎🙌 Diamanthänder.

Nästa vecka smäller det! Jag tror på parabolisk utveckling.
Citera
2021-01-30, 00:16
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bara så att jag hänger med, har hatet nu övergått från "Wall Street" till en random stock broker (sk. bucket shop) som kallas Robinhood?
Inte riktigt random va? En jävligt stor del av de amerikanska småspararna (merparten?) har använt just Robinhood för att handla med aktier utan dyra avgifter.

Företaget har haft mottot: "Let the people trade"

Tydligen så får inte folket handla.

De är nu också föremål för en eller flera grupprättegångar för att man hindrat användarna att handla, sålt deras aktier utan tillåtelse och annat fuffens.
Citera
2021-01-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Betyder detta att gamestop kanske börjar öppna upp butikerna i Sverige igen?

Jag hade inte räknat med det. Gamestops aktie har som nämnt hamnat här av marknads-mekanismer och inte för att företagets fundamentala verksamhet på något sätt blivit bättre. GME kan dock casha in rejält på denna uppgång men det har varit väldigt tyst från företaget under denna period.
Citera
2021-01-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
Detta kommer folk skriva uppsatser om på vänsterdrivna universitet om 10 år

Samtidigt finns här en gemensam kamp.

Den gamla högern vill ha fri marknad med minimalt med regleringar.

Vänstern vill att makten reglerar till de svagas favör.

Just nu går makten in och reglerar till de mäktigast och rikast favör.

Båda sidor blir upprörd och är eniga om att det är jävligt fel.

Som en parantes:
(Trump ville hålla gränserna för att bevara amerikanska arbetares löner, och Bernie ville bevaka gränserna för att bevara amerikanska löner. Inte sällan finns där gemensamma nämnare där eliten (inom båda partierna) tycker fundamentalt annorlunda)
Citera
2021-01-30, 00:23
Medlem
JustZlatans avatar
Man kanske borde ta sms-lån och gå all in på måndag.
Citera
2021-01-30, 00:26
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

All in kanske inte, och verkligen inte sms-lån. Men gå in, det finns inget som säger att det är en dålig ide.
Citera
2021-01-30, 00:27
Medlem
Citat:
Jag vet att du skämtar. Jag stlder hela aktionen här men nej. Inga lån ingen pantsättning.

Gå in med pengar du kan förlora. Inget har facit på vad som kommer att hända.
Citera
2021-01-30, 00:29
Medlem
Citat:

Man får naturligtvis själv avgöra, men det är svårt att avgöra tidshorisonten.

Det viktigaste är att stanna kvar efter att man köpt. Man vet att de stora aktörerna måsta köpa sig fria, och att det kommer att kosta dem pengar i längden att ligga kvar i sin position.

Förr eller senare så måste de ta sin förlust. Men det är naturligtvis svårt att veta exakt när.

Jag skulle inte rekommendera sms-lån. Inte i denna situationen, och nästan i 99,9 % av alla situationer.
Citera
2021-01-30, 00:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Tim Pool

Wall Street PANICKING As Losses Top $70 Billion, GameStop

https://www.youtube.com/watch?v=tb35...hannel=TimPool
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto