2021-01-28, 14:29
Medlem
poolpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Citerar mig själv då jag gärna vill ha svar på detta. Hur kommer deras inställning bli efter intervjun om dem finnas thc och benso i pisset?

Kommer ej röka mer men finns ju en chans att det sitter kvar. Sedan Det med benso är jag orolig över. Hade kunnat sluta och sjukskriva mig ett tag då VC vill sjukskriva mig men, det kommer ju fortfarande visas vid ett pissprov.
Jag har blivit trakasserad med sporadiska drogtester under ett års tid och en utredning helt lagd på is för att jag var positiv på första testet. Har varit ren fyra gånger på raken därefter men dom kräver bara mer och mer urin i förhoppning om att det snart ska vara positivt igen så dom kan skicka mig till beroendeteamet istället antar jag.

"Knarkare" är moralist underlägsna människor som dom egentligen inte vill lägga någon tid på.
Citera
2021-01-28, 14:37
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolpojke
Jag har blivit trakasserad med sporadiska drogtester under ett års tid och en utredning helt lagd på is för att jag var positiv på första testet. Har varit ren fyra gånger på raken därefter men dom kräver bara mer och mer urin i förhoppning om att det snart ska vara positivt igen så dom kan skicka mig till beroendeteamet istället antar jag.

"Knarkare" är moralist underlägsna människor som dom egentligen inte vill lägga någon tid på.

Fyfan vad illa!
Tråkigt att höra.
Citera
2021-01-28, 17:44
Medlem
poolpojkes avatar
Citat:
Fyfan vad illa!
Tråkigt att höra.
Det stod i pappret jag fick hem efter torsken januari 2020 att det var befogat att gå vidare i mitt ärende men att jag behöver uppvisa drogfrihet 3 månader fram, men det var som sagt för ett år sen så dom spelar efter helt andra regler än vad som kommuniceras utåt.
Citera
2021-01-28, 18:00
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Okej, tack för svaret. Men vet du om det är möjligt för att komma överens om en ny uppföljning, för en ny intervju senare?
Så man hinner bli ren, visa att att det inte är fortsatt pågående missbruk?
Som han ovanför skriver behöver man uppvisa drogfrihet under en viss tid sen kan man fortsätta.
Citat:
Är snarare att det är svårt att diagnosticera eller medicinera någon som samtidigt är påverkad av en massa andra substanser.

T.ex. motverkar bensodiazepiner ADHD-mediciner och cannabis gör att ens ADHD blir värre (fast man tror man blir bättre).
Citera
2021-01-28, 18:24
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Det stod i pappret jag fick hem efter torsken januari 2020 att det var befogat att gå vidare i mitt ärende men att jag behöver uppvisa drogfrihet 3 månader fram, men det var som sagt för ett år sen så dom spelar efter helt andra regler än vad som kommuniceras utåt.

Om det verkligen hade varit 3 månader så hade det inte varit en sån större sak. Men fan att behöva vänta ett år och vänta fortfarande är ju sjukt.
Citera
2021-01-28, 18:28
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Som han ovanför skriver behöver man uppvisa drogfrihet under en viss tid sen kan man fortsätta.

Är snarare att det är svårt att diagnosticera eller medicinera någon som samtidigt är påverkad av en massa andra substanser.

T.ex. motverkar bensodiazepiner ADHD-mediciner och cannabis gör att ens ADHD blir värre (fast man tror man blir bättre).

Okej, förstår.

Och det andra du citerar har jag faktiskt förståelse för, om man ska kunna skapa en saklig bild av det hela. Och kan själv säga att cannabis missbruk inte gör saken bättre.

Men att det blev så I mitt tillfälle nu var för jag var i en personlig kris, hamnade i en depression, så var gott att kunna tänka positivt, reflekterande och få skratta lite. Nackdelen är att det sitter så jävla lång tid i kroppen.
Citera
2021-01-28, 18:39
Medlem
poolpojkes avatar
Citat:

Nu har det gått ett år och fyra rena oförberedda prov senare så missbruk kan uppenbarligen uteslutas men icke då.

Många med ADHD eller misstänka har bensodiazepiner på recept inklusive undertecknad så du vet uppenbarligen inte vad du talar om.. och inte fan tänker någon starta dagen 365 med ritalin, alprazolam och en fet spliff så du kan sluta larva dig om att det motverkar cs-effekter. Svepskäl!

Citat:
Om det verkligen hade varit 3 månader så hade det inte varit en sån större sak. Men fan att behöva vänta ett år och vänta fortfarande är ju sjukt.
Jag funderar på att JO-anmäla det hela.
Citera
2021-01-28, 18:47
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Nu har det gått ett år och fyra rena oförberedda prov senare så missbruk kan uppenbarligen uteslutas men icke då.

Många med ADHD eller misstänka har bensodiazepiner på recept inklusive undertecknad så du vet uppenbarligen inte vad du talar om.. och inte fan tänker någon starta dagen 365 med ritalin, alprazolam och en fet spliff så du kan sluta larva dig om att det motverkar cs-effekter. Svepskäl!

Jag funderar på att JO-anmäla det hela.

Tycker jag att du ska göra, med all rätt. Alla kan göra dumma misstag men du har ju bevisat och följt deras krav.
Citera
2021-01-28, 21:50
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Det finns en massa olämpliga kombinationer som skrivs ut hela tiden, inte sällan av olika läkare eftersom de inte ser vad de andra skrivit ut. Det betyder inte att det inte påverkar eller att det är en bra idé.

Tror inte du får gå på bensodiazepiner under utredningen om du får en i alla fall.

Citat från Vårdprogram ADHD för Vuxna från Region Gävleborg:

"Samtidig behandling med bensodiazepiner, bensodiazepin-liknande såsom Stilnoct och Imovane, opiater och Lyrica inverkar negativt på effekten av CS-behandling, och kombinationen ska om möjligt undvikas. Dessa preparat har en effekt som motverkar ADHD-läkemedel och således försämrar effekten."
Citera
2021-01-28, 22:32
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Citerar mig själv då jag gärna vill ha svar på detta. Hur kommer deras inställning bli efter intervjun om dem finnas thc och benso i pisset?

Kommer ej röka mer men finns ju en chans att det sitter kvar. Sedan Det med benso är jag orolig över. Hade kunnat sluta och sjukskriva mig ett tag då VC vill sjukskriva mig men, det kommer ju fortfarande visas vid ett pissprov.
fick vänta 3 år extra för att jag rökte en halv joint
Citera
2021-01-29, 04:50
Medlem
Citat:
Det finns en massa olämpliga kombinationer som skrivs ut hela tiden, inte sällan av olika läkare eftersom de inte ser vad de andra skrivit ut. Det betyder inte att det inte påverkar eller att det är en bra idé.

Tror inte du får gå på bensodiazepiner under utredningen om du får en i alla fall.

Citat från Vårdprogram ADHD för Vuxna från Region Gävleborg:

"Samtidig behandling med bensodiazepiner, bensodiazepin-liknande såsom Stilnoct och Imovane, opiater och Lyrica inverkar negativt på effekten av CS-behandling, och kombinationen ska om möjligt undvikas. Dessa preparat har en effekt som motverkar ADHD-läkemedel och således försämrar effekten."

Jag fick utredning trots att jag stod på bensodiazepiner, har GAD, och tokångest påverkar nog resultatet mer än vad benso gör. Fick hur som helst Elvanse, och tar samtidigt både benso och Lyrica, det enda som verkligen dräpte effekten av Elvanse var ikto, den bara knockade Elvansen totalt!
Citera
2021-01-29, 04:55
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
fick vänta 3 år extra för att jag rökte en halv joint

Kan du förklara lite tydligare om varför det tog tre år?
Låter helt sjukt ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in