Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-28, 09:41
  #493
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Möjligt. Vad som jag är säker på är att detta är iscensatt av globalisterna och inte någon slags gräsrotsaktion som media vill att vi ska tro. Ekonomimedia som t.ex. Bloomberg verkar inte fördöma aktionen vilket är ännu ett tecken.

Reddit är bara astroturfing...

Blackrock köpte Gamestop 31 december 2020
Citera
2021-01-28, 09:59
  #494
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det ser ut som det är Blackrock och möjligen även Morgan Stanley som ligger bakom detta. Reddit är bara astroturfing...

https://www.sec.gov/Archives/edgar/d...1340-index.htm

Blackrock köpte Gamestop 31 december 2020

https://www.sec.gov/Archives/edgar/d...-21-001340.txt
Det låter väldigt troligt.

Men vad vill de? Det är så stora aktörer i rörelse nu att de inte bara vill dra in några hundratals miljarder på att korta marknaden, gissar jag. (Jag har inte sett någon statistik över om många korta positioner är aktuella.)

Det känns som om ett uppblåst ekonomiskt läge är del i reset. Kan de vinna något på att sänka börsen? Pengar har de alltid, men politisk makt och kontroll över folk är vad det gäller. Bill Gates är lugn, han äger mark.

Frågan är om reset innefattar ett stort börsfall?
Citera
2021-01-28, 10:10
  #495
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Lägg av, Helge. Du gör dig till åtlöje. Alla vi andra hämtar vår information från källorna innan vi uttalar oss. Jag föreslår att du börjar göra detta också. Vad du har för "vibbar" skiter vi högaktningsfullt i.

Vad svamlar du om? TS har inte nämnt några källor? Att WEF har postat dokument kring TGR har knappast något med foliehattsteorier om Covid eller 5G att göra.

Det är ju knäppskallar som du som ser en röd tråd som inte finns.
Citera
2021-01-28, 10:38
  #496
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad svamlar du om? TS har inte nämnt några källor? Att WEF har postat dokument kring TGR har knappast något med foliehattsteorier om Covid eller 5G att göra.

Det är ju knäppskallar som du som ser en röd tråd som inte finns.
Vad förklarar du denna bild från 2015
Citera
2021-01-28, 10:39
  #497
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det låter väldigt troligt.

Men vad vill de? Det är så stora aktörer i rörelse nu att de inte bara vill dra in några hundratals miljarder på att korta marknaden, gissar jag. (Jag har inte sett någon statistik över om många korta positioner är aktuella.)

Det känns som om ett uppblåst ekonomiskt läge är del i reset. Kan de vinna något på att sänka börsen? Pengar har de alltid, men politisk makt och kontroll över folk är vad det gäller. Bill Gates är lugn, han äger mark.

Frågan är om reset innefattar ett stort börsfall?

Man vill visa på instabiliteten och volatiliteten med det nuvarande ekonomiska systemet. Pöbeln ska nämligen bort från börsen. Istället för att pöbeln ska köpa aktier (spekulera) ska pöbeln i framtiden betala arrende till företagen. Pöbeln reducerade till löneslavar satta i stark beroendeställning till företagen (= stakeholder capitalism). Detta är för eliten ett stabilare ekonomiskt system där du inte äger något utan endast hyr din levnadsstandard av företagen.
Citera
2021-01-28, 10:53
  #498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad förklarar du denna bild från 2015

Fyfan vad otacksamt det är att vara Bill Gates egentligen. Här han har hållit på i åratal att varna för en kommande pandemi och uppmanat till förberedelse, och så när pandemin faktiskt kommer så blir hans förutseende plötsligt bevis för att han ligger bakom det...
Citera
2021-01-28, 11:01
  #499
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad förklarar du denna bild från 2015

Vad ska jag förklara? Bill Gates håller ett TED Talk-föredrag om virus och pandemier. Vad är kopplingen mellan WEF, deras TGR och hans föredrag?
Citera
2021-01-28, 11:04
  #500
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad ska jag förklara? Bill Gates håller ett TED Talk-föredrag om virus och pandemier. Vad är kopplingen mellan WEF, deras TGR och hans föredrag?

Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Fyfan vad otacksamt det är att vara Bill Gates egentligen. Här han har hållit på i åratal att varna för en kommande pandemi och uppmanat till förberedelse, och så när pandemin faktiskt kommer så blir hans förutseende plötsligt bevis för att han ligger bakom det...
Hacker-Bill blev Apotekar-Bill och gav oss Corona (eller i alla fall de överdrivna motåtgärderna). Nu har han blivit Bonde-Bill (USA:s störste markägare). Bara att vänta in Terror-Svälten.

Att datakillen Bill skulle bli epidemiologisk expert är ett helt orimligt hopp. Den enda förklaringen är att han befinner sig på den nivån där dessa händelser styrs.
Citera
2021-01-28, 11:09
  #501
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad förklarar du denna bild från 2015

Shit, fanns det alltså influensavirus redan 2015!? Jag tror att du är något på spåret.
Citera
2021-01-28, 11:09
  #502
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hacker-Bill blev Apotekar-Bill och gav oss Corona (eller i alla fall de överdrivna motåtgärderna). Nu har han blivit Bonde-Bill (USA:s störste markägare). Bara att vänta in Terror-Svälten.

Att datakillen Bill skulle bli epidemiologisk expert är ett helt orimligt hopp. Den enda förklaringen är att han befinner sig på den nivån där dessa händelser styrs.

Så du tycker att det är rimligare att han istället för att intressera sig för epidemiologi och hålla föredrag inom ämnet, blir någon form av internationell konspirationssamordnare?
Citera
2021-01-28, 11:13
  #503
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Bill Gates TED talk 2015

We’re not ready for the next epidemic
https://www.gatesnotes.com/health/we...-next-epidemic

En datakille går inte utan orsak över på epidemiologi och gör detta uttalande.

Den gemensamma nämnaren är att han tillhör den elit som kunnat styra det extrema svaret på Corona.
Citera
2021-01-28, 12:31
  #504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
https://www.gatesnotes.com/health/we...-next-epidemic

En datakille går inte utan orsak över på epidemiologi och gör detta uttalande.

Nej, är man ”datakille” får man förstås inte intressera sig för annat än datorer. Vilken bisarr tanke!

Gates har ägnat sig åt välgörenhet i decennier, inte minst inom hälsofrågor. Under denna tid har flera sjukdomar dykt upp och kunnat utveckla sig till epidemier. Han nämner själv Ebolautbrottet i din länk. Givetvis finns all förutsättning i världen för att en sån person ska kunna oroa sig för en pandemi. Men i din och andra konspirationsteoretikers värld kan man inte (får man inte!) ha flera olika intressen. Datanörd bliv vid din läst!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback