Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-16, 08:29
  #73
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Men bara google, både bing och duckduckgo hittar tråden fick det som förstaträff på båda när jag testade.

Ja, självklart, men nu handlar ju tråden om att Google blockerar Flashback och då hör det ju inte hit om admin skulle använda någon annan sökmotor för att påvisa att användaren CharlieHallstrom skulle ha fel.
Citera
2021-01-16, 17:20
  #74
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Men bara google, både bing och duckduckgo hittar tråden fick det som förstaträff på båda när jag testade.
Hur funkar det tro?

Hela forumdelen är ju dold om man inte loggar in.
Indexering före den blev dold som hänger kvar tro? Medan google går genom sina länkar lite oftare och tar bort de som inte verkar stämma.
Får inte träff på detta trådnamn startad 2020-06-06 (FB) Bilder på vackra "Prinsessan från Persien" Taha Alexandersson?
Citera
2021-01-16, 17:40
  #75
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
MPoK's existens är dolt om man inte är inloggad och blir då inte indexerat av google.

Å andra sidan syns den ju inte vid sökning som inloggad heller.
Citera
2021-01-16, 21:23
  #76
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Hur funkar det tro?

Hela forumdelen är ju dold om man inte loggar in.
Indexering före den blev dold som hänger kvar tro? Medan google går genom sina länkar lite oftare och tar bort de som inte verkar stämma.
Får inte träff på detta trådnamn startad 2020-06-06 (FB) Bilder på vackra "Prinsessan från Persien" Taha Alexandersson?
Inte omöjligt det är gammal indexering som ligger kvar men tråden ifråga är ändå rätt gammal, det är ändå över 6 månader sen forumdelen doldes lite oftare borde det ju kollas av

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, självklart, men nu handlar ju tråden om att Google blockerar Flashback och då hör det ju inte hit om admin skulle använda någon annan sökmotor för att påvisa att användaren CharlieHallstrom skulle ha fel.
Nej om forumdelen är dold så indexeras den inte av google alltså kan inte google blockera nåt.
Citera
2021-01-28, 03:42
  #77
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
En annan intressant iakttagelse är att Google på senare tid har börjat skicka mer besökare till Flashback. Både antalet visningar när Flashback nämns som förslag, och antal klick har fördubblats sedan i somras. Troligtvis för att de som använder Google vet att de numera måste skriva "Flashback" för att få svaret de önskar.

admin
Min fetning.
Tror du verkligen på det själv?
__________________
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2021-01-28 kl. 04:26.
Citera
2021-01-28, 03:45
  #78
Avstängd
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Min fetning.
Tror du verkligen på det själv?
Jag har upplevt samma sak de gånger jag tvingas använda google för att söka. Privat använder jag naturligtvis duckduckgo men ibland har man inget val. Och då anpassar man sig och lär sig workarounds. Precis vad admin säger, alltså.

Är det så orimligt?
Citera
2021-01-28, 04:19
  #79
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Jag har upplevt samma sak de gånger jag tvingas använda google för att söka. Privat använder jag naturligtvis duckduckgo men ibland har man inget val. Och då anpassar man sig och lär sig workarounds. Precis vad admin säger, alltså.

Är det så orimligt?
Vad yrar du om?
Citera
2021-01-28, 04:20
  #80
Avstängd
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Vad yrar du om?
Nyktra till och titta till tråden imorgon när du har sovit.
Citera
2021-01-28, 04:24
  #81
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Nyktra till och titta till tråden imorgon när du har sovit.
Läs min fråga till admin, sakta och noggrant.
Citera
2024-03-24, 13:21
  #82
Medlem
Madagascars avatar
Jag har nu sett för första gången att Flashback visar vilka trådar/inlägg som Google censurerar/blockerar.

Jättebra!

Hur länge har den funktionen funnits?

Jag såg det i tråden om Fredriks Federley:
(FB) Fredrick Federley levde med en dömd pedofil

Här är lista på flera andra sådana trådar (ifall fler har missat den ypperliga funktion):
https://www.flashback.org/googleblock.php
__________________
Senast redigerad av Madagascar 2024-03-24 kl. 13:25.
Citera
2024-03-24, 16:04
  #83
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har nu sett för första gången att Flashback visar vilka trådar/inlägg som Google censurerar/blockerar.

Jättebra!

Hur länge har den funktionen funnits?

Jag såg det i tråden om Fredriks Federley:
(FB) Fredrick Federley levde med en dömd pedofil

Här är lista på flera andra sådana trådar (ifall fler har missat den ypperliga funktion):
https://www.flashback.org/googleblock.php

Du ser ju när den här tråden startades: 2016-06-23.
Citera
2024-03-24, 16:19
  #84
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du ser ju när den här tråden startades: 2016-06-23.
Se där.

Min blindhet sträcker sig över många år :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback