2021-01-29, 18:22
Medlem
Rimberts avatar
Ursäkta en aphjärna, som inte är så uppdaterad och inte orkar läsa baklänges, just nu.
Hur blir det med Annas Matlive, ska den fortfarande gå av stapeln i morgon, eller är den inställd av professionella skäl?
Hela företeelsen verkar ha mött en del skarp kritik överallt på internet.
Kritiken kan sammanfattas med: Vem vill se en kraftigt överviktig person laga mat och betala för att åse spektaklet.
Citera
2021-01-29, 18:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ursäkta en aphjärna, som inte är så uppdaterad och inte orkar läsa baklänges, just nu.
Hur blir det med Annas Matlive, ska den fortfarande gå av stapeln i morgon, eller är den inställd av professionella skäl?
Kritiken kan sammanfattas med: Vem vill se en kraftigt överviktig person laga mat och betala för att åse spektaklet.
Har inte sett några indikatorer på att det skulle bli inställt.
Citera
2021-01-29, 18:46
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Har inte sett några indikatorer på att det skulle bli inställt.
ok. Hoppas någon offrar sig och spelar in det.
För det kan trots allt bli väldigt roligt, när Anna bland alla ångande grytor drar sig genom håret på ett väldigt oseriöst sätt för riktiga kockar.
Men hon kanske kommer att ha en kockmössa.
Hoppas hon har något bättre än diskhandskar när hon ska handha kycklingfiléerna.
Den som lever får se i morgon.
Senast redigerad av Rimbert 2021-01-29 kl. 18:51.
Citera
2021-01-29, 18:49
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert

Det är 19 personer som anmält sig att de ska betala, 92 är intresserade, men ingenting av detta är lika med att de faktiskt ska betala för underhållningen på riktigt.
Jag tror att en del fortfarande tror att det är gratis..och hoppas in i det sista.
GRATIS är gott!

Sedan vet man ju aldrig, om de typ 19 personerna som betalar verkligen kommer att göra det och man vet inte vilka de är, för vilka som deltar ser bara "Micke" och Annas familj.
Oklart om deltagarna ser varandra dock.
Deltagarna kan avslöja sig genom att tagga maträtten på IG.
Det kan ju lika gärna finnas stödköpare, eller familjemedlemmar som skänker en slant till Anna om det kniper.
Kanske Annas tre barn blir tvingade att tömma spargrisen imorgon för att inte göra mamma Anna ledsen?
Fast Om nu blott 15 - 19 personer skulle betala blir det ju inte mycket pengar till Anna.
Hon gör det för att få någon form av legitim orsak till att få prata utan att någon avbryter henne.

Och tänk... Kan det vara så att det finns amatörfolk i hemmen som gör detta bättre än Anna? Som lägger upp superläckra matbilder på samma rätt som Anna lagat.
Kan Anna verkligen ta det??
Eller finns det en risk att Anna skriker till om fusk igen, den glada amatör som hon säger att hon är.
Senast redigerad av cece123 2021-01-29 kl. 18:54.
Citera
2021-01-29, 19:07
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det är 19 personer som anmält sig att de ska betala, 92 är intresserade, men ingenting av detta är lika med att de faktiskt ska betala för underhållningen på riktigt.
Jag tror att en del fortfarande tror att det är gratis..och hoppas in i det sista.
GRATIS är gott!

Sedan vet man ju aldrig, om de typ 19 personerna som betalar verkligen kommer att göra det och man vet inte vilka de är, för vilka som deltar ser bara "Micke" och Annas familj.
Oklart om deltagarna ser varandra dock.
Deltagarna kan avslöja sig genom att tagga maträtten på IG.
Det kan ju lika gärna finnas stödköpare, eller familjemedlemmar som skänker en slant till Anna om det kniper.
Kanske Annas tre barn blir tvingade att tömma spargrisen imorgon för att inte göra mamma Anna ledsen?
Fast Om nu blott 15 - 19 personer skulle betala blir det ju inte mycket pengar till Anna.
Hon gör det för att få någon form av legitim orsak till att få prata utan att någon avbryter henne.

Och tänk... Kan det vara så att det finns amatörfolk i hemmen som gör detta bättre än Anna? Som lägger upp superläckra matbilder på samma rätt som Anna lagat.
Kan Anna verkligen ta det??
Eller finns det en risk att Anna skriker till om fusk igen, den glada amatör som hon säger att hon är.
Det är nog ingen vågad gissning. Alla hennes kritiker är ju bara smuts och kan avfärdas lätt.
Citera
2021-01-29, 19:09
Medlem
Jag klarar mig utan att kolla på Anna lagar mat fastän jag är väldigt nyfiken på hur det ska bli
Men jag köper hellre en flaska vin för dom pengarna
Citera
2021-01-29, 19:24
Medlem
När väl Booken börjar laga mat så undrar kanske någon om de hamnat rätt. Har de bara sett filterbilder så lär de först inte känna igen henne, men när Booken börjar prata bebisspråk så blir det en aha-upplevelse. Bra att hon gör någon även om hon som vanligt slirar eller filtrerar sanningen
Citera
2021-01-29, 19:44
Medlem
Internethuliganens avatar
Varför inget samarbete med Coop/ICA/Hemköp med Annas matkasse med all ingredienser till lördagens gourmet middag?? Där finns det riktiga pengarna att tjäna.
Citera
2021-01-29, 21:11
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Varför inget samarbete med Coop/ICA/Hemköp med Annas matkasse med all ingredienser till lördagens gourmet middag?? Där finns det riktiga pengarna att tjäna.
Ptja det enkla svaret är nog att hon inte tänker så långt.
Citera
2021-01-29, 21:27
Medlem
Citat:

Nu måste jag trots allt sälla mig till dem som ändå måste se det positiva med Annas initiativ då hon för en gång skull tar tag i något och gör något utav det. Annars brukar vi få höra vad Anna vill ha där andra ska fixa medan Anna sitter och väntar på att något ska hända.

Men håller med om att frånvaron av samarbeten är lite konstigt. Det är ju där pengarna ligger och inte att försöka ta betalt av sina fans.

Skulle Bianca Ingrosso gå ut med att hon i en live skulle laga makaroner, köttbullar och gräddsås skulle Kungsörnen, Scan och Blå Band öppna plånböckerna rejält för att få synas med och omnämnas av henne. För att inte tala om tillverkare av stekpannor och kastruller. Bianca skulle inte behöva ta betalt av sina fans för att de skulle se henne laga mat och skulle dessutom tjäna bra med pengar på det hela genom samarbeten.

Jag önskar Anna lycka till med sin CookAlong. Jag tror också på en flopp men har haft fel många gånger förut. Håller tummarna för Anna skull!
Citera
2021-01-29, 22:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Nu måste jag trots allt sälla mig till dem som ändå måste se det positiva med Annas initiativ då hon för en gång skull tar tag i något och gör något utav det. Annars brukar vi få höra vad Anna vill ha där andra ska fixa medan Anna sitter och väntar på att något ska hända.

Men håller med om att frånvaron av samarbeten är lite konstigt. Det är ju där pengarna ligger och inte att försöka ta betalt av sina fans.

Skulle Bianca Ingrosso gå ut med att hon i en live skulle laga makaroner, köttbullar och gräddsås skulle Kungsörnen, Scan och Blå Band öppna plånböckerna rejält för att få synas med och omnämnas av henne. För att inte tala om tillverkare av stekpannor och kastruller. Bianca skulle inte behöva ta betalt av sina fans för att de skulle se henne laga mat och skulle dessutom tjäna bra med pengar på det hela genom samarbeten.

Jag önskar Anna lycka till med sin CookAlong. Jag tror också på en flopp men har haft fel många gånger förut. Håller tummarna för Anna skull!

Så synd att inte Paolo har kvar.. någonting, av sitt varumärke, annars skulle han säkert ha skickat ett bud med en matkorg.
Citera
2021-01-29, 22:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Anna lyckas lura ett och annat småföretag, tandklinik, restaurang, mattföretag m.m. som inte inser att nästan alla Annas följare är där för lyteskomik. De företag du nämner har resurser att ta reda på hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in