2021-01-27, 14:10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Hej!

Jag är inte helt insatt på politik även om det intressant. Jag vill, som de flesta, här inne på Fb, att man ska strypa invandringen och utvisa grova brottslingar.
Så jag hade tänkt rösta på SD men taktiskt sätt borde jag väl Isf rösta på M som, om jag inte är fel ute, vill bilda regering med KD och SD. Vore de inte smartare att rösta på M isf?

Nej, det är inte taktiskt, då det finns en risk att M går ihop med S och bildar regering med dem. Man ska aldrig lita på M.
2021-01-27, 18:35
Medlem
Det verkar som om Sabuni förbereder sig på att hoppa över till de blågula, synd bara att idioterna som röstade på AfS 2018 har gjort att det inte går att byta regering. AfS rösterna hade räckt för att ge L+M+KD+SD 175 mandat.
2021-01-27, 18:46
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Nej, det är inte taktiskt, då det finns en risk att M går ihop med S och bildar regering med dem. Man ska aldrig lita på M.
Visst finns risken/chansen för det hur man nu vill se det.
Men betydligt större risk att alliansen blir regering om de blir största minoritet. Alliansen gillar invandring, mycket.

Vill man ha mindre invandring så röstar man på SD eller AfS.
2021-01-27, 23:35
Bannlyst
Mycket mycket bra att Annie är tydlig med redan nu att aldrig stödja en regering som på något sätt gör sig beroende av SD.

Då kan dvärgen äntligen förhoppningsvis inse att konstellationen M/KD i regering inte kan göra upp med SD och C samtidigt. L kommer åka ur så de är inte relevanta överhuvudtaget.

Så vad väntar dvärgen på? Varför inte bara här och nu göra upp med SD om att lansera ett gemensamt alternativ med ett färdigt avtal?
2021-01-27, 23:41
Bannlyst
Citat:
Hej!

Jag är inte helt insatt på politik även om det intressant. Jag vill, som de flesta, här inne på Fb, att man ska strypa invandringen och utvisa grova brottslingar.
Så jag hade tänkt rösta på SD men taktiskt sätt borde jag väl Isf rösta på M som, om jag inte är fel ute, vill bilda regering med KD och SD. Vore de inte smartare att rösta på M isf?
Skämtar du? Inser du inte att moderaterna bara kopierar lite SD-retorik för att få tillbaka väljare som flytt till SD? Moderaterna är ett falskt parti som ena dagen röstar mot tiggeriförbud i en viss kommun, och senast nu i Malmö röstar för att upprätta ett dyrt afrosvenskt center. De har en liberal falang som från ingenstans kan kidnappa partiet och gå tillbaka till reinfeldt-tiderna.

Vill du verkligen rösta på Moderaterna när risken är stor att M bildar regering med C och L samtidigt som man håller SD helt utestängda från inflytande? Detta görs möjligt genom att S släpper fram en sådan regering som en slags omvänd decemberöverenskommelse. Vips så har vi en ny reinfeldt-regering med öppna dörrar eftersom centerpartiet aldrig skulle kunna acceptera något annat. Moderaterna säger redan nu att det inte finns ett M/KD/SD-block. Han har redan sagt senast i förra veckan att M inte tänker sitta i regering med SD och att SD inte ska få göra upp om statsbudgeten.

Ge dig för helvete och rösta på SD.
2021-01-28, 03:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Hej! Jag är inte helt insatt på politik även om det intressant. Jag vill, som de flesta, här inne på Fb, att man ska strypa invandringen och utvisa grova brottslingar.

Nej, ju större SD är ju större chans att M samarbetar med SD. Vill man ha moderat politik och inte centerpolitik, miljöpartipolitik eller sossepolitik så skall man rösta på SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
Det verkar som om Sabuni förbereder sig på att hoppa över till de blågula, synd bara att idioterna som röstade på AfS 2018 har gjort att det inte går att byta regering. AfS rösterna hade räckt för att ge L+M+KD+SD 175 mandat.

ja faktiskt, det sista riksdagsmandatet hoppade mellan C och SD har jag för mig, AfS 20 000 röster till SD hade gett dem det mandatet. Eller så tänker jag på EU-valet?

Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Mycket mycket bra att Annie är tydlig med redan nu att aldrig stödja en regering som på något sätt gör sig beroende av SD. Då kan dvärgen äntligen förhoppningsvis inse att konstellationen M/KD i regering inte kan göra upp med SD och C samtidigt. L kommer åka ur så de är inte relevanta överhuvudtaget.
Så vad väntar dvärgen på? Varför inte bara här och nu göra upp med SD om att lansera ett gemensamt alternativ med ett färdigt avtal?

UK och M är inte redo, de har en plan sedan Januari 2019 att ta myrsteg närmare SD för att inte få skäll av media och sin egen liberala falang.
2021-01-28, 09:50
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Skämtar du? Inser du inte att moderaterna bara kopierar lite SD-retorik för att få tillbaka väljare som flytt till SD? Moderaterna är ett falskt parti som ena dagen röstar mot tiggeriförbud i en viss kommun, och senast nu i Malmö röstar för att upprätta ett dyrt afrosvenskt center. De har en liberal falang som från ingenstans kan kidnappa partiet och gå tillbaka till reinfeldt-tiderna.

Vill du verkligen rösta på Moderaterna när risken är stor att M bildar regering med C och L samtidigt som man håller SD helt utestängda från inflytande? Detta görs möjligt genom att S släpper fram en sådan regering som en slags omvänd decemberöverenskommelse. Vips så har vi en ny reinfeldt-regering med öppna dörrar eftersom centerpartiet aldrig skulle kunna acceptera något annat. Moderaterna säger redan nu att det inte finns ett M/KD/SD-block. Han har redan sagt senast i förra veckan att M inte tänker sitta i regering med SD och att SD inte ska få göra upp om statsbudgeten.

Kan bara instämma. Tänk även på att M har en sthlm falang och en Skåne falang. Sthlm är mkt libtards som König jerlemyr och vill inte ha med SD att göra och kommer ta tbx c och L om det går och fortsätta förstöra landet eftersom de tycker det är fint med etniska maskotar och billiga hantverkare och tjänstefolk.

En röst på SD i riksdagen behövs för att göra det omöjligt för M att göra annat än regera med stöd av SD.
2021-01-28, 11:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Hej!

Nej, M eller KD vill inte bilda regering med SD. De vill ju tvärtom helst se en regering med C och L. Det skulle kräva stöd av Mp.
Dvs: de vill tillbaka till Reinfeldts tid. Du är säkert ung och har inget minne av M som statsbärande, men jag kan säga att jag till och med hellre har ytterligare 4 år med Löfven.

Uffe vill helt enkelt lura Sds väljare att rösta M, där av den "hårda" retoriken. Det blir så att säga mycket snack, men verkstaden producerar massinvandring.

Rösta SD eller längre högerut (på ett parti utanför riksdagen)!
2021-01-28, 11:20
Avslutad
Blir det inte så att om L åker ut kan C bilda en regering med S+V+MP.

Bästa scenariot hade varit att L och MP åkte ur direkt för om MP blir kvar med 4,1% kommer de ändå få igenom sin vilja, om L blir kvar men inte MP kan det bli L+KD+M+SD och därmed kan de bilda en regering.

Om inte 2022 så kanske 2026, nu kommer dessvärre valet 2022 handla väldigt mycket om återhämtningen från pandemin och vart pengarna gick. Många företag som har hamnat i konkurs men också att många inom vården han dö och att skolbetygen har drabbats rejält för att inte tala om universitetet.
2021-01-28, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Blir det inte så att om L åker ut kan C bilda en regering med S+V+MP.

Bästa scenariot hade varit att L och MP åkte ur direkt för om MP blir kvar med 4,1% kommer de ändå få igenom sin vilja, om L blir kvar men inte MP kan det bli L+KD+M+SD och därmed kan de bilda en regering.

Om inte 2022 så kanske 2026, nu kommer dessvärre valet 2022 handla väldigt mycket om återhämtningen från pandemin och vart pengarna gick. Många företag som har hamnat i konkurs men också att många inom vården han dö och att skolbetygen har drabbats rejält för att inte tala om universitetet.
C med V kommer aldrig bli en verklighet. Lööf har satt en tydlig gräns där.

Möjligt med S MP C med stöd av V. Men jag tror inte V låter sig bli en dörrmatta igen för att släppa fram liberala reformer.
2021-01-28, 12:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
C med V kommer aldrig bli en verklighet. Lööf har satt en tydlig gräns där.
Det sa hon om att stödja en sosseregering också.
2021-01-28, 12:50
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:

Håller med fullständigt, det kommer ju aldrig hända någonting om de som påstår sig vara indvandringskritiska fortsätter att rösta på andra partier, då är man seriöst dummare än tåget om man värderar frågan högt. De som gillar massinvandring och röstar på S eller M har jag väl inget problem med. Men personer som vill minska invandringen och röstar på S eller M är ju katastrofalt idiotiskt tänkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in