Det finns ju såklart en mindre skara som startade hela WSB-pumpen. Det går att ifrågasätta deras intentioner. Det finns självklart något beundransvärt om tanken var att knipa åt större investerare i blankare som utnyttjar systemet. Självklart är det inte så, alla vill göra pengar. Som det ser ut nu får alla seriösa småsparare som inte hoppade in i pumparna tidigt käka grus till frukost, kanske med lite piss till.
Tittar på min ena bevakningslista på NASDAQ och mer än 90 % av bolagen rödar duktigt nu. Jag är inte investerad i samtliga bolag men i flera. Merparten rödade även tidigare idag. Pumpen medför negativ påverkan generellt.
Var WSB-pumpen pricken över i:et som spräckte bubblan eller bara tillfällig hysteri på börsen?
Känner även litet att folk som hoppat in i WSB-pumparna, som sedan bränner sig, förtjänar det. Lite likt ifall en affär råkat prissätta en vara felaktigt och stora massan sticker dit och börjar handla loss.
Finns det något legitimt i att sko sig på denna pump annat än att två fel gör ett? Jag tycker dock att ni noobs som gjort profit på pumpen ska kika in mina rekar. Håll inte på och återinvestera i blatte-pumpar eller köp jävligt fula och dyra klockor, och ska ni köpa någon är det retro Omega Seamaster i gott skick som gäller. Inget annat.